Cechy

Przewodnik gry Icewind Dale II

Pod pojęciem "cecha" rozumiemy jedną z sześciu naturalnych umiejętności, które są podstawą naszego bohatera. To one określają sukces, bądź też porażkę w wielu sytuacjach.

Siła

Siła opisuje masę mięśniową bohatera, a także jego wytrzymałość i kondycję. Siła jest szczególnie ważna dla wojowników, barbarzyńców, paladynów, łowców i mnichów, gdyż pomaga im osiągnąć w walce przewagę.

Siła ma wpływ na szansę trafienia w walce wręcz, na ilość obrażeń zadanych za pomocą broni do walki wręcz lub rzucanej, na zdolność do wyważania zamkniętych drzwi i otwierania zamkniętych skrzyń, a także na to, ile bohater może unieść.

Zręczność

Zręczność opisuje koordynację oko-ręka bohatera, jego zwinność, refleks i równowagę. Zręczność jest najistotniejsza dla złodziei, ale jest także pomocna dla bohaterów noszących zwykle lekkie lub średnie zbroje (barbarzyńcy i łowcy), a także dla tych, którzy w ogóle zbroi nie noszą (mnisi, magowie i czarownicy), i dla wszystkich bohaterów, którzy chcą być skuteczni w walce na dystans.

Zręczność ma wpływ na Klasę Pancerza bohatera (czyniąc go łatwiejszym lub trudniejszym do trafienia), na premię do ataku broniami dystansowymi, rzut obronny na refleks (uniki przed ognistą kulą lub innym atakiem, którego możesz uniknąć poruszając się szybko), a także na umiejętności Ukrywania się, Skradania, Otwierania Zamków i Kradzieży Kieszonkowej

Kondycja

Kondycja opisuje sprawność fizyczną bohatera, jego stan zdrowia i odporność fizyczną na trudy, rany i choroby. Kondycja jest ważna dla wszystkich postaci, gdyż ma wpływ na ilość punktów życia. Czarodzieje i czarownicy czerpią dodatkowe korzyści z posiadania wysokiej Kondycji, gdyż pozwala im ona ochronić aktualnie rzucane przez siebie czary od rozproszenia, gdy zostaną trafieni w walce.

Kondycja ma wpływ na ilość punktów życia bohatera (ile obrażeń może przyjąć, nim umrze), na rzut na odporność (czy wytrzyma działanie trucizny itd.), a także na szansę zignorowania ciosu, który może przerwać rzucany czar (Koncentrację).

Inteligencja

Inteligencja opisuje zdolność zapamiętywania bohatera, a także jego zdolność do nauki i wnioskowania. Inteligencja najważniejsza jest dla magów i wszystkich, którzy chcą rozpoczynać z szeroką gamą umiejętności.

Inteligencja ma wpływ na siłę zaklęć maga (jak trudne są do odparcia), na ilość punktów umiejętności, jaką bohater otrzymuje podczas tworzenia i wraz z osiąganiem kolejnych poziomów (ale zawsze otrzymuje co najmniej 1 punkt umiejętności na poziom), na maksymalny poziom i ilość czarów, jakie mag może rzucić każdego dnia, a także na umiejętności Alchemii, Dyplomacji, Rozbrajania Urządzeń, Wiedzy Tajemnej, Przeszukiwania i Czaroznastwa.

Mądrość

Mądrość opisuje zdolność osądu bohatera, a także jego zdrowy rozsądek. Mądrość jest najważniejsza dla kapłanów, druidów, paladynów i łowców, ale pomocna jest dla wszystkich bohaterów, którzy pragną posiadać wyostrzone zmysły i wysoką odporność na magię kontrolującą umysł. Wpływa także na Klasę Pancerza mnicha nie posiadającego broni, czyniąc cię łatwiejszym lub trudniejszym do trafienia w walce.

Mądrość ma wpływ na siłę kapłańskich zaklęć kapłana, druida, paladyna i łowcy (jak trudne są do odparcia), na rzuty na Siłę Woli (oparcie się urzekającej pieśni harpii itd.), na maksymalny poziom i liczbę czarów, jakie każdego dnia mogą rzucić kapłani, druidzi, paladyni czy łowcy, a także na umiejętność Wiedzy o Pustkowiach.

Charyzma

Charyzma opisuje siłę charakteru bohatera, a także jego zdolności przekonywania, urok osobisty i zdolności przywódcze. Jest ona podstawową cechą paladynów, czarowników, bardów, ale pomaga też kapłanom odpędzać nieumarłych.

Charyzma ma wpływ na siłę czarów barda i czarownika (jak trudne są do odparcia), ceny w sklepach, na zdolność do odpędzania nieumarłych (pełne zasady odpędzania nieumarłych znajdziesz w podręczniku gracza), na maksymalny poziom i liczbę czarów, jakie każdego dnia mogą rzucić bardowie i czarownicy, na umiejętności Zrozumienia Zwierząt, Blefu, Dyplomacji, Zastraszania i Używania Magicznych Urządzeń, a także wpływa na reakcje innych postaci.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.