Siły żywiołów

Vademecum gry Dragon Age: Początek

Zaklęcia I-ego poziomu

Ognisty wybuch

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Ognisty wybuch

Dłonie maga wybuchają płomieniem w kształcie stożka, który przez krótki czas zadaje obrażenia wszystkim celom w obszarze swego działania, w tym sprzymierzeńcom.

Włączana
Zasięg: Krótki
Koszt użycia: 20
Ponowne użycie: 10s

Skalny pancerz

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Skalny pancerz

Skóra rzucającego zaklęcie staje się twarda jak kamień. Gdy tryb ten jest aktywny, mag otrzymuje premię do pancerza.

Podtrzymywana
Zasięg: Postać
Podtrzymanie: 40
Zmęczenie: 5%
Ponowne użycie: 10s

Uścisk zimy

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Uścisk zimy

Rzucający zaklęcie spowija cel chmurą mrozu. Cele niskopoziomowe zostają zamrożone. Te, które są w stanie oprzeć się zaklęciu, zostają spowolnione.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 20
Ponowne użycie: 8s

Błyskawica

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Błyskawica

Mag wystrzeliwuje w cel błyskawicę, która zadaje obrażenia elektryczne. Sprzymierzeńcy maga również mogą zostać trafieni.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 20
Ponowne użycie: 10s
Wymagania: 18 Magia


Zaklęcia II-ego poziomu

Płonąca broń

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Płonąca broń

Gdy zaklęcie to jest aktywne, mag sprawia, że broń biała niesiona przez drużynę wybucha płomieniem i zadaje z każdym atakiem dodatkowe obrażenia od ognia.

Podtrzymywana
Zasięg: Sprzymierzeńcy
Podtrzymanie: 50
Zmęczenie: 5%
Ponowne użycie: 10s
Wymagania: 18 Magia, Ognisty wybuch

Kamienna pięść

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Kamienna pięść

Mag rzuca kamiennym pociskiem, który powala cel na ziemię i zadaje obrażenia naturalne. Może też roztrzaskać cele zamrożone lub zamienione w kamień. Zaklęcie działa również na sojuszników maga.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 30
Ponowne użycie: 15s
Wymagania: 18 Magia, Skalny pancerz

Broń mrozu

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Broń mrozu

W tym trybie mag zaklina broń używaną przez drużynę mocą mrozu. Każde trafienie bronią białą zadaje obrażenia od zimna.

Podtrzymywana
Zasięg: Sprzymierzeńcy
Podtrzymanie: 50
Zmęczenie: 5%
Ponowne użycie: 10s
Wymagania: 18 Magia, Uścisk zimy

Porażenie

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Porażenie

Z dłoni maga wystrzeliwuje stożek błyskawic, zadając obrażenia wrogom i sojusznikom na obszarze działania czaru.

Włączana
Zasięg: Krótki
Koszt użycia: 40
Ponowne użycie: 15s
Wymagania: Błyskawica


Zaklęcia III-ego poziomu

Kula ognia

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Kula ognia

Z dłoni maga wylatuje wybuchowa kula płomieni, podpalając wszystkie pobliskie cele i zadając im obrażenia od ognia oraz zwalając z nóg, jeśli nie wykonają testu odporności fizycznej. Działa również na sojuszników.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 40
Ponowne użycie: 10s
Wymagania: 27 Magia, Płonąca broń

Trzęsienie ziemi

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Trzęsienie ziemi

Rzucający zaklęcie wywołuje silny wstrząs ziemi, który co kilka sekund powala znajdujących się w zasięgu wrogów i sojuszników, chyba że przejdą pomyślnie test na odporność fizyczną.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 40
Ponowne użycie: 40s
Wymagania: 25 Magia, Kamienna pięść

Stożek zimna

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Stożek zimna

Z dłoni maga wybucha stożek mrozu, który zamraża wrogów i sprzymierzeńców na obszarze działania, jeśli nie wykonują testu odporności fizycznej, lub spowalnia ich, jeśli go wykonają. Cele zamrożone Stożkiem zimna można rozbić na kawałki, zadając im trafienie krytyczne.

Włączana
Zasięg: Krótki
Koszt użycia: 40
Ponowne użycie: 10s
Wymagania: 25 Magia, Broń mrozu

Burza

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Burza

Mag wywołuje potężną burzę z piorunami, która zadaje wrogom i sojusznikom pozostającym na jej obszarze ciągłe obrażenia elektryczne.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 50
Ponowne użycie: 40s
Wymagania: 28 Magia, Porażenie


Zaklęcia IV-ego poziomu

Morze ognia

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Morze ognia

Mag przywołuje gigantyczną kolumnę wirującego ognia. Wszystkie cele w jej pobliżu, ze sprzymierzeńcami włącznie, wybuchają ogniem i otrzymują ciągłe obrażenia.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 70
Ponowne użycie: 60s
Wymagania: 34 Magia, Kula ognia

Zamiana w kamień

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Zamiana w kamień

Rzucający zaklęcie czerpie z wiedzy na temat żywiołów, zamieniając cel w kamień, chyba że cel przejdzie pomyślnie test na odporność fizyczną. Skamieniały cel pozostaje nieruchomy, a trafienie krytyczne może roztrzaskać go na kawałki. Istoty z kamienia są na ten czar odporne.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 40
Ponowne użycie: 40s
Wymagania: 30 Magia, Trzęsienie ziemi

Zamieć

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Zamieć

Lodowata burza zadaje wszystkim celom na obszarze jej działania obrażenia od zimna i spowalnia ich ruchy, ale zwiększa ich premię do obrony i odporności na ogień. Cele mogą się przewrócić lub zamarznąć, jeśli nie przejdą pomyślnie testu na odporność fizyczną. Może razić sprzymierzeńców.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 70
Ponowne użycie: 60s
Wymagania: 34 Magia, Stożek zimna

Łańcuch błyskawic

cRPG - Dragon Age: Początek - Zaklęcia - Łańcuch błyskawic

Z dłoni maga uderza błyskawica, która zadaje celowi obrażenia elektryczne, a następnie rozdwaja się i uderza kolejne pobliskie cele itd. Każda kolejna fala błyskawic zadaje mniejsze obrażenia niż poprzednia i może trafić również sojuszników maga.

Włączana
Zasięg: Średni
Koszt użycia: 60
Ponowne użycie: 60s
Wymagania: 33 Magia, Burza


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBestiariuszDLCDoświadczenieKlasyKodeksPochodzenieRasySpecjalizacjeŚwiatTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia