Bestiariusz

Przewodnik gry Fallout 3

Behemot

Poziom zagrożenia: bardzo duży.
Rasa/Gatunek: behemot, supermutant.
Broń: ogromna siła i wytrzymałość.
Występowanie: Galaxy News Radio, Evergreen Mills, Takoma Industrial, Stacja Metra Jury Street, Kapitol.
Charakterystyka: potwornie niebezpieczne, mierzące ponad 9 metrów paskudztwa, nienawidzą wszystkiego, co żywe.
Jak walczyć?: wyłącznie ciężką bronią, tj. Grubas czy działko laserowe. Wszystko powinno odbywać się na odległość, pod żadnym pozorem nie zbliżaj się do niego.
Zadawane rany: 33 (uderzenie pięścią), 100 (hydrant), bardzo dotkliwe.

Błotniak

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: błotniak/zwierzę.
Broń: głowa, fale dźwiękowe.
Występowanie: tereny podmokłe, tunele metra, mosty, jaskinie, opuszczone fabryki Nuka-Coli.
Charakterystyka: niebezpieczny potwór o mocnym, opancerzonym ciele. Jak sama nazwa wskazuje, zamieszkuje tereny wilgotne, znajdujące się blisko wody.
Jak walczyć?: celować w oko, karabin laserowy, strzelba bojowa.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.

Błotniak - łowca

Poziom zagrożenia: duży.
Rasa/Gatunek: błotniak łowca/zwierzę.
Broń: głowa, fale dźwiękowe.
Występowanie: analogicznie jak w przypadku błotniaka.
Charakterystyka: silniejsza i jeszcze bardziej niebezpieczna odmiana błotniaka. Szczególne zagrożenie stwarza, kiedy pojawia się w większej grupie(do 6 osobników).
Jak walczyć?: analogicznie jak w przypadku błotniaka, tyle, że uśmiercenie go zajmie więcej czasu, niż przy starciu z jego słabszym bratem.
Zadawane rany: dotkliwe.

Centaur

Poziom zagrożenia: mały.
Rasa/Gatunek: centaur/mutant.
Broń: strumień śluzu.
Występowanie: Stołeczne Pustkowia, opuszczone budynki, ruiny Waszyngtonu (razem z supermutantami). Charakterystyka: stworzenie bardzo wytrzymałe, ale niestety dla niego samego, powolne i mało zwrotne, co degraduje je jako niebezpiecznego przeciwnika.
Jak walczyć?: strzelba bojowa, pistolet maszynowy 10mm.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.

Duży radskorpion

Poziom zagrożenia: bardzo duży.
Rasa/Gatunek: radskorpion/owad.
Broń: szczypce, ogon, jad.
Występowanie: Supermarket, jaskinie.
Charakterystyka: większa i bardziej śmiercionośna odmiana radskorpiona. Różni się od swojego krewniaka głównie wielkością – ten może mieć rozmiary średniego konia.
Jak walczyć?: celować w ogon, korzystać najlepiej z karabinu snajperskiego lub plazmowego czy miotacza ognia.
Zadawane rany: bardzo dotkliwe.

Kretoszczur

Poziom zagrożenia: mały.
Rasa/Gatunek: kretoszczur/zwierzę.
Broń: szczęki.
Występowanie: powszechne.
Charakterystyka: pojawiają się głównie na początku gry, kiedy bohater nie jest zbyt dobrze rozwinięty. Nie zmiemnia to jednak faktu, że nawet na takim etapie nie stanowią wielkiego zagrożenia. Jak sama nazwa wskazuje – zmutowany kret + zmutowany szczur.
Jak walczyć?: najlepiej kijem baseballowym lub maczugą nasączoną środkiem przeciw gryzoniom – efekt... bardzo krwawy.
Zadawane rany: niezbyt dotkliwe.

Książę błotniaków

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: książę błotniaków/zwierzę.
Broń: strumień śluzu.
Występowanie: analogicznie do pozostałych odmian.
Charakterystyka: różni się nieco od swoich podwładnych, głównie ze względu na brak ochronnego pancerza. Nie próbuje także uśmiercić przeciwnika za pomocą pal dźwiękowych. Zamiast tego pluje w niego lepkim śluzem.
Jak walczyć?: analogicznie do pozostałych odmian.
Zadawane rany: dotkliwe.

Mucha mięsna

Poziom zagrożenia: bardzo mały.
Rasa/Gatunek: owad/mutant.
Broń: kolce.
Występowanie: powszechne, po zakończeniu prologu.
Charakterystyka: sporych rozmiarów mucha, nie różni się (oczywiście poza wielkościa i agresją) niczym od zwykłego owada. Przeciwnika atakuje kolcami–pociskami, jednak nie zadaje wielkich ran.
Jak walczyć?: jeden celny strzał w głowę.
Zadawane rany: mało dotkliwe.

Ognista mrówka

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: mrówka/owad.
Broń: ognisty strumień.
Występowanie: Grayditch.
Charakterystyka: atakują w grupie, poruszają się szybko i zioną ogniem w kierunku przeciwnika. Sprawiają problem tylko dlatego, że w chwili, kiedy je spotykamy, postać jest mało rozwinięta.
Jak walczyć?: strzelba bojowa, pistolet laserowy.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.

Radrakan

Poziom zagrożenia: żaden.
Rasa/Gatunek: owad/radrakan.
Broń: brak.
Występowanie: kanały, krypty.
Charakterystyka: niewielkich rozmiarów robak, przypomina nieco karalucha. Zadaje bardzo niewielkie obrażenia.
Jak walczyć?: nie ma takiej potrzeby.
Zadawane rany: żadne.

Radskorpion

Poziom zagrożenia: duży.
Rasa/Gatunek: owad/skorpion.
Broń: szczypce, ogon, jad.
Występowanie: jeden z najczęściej spotykanych mutantów na Pustkowiu.
Charakterystyka: ogromny, zmutowany skorpion, osiągający wielkość sporego psa. W walce używa zarówno długiego ogona, zakończonego kolcem, jak i wytrzymałych i silnych szczypców. Kiedy dotknie przeciwnika żądłem, wpuszcza do krwoobiegu śmiercionośny jad. Kiedy atakuje grupą, zawsze okrąża ofiarę.
Jak walczyć?: strzelać w ogon miotaczem ognia, karabinem laserowym lub plazmowym.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.

Supermutant - mięśniak

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: supermutant/mięśniak.
Broń: działko obrotowe.
Występowanie: jak w przypadku innych supermutantów.
Charakterystyka: wytrzymalsza i posługująca się cięższą bronią odmiana supermutanta.
Jak walczyć?: jak w przypadku innych supermutantów.
Zadawane rany: dotkliwe, ze względu na oręż, którego używa.

Supermutant - mistrz

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: mutant.
Broń: karabin szturmowy, super młot, granat odłamkowy, działko obrotowe, wyrzutnie rakiet.
Występowanie: cała mapa.
Charakterystyka: mniejsza i stwarzająca nieco mniejsze zagrożenie odmiana behemota.
Jak walczyć?: celować w głowę, karabin snajperski, rakietnica, minigun.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.

Szpony śmierci

Poziom zagrożenia: bardzo duży.
Rasa/Gatunek: mutant/szpony śmierci.
Broń: niesamowita siła, pazury.
Występowanie: Sanktuarium Szponów Śmierci, Old Olney, Dalekie pustkowia.
Charakterystyka: ogromne, zwinne i szybkie, posiadają nadludzką siłę i możliwości – powstały w wyniku mutacji kameleona rogatego.
Jak walczyć?: celować w którąś z kończyn, po czym starać się okaleczyć głowę. Minigun, rakietnica, Grubas.
Zadawane rany: bardzo dotkliwe.

Świecący ghul

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: ghul/mutant.
Broń: promieniowanie radioaktywne.
Występowanie: zamknięte, ciemne pomieszczenia, w których znajduja się cenne przedmioty.
Charakterystyka: tak, jak w przypadku ghula – ale zamiast atakowac szponami, stara się zbliżyć do przeciwnika i pokonac go przy pomocy bijącego od niego promieniowania.
Jak walczyć?: tak, jak w przypadku ghula.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.

Wściekły pies

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: zwierzę/pies.
Broń: zęby, pazury.
Występowanie: powszechne.
Charakterystyka: wizualnie niczym nie różni się od zwykłego, domowego psa. Tyle, że jest wściekły.
Jak walczyć?: celować w głowę lub w łapy, pistolet 10mm, kij bejsbolowy.
Zadawane rany: mało dotkliwe.

Yao Guai

Poziom zagrożenia: bardzo duży.
Rasa/Gatunek: zwierzę/niedźwiedź.
Broń: szczęki, pazury.
Występowanie: Stołeczne Pustkowia.
Charakterystyka: zmutowany niedźwiedź, zabójczo silny i piekielnie zwinny, spotkanie z nim kończy się źle nawet dla doświadczonych graczy, jeśli stwór zbliży się do postaci dostatecznie blisko.
Jak walczyć?: celowac w kończyny; karabin snajperski/laserowy.
Zadawane rany: dotkliwe.

Zdziczały ghul

Poziom zagrożenia: średni.
Rasa/Gatunek: ghul/mutant.
Broń: szpony, szczęki.
Występowanie: jaskinie, tunele, tereny podmokłe.
Charakterystyka: mniej niebezpieczna odmiana świecącego ghula. Atakuje przy pomocy pięści i szczek. Jak walczyć?: Obrzyn, broń maszynowa/plazmowa.
Zadawane rany: średnio dotkliwe.


Rude


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.