Atrybuty

Przewodnik gry Divinity: Original Sin

W Divinity: Original Sin każda postać startuje ze wszystkimi atrybutami na poziomie 5 pkt. Przy tworzeniu bohatera można rozdysponować kolejne 5 pkt. Kolejne pkt atrybutów postać będzie otrzymywać w częstotliwości 1 na każdy nowy, nieparzysty poziom doświadczenia. Maksymalny poziom punktów atrybutów to 15. Wyższe wartości można uzyskiwać jedynie wskutek korzystania z przedmiotów dodających premie do atrybutów.

Atrybuty mają spory wpływ na umiejętności. Każdy punkt atrybuty poniżej wymaganej liczby dla danej umiejętności obniża jej efektywność o 10%, podczas gdy każdy punkt powyżej wymaganej liczby zwiększa powodzenie akcji o 5%.

Oto lista wszystkich dostępnych w grze atrybutów wraz z krótką charakterystyką:

Siła

Siła określa szansę na trafienie bronią wymagającą użycia siły, korzystnie wpływa na umiejętność Zbrojny, zwiększa maksymalne obciążenie i umożliwia przenoszenie cięższych przedmiotów, a także rzucanie nimi na większe odległości.

  • Premia do umiejętności Zbrojnego.
  • +20 pkt udźwigu/punkt Siły.
  • +6 do ataku/punkt Siły w przypadku broni opierających się na Sile.

Zwinność

Zwinność określa twoje szanse na trafienie bronią wymagającą zwinności, korzystanie wpływa na umiejętność Strzelec wyborowy i Łotrzyk oraz wpływa na współczynnik obrony.

  • Premia do umiejętności Strzelec wyborowy oraz Łotrzyk.
  • +5 pkt Obrony/punkt Zwinności.
  • +6 do ataku/punkt Zwinności w przypadku broni opierających się na Zwinności.

Inteligencja

Inteligencja korzystnie wpływa na zaklęcia żywiołów i czarnej magii.

  • Premia do umiejętności Aeroturgii, Czarnej magii, Geomancji, Hydrozofii oraz Piromancji.
  • Każde 2 pkt Inteliencji powyżej 4 zmniejszają o 1 turę czas, jaki należy odczekać przed ponownym rzuceniem danego zaklęcia.
  • +6 do ataku/punkt Inteligencji w przypadku broni opierających się na Inteligencji.

Kondycja

Kondycja określa poziom witalności i maksymalną liczbę punktów akcji.

  • +1 do maks. liczby Punktów Akcji/1 pkt Kondycji.
  • +6.2 pkt żywotności/poziom i 1 pkt Kondycji.

Prędkość

Prędkość wpływa na szybkość ruchu, inicjatywę i liczbę punktów akcji w bitwie.

  • +0.1 pkt Ruchu/1 pkt Prędkości.
  • +0.5 pkt Inicjatywy/1 pkt Prędkości.
  • +0.5 pkt Poczatkowych Punktów Akcji/1 pkt Prędkości.
  • +0.5 pkt Turowych Punktów Akcji/1 pkt Prędkości.

Spostrzegawczość

Spostrzegawczość wpływa na szansę na trafienie krytyczne, inijatywę, poczatkowe punkty akcji w bitwie, zdolność wykrywania pułapek i celność ataków dalekodystansowych.

  • Zdolność wykrywania pułapek.
  • +1 pkt Słuchu/1 pkt Spostrzegawczośći.
  • +0.5 pkt Inicjatywy/1 pkt Spostrzegawczości.
  • +0.5 pkt Startowych Punktów Akcji/1 pkt Spostrzegawczości.
  • +2% do szansy na trafienie krytyczne/1 pkt Spostrzegawczośći (powyżej 5 pkt).
  • +0.4m do odległości, z jakiej można strzelać bronią długodystansową bez kar za celność/1 pkt Spostrzegawczości.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.