Atrybuty

Vademecum gry Dragon Age: Początek

Każdą postać w Dragon Age: Początek określa 6 atrybutów: siła, zręczność, siła woli, magia, spryt i kondycja. Każdy bohater początkowo dysponuje 10 pkt każdego atrybutu + premie wynikające z wyboru rasy oraz klasy.

Atrybuty odgrywają bardzo ważną rolę w czasie rozgrywki - przede wszystkim, decydują o skuteczności bohatera w trakcie walki. Często przydają się jednak także poza polem bitwy, kiedy np. chcesz przekonać rozmówcę do swoich racji przy pomocy perswazji lub skutecznie rozbroić pułapkę, która w innym wypadku może poważnie nadszarpnąć stan zdrowia drużyny. Ważne jest więc, aby mądrze rozdysponować na początku 5 pkt atrybutów,a także rozważnie inwestować kolejne punkty, otrzymywane przy okazji awansów na wyższe poziomy.

Warto zauważyć, że w wielu przypadkach liczona jest nie obecna pula pkt atrybutu, lecz jego modyfikator, tj. różnica pomiędzy aktualnym poziomem atrybutu, a jego podstawową wartością, wynoszącą 10.

Siła

cRPG - Dragon Age: Początek - Atrybuty - Siła

Siła określa sprawność fizyczna postaci, bezpośrednio wpływa na obrażenia fizyczne zadawane przez nią podczas walki, a także na celność ataków w walce wręcz. Wysoka siła jest nieodzowna w przypadku wojowników, szczególnie jeśli pragną posługiwać się bronią dwuręczną. Równie ważna jest w przypadku łotrzyków.

Zręczność

cRPG - Dragon Age: Początek - Atrybuty - Zręczność

Zręczność określa zwinność postaci, jej odruchy oraz poczucie równowagi. Wyższa zręczność zwiększa szanse postaci na trafienie, unikanie ciosów, a także wpływa na obrażenia zadawane za pomocą broni kolnych, takich jak sztylety czy strzały. Aby łucznictwo oraz walkę przy użyciu dwóch broni opanować w stopniu mistrzowskim, wymagany jest wysoki poziom zręczności, co czyni z niej ulubioną cechę łotrzyków.

Siła woli

cRPG - Dragon Age: Początek - Atrybuty - Siła woli

Siła woli odpowiada sile charakteru i odporności psychicznej postaci. Magowie dzięki wysokiej sile woli mogą rzucać więcej zaklęć - będą mieli większą pulę many. W przypadku wojowników i łotrzyków siła woli przekłada się na dodatkową wytrzymałość, która pozwala na stosowanie bardziej skomplikowanych technik i specjalnych ataków.

Magia

cRPG - Dragon Age: Początek - Atrybuty - Magia

Magia to naturalna zdolność postaci w zakresie czarów. To najważniejsza cecha w przypadku magów, gdyż bezpośrednio wpływa na moc rzucanych przez postać zaklęć, co z kolei decyduje o ich skuteczności. Poziom atrybutu magii wpływa także na to, jak skuteczne są mikstury, okłady oraz maści w przypadku wszystkich klas postaci.

Spryt

cRPG - Dragon Age: Początek - Atrybuty - Spryt

Spryt określa jak sprawnie postać rozumuje i uczy się nowych rzeczy. Większość umiejętności, takich jak zielarstwo czy taktyki bojowe, wymaga sprawnego umysłu - zaś bystre oczy dodatkowo ułatwiają znalezienie słabych punktów w pancerzu wroga. Ten atrybut liczy się najbardziej dla łotrzyków, ponieważ wiele zdolności klasowych i ataków specjalnych bazuje na subtelności i odczytywaniu reakcji wroga, a nie na brutalnej sile.

Kondycja

cRPG - Dragon Age: Początek - Atrybuty - Kondycja

Kondycja reprezentuje zdrowie i odporność postaci. Im wyższa kondycja, tym więcej obrażeń jest w stanie wytrzymać, zanim padnie nieprzytomna na ziemię.



Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBestiariuszDLCDoświadczenieKlasyKodeksPochodzenieRasySpecjalizacjeŚwiatTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia