Najemnicy

Przewodnik gry Diablo II

Artykuł ten przedstawia pokrótce najemników, których usługi można wynająć podczas gry w Diablo II.

Barbarzyńca

cRPG - Diablo II - Najemnicy - Barbarzyńca

Występuje: V Akt (po zainstalowaniu dodatku Pan Zniszczenia)
U kogo nająć: Quel-Khek, po wykonaniu zadania Ratunek na górze Arreat.
Ekwipunek: zbroja, hełm, miecz
Rozwój: +2 do siły, +1.5 do zręczności, +7.5 do obrony, +2 do odporności na żywioły.

Umiejętności:

  • Ogłuszenie
  • Odrzucenie

Plusy i minusy:

+ ogłuszenie
+ dużo siły
+ wysoka obrona
- nieprzydatny na PvP i TvT
- w walce, w bezpośrednim starciu nie dorównuje Pustynnemu Żukowi

Opinia: Dobrze uzbrojony jest szczególnie skuteczny w rozgrywce PvM, na duele jednak rzadziej wybierany - są lepsze opcje, podane wyżej. Może używać hełmów dla barbarzyńcy, dwuręcznych oraz jednoręcznych mieczy.

Łotrzyca

cRPG - Diablo II - Najemnicy - Łotrzyca

Występuje: I Akt
U kogo nająć: Kashya, po wykonaniu zadania Krwawa Orlica lub zdobyciu 9. poziomu bohatera.
Ekwipunek: zbroja, hełm, łuk
Rozwój: +1 do siły, +2 do zręczności, +6.5 do obrony, +2 do odporności na żywioły

Umiejętności:

  • Strzała chłodu, Wewnętrzne spojrzenie
  • Płonąca strzała, Wewnętrzne spojrzenie

Plusy i minusy:

+ walczy na dystans
+ nie wymaga kupowania strzał
+ przydatna na PvP i TvT
- niskie obrażenia
- słaba obrona
- mało punktów życia

Opinia: Dobrze wyposażona może być miłą pomocą w duelach i zajmować przeciwnika gradem strzał. Warto zaznaczyć, że nie może używać kusz i przedmiotów przeznaczonych tylko dla amazonki.

Pustynny Żuk

cRPG - Diablo II - Najemnicy - Pustynny Żuk

Występuje: II Akt
U kogo nająć: Greiz.
Ekwipunek: zbroja, hełm, broń drzewcowa/oszczep
Rozwój: +1.5 do siły, +1.5 do zręczności, +9.5 do obrony, +2 do odporności na żywioły

Umiejętności:

  • Walka/Normalny: Dźgnięcie, aura Modlitwa
  • Walka/Koszmar: Dźgnięcie, aura Ciernie
  • Walka/Piekło: Dźgnięcie, aura Modlitwa
  • Obrona/Normalny: Dźgnięcie, aura Śmiałość
  • Obrona/Koszmar: Dźgnięcie, aura Święty chłód
  • Obrona/Piekło: Dźgnięcie, aura Śmiałość
  • Atak/Normalny: Dźgnięcie, aura Błogosławiona celność
  • Atak/Koszmar: Dźgnięcie, aura Moc
  • Atak/Piekło: Dźgnięcie, aura Błogosławiona celność

Plusy i minusy:

+ aury!
+ wysoki damage
+ dość wysoka obrona
+ przydatny na PvP i TvT
- niska szybkość ataku
- często ginie

Opinia: Pustynny Żuk uważany jest za najlepszego najemnika, ze względu na aury, które często są przydatną pomocą zarówno w grze PvP jak i PvM. Nie może>jednak używać włóczni, przeznaczonych tylko dla amazonki.

Żelazny Wilk

cRPG - Diablo II - Najemnicy - Żelazny Wilk

Występuje: II Akt
U kogo nająć: Ashera.
Ekwipunek: zbroja, hełm, tarcza, miecz
Rozwój: +1.5 do siły, +1.5 do zręczności, +4.5 do obrony, +2 do wszystkich odporności

Umiejętności:

  • Ogień: Inferno
  • Ogień: Ognista kula
  • Zimno: Lodowe uderzenie
  • Zimno: Lodowy grot
  • Zimno: Lodowata zbroja
  • Błyskawice: Błyskawica
  • Błyskawice: Wiązka błyskawic

Plusy i minusy:

+ walczy na dystans
+ może używać tarcz
+ przydatny na PvP i TvT
- niska obrona
- mało życia
- niewielkie obrażenia

Opinia: Rzadziej wybierany najemnik, dobrze uzbrojony (w szczególności w przedmioty zawierające aury) może prześcignąć możliwościami nawet Pustynnego Żuka, walcząc na dystans i używajac jednocześnie aur.

Co warto wiedzieć o najemnikach?

  • Zmarłego w boju najemnika można wskrzesić u każdego NPC, który wynajmuje najemników, a także u Tyraela w IV Akcie (za drobną opłatą oczywiście).
  • Podczas gdy najemnik zginie, a Ty w jego miejsce kupisz nowego, stary najemnik przepadnie bezpowrotnie wraz z całym wyposażeniem.
  • Profil najemnika, gdzie znajdują się jego statystyki oraz pole z ekwipunkiem można otworzyć za pomocą klawisza "O".
  • Najemnika można leczyć najeżdżając na jego portret miksturką leczniczą lub trzymając shift i naciskając prawy przycisk myszy na miksturce.
  • Na najemnika również działają mikstury takie jak antidotum.
  • Najemnik nie wymaga many i nie potrzebuje strzał.
  • Niezależnie czy Ty zabijesz potwora, czy zabije go najemnik – oboje otrzymujecie punkty doświadczenia,
  • Najemnik przechodzi w raz z Tobą przez miejskie portale, akty, poziomy trudności itd.
  • W przypadku % szansy na znalezienie magicznego przedmiotu, procenty szans twoich oraz najemnika łączą się tylko w wypadku, gdy najemnik zabije potwora.
  • Najemnik w walce z bossami zadaje mniejsze obrażenia:
    • Poziom trudności Normalny – 50% obrażeń
    • Poziom trudności Koszmar – 35% obrażeń
    • Poziom trudności Piekło – 25% obrażeń.

MG_Wolferin


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.