Mnich

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Mnisi są wojownikami którzy dążą do doskonałości zarówno poprzez ćwiczenia, jak i kontemplacje. To wszechstronni wojownicy, szczególnie dobrze wyszkoleni w walce bez broni i zbroi. Mnisi mogą rzucać czary, ale mają własną, unikalną magię. Skupiają delikatną energię zwaną ki, dzięki której mogą dokonywać niewiarygodnych rzeczy. Najsławniejszą umiejętnością mnicha jest ogłuszenie przeciwnika gołą pięścią.

    Zalety:

  1. Mnich może wykonać 1 atak wręcz na rundę. Co trzy poziomy uzyskuje dodatkowy atak
  2. Wraz ze wzrostem poziomu rosną też obrażenia jakie mnich zadaje walcząc wręcz:
    - Poziom 1-2: 1-6
    - Poziom 3-5: 1-8
    - Poziom 6-8: 1-10
    - Poziom 9-11: 1-12
    - Poziom 12-14: 1-12
    - Poziom 15-17: 1-20
    - Poziom 18+ : 1-20
  3. Naturalna Klasa Pancerza mnicha polepsza się wraz ze wzrostem poziomu. Jego początkowa KP wynosi 9 i obniża się o 1 co 2 poziomy
  4. Ogłuszający cios, raz dziennie na 4 poziomy. Wszystkie ataki przez najbliższe 6 sekund ogłuszają przeciwnika, chyba że wykona on rzut obronny
  5. Mnisi posiadają umiejętność odbijania pocisków. Dzięki temu ich KP przeciw pociskom polepsza się o -1 co każde 3 poziomy
  6. Mnich uzyskuje modyfikator +2 do rzutów obronnych na czary
  7. Mnich ma zwiększony o 2 ruch. Co 5 poziomów jego ruch rośnie o +1
  8. 5 poziom: odporność na wszelkie choroby i nie można go Spowolnić ani Przyspieszyć
  9. 7 poziom: Nakładanie Rąk - leczy 2 pkt obrażeń na poziom
  10. 8 poziom: -1 do opóźnienia
  11. 9 poziom: +1 do wszystkich rzutów obronnych. Odporność na uroki. Pięść mnicha traktuje się jako broń magiczną +1 (+2 na 12 poziomie, +3 na 15)
  12. 11 poziom: Odporność na trucizny
  13. 12 poziom: kolejne -1 do opóźnienia. Pięści stają się bronią magiczną +2
  14. 13 poziom: raz dziennie może rzucić czar Drżąca Dłoń. Czar ten daje mnichowi jeden atak, jego przeciwnik musi wykonać rzut obronny lub zginie
  15. 14 poziom: mnich uzyskuje 3% odporności Magicznej na poziom (tzn. 42% na 14 poziomie)
  16. 15 poziom: Pięści traktuje się jak broń magiczną +3
  17. 20 poziom: odporność na broń niemagiczną

    Wady:

  1. Nie może nosić zbroi
  2. Nie może używać broni dwuręcznych

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.