Główne zasady korzystania z magii

Przewodnik gry Dragon Age: Początek

Podstawowe prawa magii.
Nie możecie tkwić w przekonaniu, że magia jest wszechpotężna. Magia ma pewne ograniczenia i nawet najświetniejsi spośród magów nie są ich w stanie pokonać.

Nikt, na przykład, nie odkrył jeszcze sposobu podróżowania--czy to na większe, czy mniejsze odległości--innego niż mozolne stawianie jednej stopy przed drugą. To wina niezmiennej natury świata materialnego. Tak więc nie, nie skoczycie sobie w sekundkę do Miranthous, żeby pożyczyć filiżankę cukru, ani nie wpadniecie magicznym sposobem do uczniowskiej bursy po esej, który "zapomnieliście" wziąć z biurka. Będziecie po prostu musieli przygotować się zawczasu.

Nawet gdy poślecie swe umysły do Pustki, ciała wasze zostaną na miejscu. Tę barierę udało się pokonać tylko raz, a zaklęcie wymagało użycia dwóch trzecich znajdującego się w posiadaniu Imperium Tevinter lyrium oraz krwi kilku setek niewolników. Rezultaty zaś były katastrofalne.

I na koniec, życie jest rzeczą skończoną. Naprawdę dobry uzdrowiciel może zawrócić człowieka znad przepaści, w której mroku czai się śmierć, gdy oddech i bicie serca ustały, ale dusza nadal kurczowo trzyma się życia. Kiedy jednak dusza opuści ciało, nie można jej już przyzwać z powrotem. I nie jest to kwestią braku umiejętności czy mocy. Taka jest po prostu rzeczywistość.

--Z Wykładów Pierwszego Zaklinacza Wenselusa.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.