Bez względu na to, czy jego celem jest czynienie dobra, czy zła, złodziej jest mistrzem w swoim fachu. Charakteryzuje go spryt, zwinność i działanie z zaskoczenia. Swój talent złodziejski obraca przeciwko bogatym kupcom, tyranom, potworom, ale nie oszczędza tez niewinnych wędrowców. W grze Baldur's Gate 2 jest siedem zdolności złodziejskich. Na pierwszym poziomie dostaje 20 dodatkowych punktów.
- Krycie się
Zalety:
- Brak
Wady:
Zabójca - To morderca wyszkolony w sztuce cichego zabijania. Polega na swej anonimowości i zaskoczeniu.
- Raz dziennie na 4 poziomy może pokryć swoją broń trucizną. Następny cios zadany taką bronią wprowadza truciznę do organizmu zaatakowanego i zadaje 1 pkt. obrażeń na sekundę przez 24 (3 pkt obrażeń w ciągu pierwszych 6 sekund) rzut obronny przeciwko truciźnie ogranicza obrażenia do 12
- Premia +1 do trafienia i obrażeń
Zalety:
- Co poziom dostaje tylko 15% do wykorzystania na umiejętności złodziejskie
Wady:
Łowca Nagród - To myśliwy polujący na ludzi, sprawnie chwytający zwierzynę. Dostarcza ją żywą, wszystko jedno, czy dla przedstawicieli prawa czy władców podziemnego świata. Łowcy nagród specjalizują się w swojej sztuce i są strasznymi przeciwnikami. Posiadają umiejętności zastawiania pułapek znacznie lepszych od zwykłego złodzieja,.
- +15% do zastawiania pułapek
- Umiejętność zakładania specjalnych pułapek (innych od dostępnych dla zwykłych złodziei). Te pułapki są znacznie skuteczniejsze od pułapek zwykłego złodzieja, a ich efekt zależy od poziomu Łowcy Nagród
- 1 poziom: pułapka zadaje obrażenia i spowalnia ofiarę
- 2 poziom: pułapka unieruchamia ofiarę, jeśli nie wykona ona rzutu obronnego
- 16 poziom: pułapka wyzwala wokół ofiary Nienaruszalną Sferę Otiluke'a (jeśli nie wykona rzutu obronnego)
- 21 poziom: pułapka tworzy labirynt wokół ofiary
Zalety:
- Co poziom otrzymuje jedynie +20% do wykorzystania na umiejętności złodziejskie
Wady:
Zawadiaka - Ten łotr to akrobata, szermierz i żartowniś.
- Premia +1 do KP
- Co 5 poziomów uzyskuje kolejne +1 Do KP
- Co 5 poziomów uzyskuje +1 do trafienia i obrażeń
- Może specjalizować się w każdej ręcznej broni, z jakiej może korzystać złodziej
- Może wydać 3 pkt na biegłość "styl walki dwiema broniami"
Zalety:
- Brak zwiększonych obrażeń przy sztyletowaniu
Wady:
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!