Łowca

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Łowca to myśliwy, człowiek lasu, obeznany z bronią oraz arkanami tropienia i łowiectwa. Często pomaga zagubionym wędrowcom oraz uczciwym wieśniakom. Jeśli chcesz być łowcą, musisz mieć ponadprzeciętną siłę i mądrość.

    Zalety:

  1. Specjalizacja
  2. Posługiwanie się dwoma rodzajami broni
  3. Rasowy wróg
  4. Krycie się
  5. Zauroczenie ssaków
  6. Od ósmego poziomu możliwość rzucania czarów kapłańskich

    Wady:

  1. Tylko ludzie, elfy albo półelfy o dobrym charakterze

Łucznik - Łucznik jest idealnym strzelcem, zdolnym trafić w każdy cel. Aby tak dobrze opanować umiejętność strzelania z łuku musi poświęcić część swoich umiejętności walki wręcz i noszenia zbroi.

    Zalety:

  1. +1 do trafienia każdą bronią pociskową, za każde 3 poziomy doświadczenia
  2. Co 4 poziomy doświadczenia zyskuje zdolność wykorzystania raz dziennie specjalnego strzału. Kiedy uaktywni tę zdolność, każdy strzał oddany w ciągu następnych 10 sekund będzie miał następujące właściwości (wg poziomu łucznika):
    - 4 poziom: -1 do TraK0 celu
    - 8 poziom: -1 do rzutu obronnego przeciw magii
    - 12 poziom: -1 do siły celu
    - 16 poziom +2 premii do obrażeń

    Wady:

  1. Nie może specjalizować się w walce wręcz
  2. Nie może nosić żadnej zbroi

Tropiciel - Tropiciele służą jako tajni zwiadowcy. Dobrze się czują zarówno w mieście, jak i w dziczy. To szpiedzy i informatorzy. Ich umiejętność ukrywania się czyni z nich niebezpiecznych przeciwników.

    Zalety:

  1. +20% do Krycia się
  2. Może sztyletować zadając mniejsze obrażenia niż złodzieje (poziomu 1-8: x1, poziomy 9-16: x2, poziomy 17+: x3)
  3. Od 12 poziomu ma dostęp do trzech zaklęć magów. Są to: Przyspieszenie Ruchów, Ochrona przed Pociskami, oraz Mniejsze Odbicie Czaru

    Wady:

  1. Nie może używać lepszego pancerza niż skórzana ćwiekowana zbroja

Władca Zwierząt - To wędrowiec, nie lubi cywilizowanych terenów. Posiada naturalną więź ze zwierzętami. Zwierzęta są jego przyjaciółmi i towarzyszami broni. Władca Zwierząt ma z nimi ograniczoną łączność telepatyczną.

    Zalety:

  1. +15% do Krycia się
  2. Posiada zwiększone zdolności magiczne w odniesieniu do następujących czarów:
    - Na 8 poziomie może rzucić zaklęcie Przywołanie Zwierząt I
    - Na 10 poziomie może rzucić zaklęcie Przywołanie Zwierząt II
    - Na 12 poziomie może rzucić zaklęcie Przywołanie Zwierząt III

    Wady:

  1. Nie może posługiwać się bronią metalową (np. mieczem, halabardą, młotem czy morgenszternami)

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.