Tworzenie postaci

Przewodnik gry Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Aby zagłębić się we wspaniałym świecie gry Fallout, trzeba umieć stworzyć dobrą postać. Z kolei aby wiedzieć, jak to zrobić, trzeba kilka razy przejść tę grę, jak każdego RPG-a. Pragnę pomóc, oszczędzając graczowi czas i dzieląc się z nim własną wiedzą. A więc jak zrobić dobrą główną postać?

Fallout Tactics - Tworzenie postaci

Powyżej znajduje się panel tworzenia postaci. Startujesz z postacią o podstawowych statystykach po 5 pkt. Plus dodatkowe 5pkt. do rozdania według własnego uznania. Sprawą trywialną jest stworzenie wizerunku postaci. Schody zaczynają się dopiero przy doborze cech i umiejętności.

Na początek punkty postaci. Masz siedem Współczynników: Siła, Percepcja, Wytrzymałość, Charyzma, Inteligencja, Zręczność oraz Szczęście.

Siła: od siły zależą najprostsze rzeczy; takie jak: możliwy udĽwig ekwipunku, siła uderzenia w walce wręcz i możliwość posługiwania się ciężkimi broniami. Siła nie powinna być niższa niż 5 pkt, gdyż w przeciwnym wypadku twoja postać będzie mogła używać bardzo ograniczonego arsenału, a do tego niezbyt silnego. Dużej Siły też nie należy dawać, gdyż w póĽniejszej podróży pancerz daje modyfikator +3, dzięki czemu można unieść praktycznie każdą broń.

Proponuję tutaj dać 6.

Percepcja: najważniejszy Współczynnik ze wszystkich. To od niego zależy jak dobrze widzimy przeciwnika, jak szybko go zauważamy oraz z jaką skutecznością potrafimy do niego strzelić.

Ja proponuję podnieść ten wskaĽnik do 8 lub nawet 9, gdyż w każdym typie broni ten modyfikator jest ważny.

Wytrzymałość: Współczynnik nie tak ważny, jak sama nazwa wskazuje. Określa wytrzymałość postaci na różnego typu trucizny i specyfiki. Nie należy się truciznami zbytnio przejmować, gdyż zawsze mamy pod ręką medyka z pomocną dłonią.

Proponuję zostawić ten wskaĽnik na 5 a nawet obniżyć do 4, jeśli gdzieś będzie nam brakować punktów.

Charyzma: jak sama nazwa wskazuje, Współczynnik określający, jak radzimy sobie w konwersacji. Dobry dla handlowców, choć nie polecam go dla głównego bohatera, gdyż jest zbyt wiele rzeczy do zrobienia, by marnować punkty cech na handel w głównej postaci. Polecam zrobienie z medyka handlowca, gdyż medyk ma zwykle odpowiednie cechy do handlowania.

Można ten Współczynnik obniżyć do 3, a nawet do 1.

Inteligencja: Współczynnik określający w praktyce, ile dostajemy punktów cech. Nie trzeba zbytnio w niego inwestować, gdyż te 5 pkt przyznanych na początku wystarczy. Jeśli starczy punktów można się pokusić o lekkie podwyższenie.

Zręczność: to drugi najważniejszy współczynnik przy tworzeniu postaci. Określa twoją klasę pancerza, ilość punktów akcji i szybkość poruszania się.

Polecam podniesienie Współczynnika do 7 albo 8, gdyż to właśnie pancerz zwykle ratuje nam życie pod ostrzałem.

Szczęście: Bardzo zagadkowy współczynnik, biorąc pod uwagę czarny humor autorów. Od niego zależy, czy mamy szczęście czy też nie. Zalecam zostawienie go tak, jak jest, przyjmując zasadę: "jak nie będziesz ruszał, to cię nie ugryzie". Ci, którzy będą chcieli kombinować z tym współczynnikiem, niech pamiętają, że kiedy w czasie rozgrywki "przypadkowo" wasz granat uderzy w ścianę, a po waszej postaci pozostanie bliżej nieokreślony kawałek trupa, niech nie mówią, że nie ostrzegałem...

Następnie należy rozdać cechy. Postać ma do wybrania 2 cechy, więc należy to zrobić mądrze. Ja wybierałem Szybkostrzelność oraz Krwawą ŁaĽnię, gdyż pozostałe uznałem za zbyt ryzykowne do umieszczania w głównej postaci.

Umiejętności to z kolei zdolności, które będziemy rozwijać w czasie rozgrywki. Od nich zależy, jak zostanie ukierunkowana nasza postać i w czym będzie dobra. Możemy wybrać 3 umiejętności główne, które będą rozwijać się 2x szybciej od pozostałych. Osobiście proponuję zaznaczyć broń palną i energetyczną. Ciężka nie jest tak dobra, jak energetyczna, a z palną obcujemy się przez większość gry. Trzeci kierunek według upodobania gracza. Nie radzę tylko stawiać na pierwszą pomoc ani na lekarza, gdyż to kompletnie niepotrzebne... Od leczenia mamy przecież medyków.

Na koniec pozostaje nazwanie postaci i nadanie jej kilku cech indywidualnych: jak kolor włosów, skóry czy choćby płeć. Wiek nie ma wpływu na modyfikacje postaci, więc nie należy się nim przejmować.

W czasie tworzenia postaci można jeszcze nacisnąć przycisk "twardziel", co sprawi, że będziemy dostawać znacznie więcej punktów doświadczenia, ale nie będziemy mogli zapisywać w czasie rozgrywki w miejscach innych jak bunkier. Nie polecam tego rozwiązania, gdyż w misjach póĽniejszych, gdzie wróg wyskakuje dosłownie z ziemi, nie raz zdarzy nam się wczytywać grę z powodu śmierci postaci lub jej kompanów.

Po upewnieniu się, że wszystko jest tak, jak chcemy, nie pozostaje nam nic innego jak nacisnąć "gotowe" i zacząć grę w tym świecie postapokaliptycznej pustyni... Powodzenia!


Superkarpik


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.