Rasy

Vademecum gry Icewind Dale

Rasa określa gatunek bohatera - w swojej drużynie będziesz mógł umieścić człowieka, krasnoluda, elfa, gnoma, niziołka lub półelfa.

Ludzie

To dominująca rasa w Faerunie, rządząca najpotężniejszymi imperiami i królestwami Zapomnianych Krain. Ludzie mogą wybrać dowolną klasę albo być dwuklasowcami.

Krasnoludy

Są niskimi, krępymi humanoidami o rumianych policzkach, oraz ciemnych oczach i włosach. Trafiają się oczywiście wyjątki, ale na ogół są uparte i małomówne. Krasnoludy posiadają naturalną odporność na magię i trucizny. Mogą się również pochwalić zdolnością infrazji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Krasnoludy dostają premię do Kondycji, ale tracą niestety na Charyzmie.

Elfy

Z reguły są niższe i szczuplejsze od ludzi i mają delikatne rysy twarzy. Generalnie uważa się je za frywolne i powściągliwe. Elfy mają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą oraz posiadają zdolność infrazji. Umieją posługiwać się łukiem oraz długim mieczem. Elfy uzyskują premię do Zręczności, ale kosztem Kondycji.

Gnomy

Krewniacy krasnoludów są jednak od nich wiele niżsi i, co z dumą podkreślają, nie tak bardzo "krągli". Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i raczej duże nosy. Mają naturalną odporność na magię i potrafią widzieć w ciemnościach dzięki infrazji. Zyskują premię do Inteligencji, tyle, że kosztem Mądrości.

Niziołki

Są niskie i z reguły pulchne; przypominają wyglądem małych ludzi. Ich zazwyczaj czerstwe twarze są okrągłe i szerokie. Zwykle mają kręcone włosy, które rosną im nie tylko na głowie, ale również na stopach. Niziołki są bardzo odporne na trucizny i magię, są naturalnie uzdolnione w rzucaniu z procy, ale mają ograniczoną zdolność widzenia w ciemnościach. Otrzymują premię do Zręczności, ale tracą Siłę.

Półelfy

Stanowią wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Po ludziach posiadają ciekawość, pomysłowość oraz ambicję. Cechy odziedziczone po elfach to wyrafinowane zmysły, miłość do przyrody i zdolności artystyczne. Mają ograniczoną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Potrafią widzieć w ciemności.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Icewind Dale

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: CechyCharakteryCzaryEkwipunekKodyRasyUmiejętności