Długie miecze

Przewodnik gry Icewind Dale II

Cera Sumat, Święty Mściciel

Cera Sumat, Święty Mściciel

"Święty Mściciel" jest podstawową bronią paladynów przeciw siłom zła. Niewiele istot w Sferach Niższych zdecydowałoby się zmierzyć ze świętym wojownikiem władającym taką bronią. Kiedyś był to tylko zwykły, żelazny miecz, lecz dzięki odwadze i wierze jednego człowieka, stał się czymś znacznie więcej.

Ostrze tego "Świętego Mściciela" świeci w delikatnym złotym kolorze. Na rękojeści widnieje wyryty złotymi literami napis "Cera Sumat" co oznacza "Sześcioro, już uciszonych". Cera Sumat zyskał swoje imię dzięki wysiłkowi starego księcia Kholsa Ehlda, człowieka prawie osiemdziesięcioletniego, który podjął się zadania, którego obawiali się najdzielniejsi wojownicy trzech królestw. A wszystko to z powodu płaczu pewnego dziecka.

Czasy w jakich żył stary Książe Ehld był to okres wielkich zmian, a poddani Bane'a byli coraz silniejsi i niszczyli wszystko co stanęło im na drodze. Całe królestwa bały się ich gniewu, a sprzeciwienie się im oznaczało śmierć. Wielu więc wolało nie mówić nic i odwracało oczy od popełnianych okrucieństw.

W tych ciężkich czasach, najbardziej okrutnymi z wszystkich sług Bane'a byli członkowie pewnej grupy, którzy nazwali się Zagubionymi Wyznawcami. Ich dusze przepełnione były chciwością i nienawiścią, a siły, którymi władali były bardzo potężne. Rozkoszowali się walką, swoją potęgą i mimo wielkiej ilości już przelanej krwi, ciągle im było mało.

Zagubieni Wyznawcy wspólnie doprowadzili do upadku Srebrnego Dworu. Najpierw zabili króla, a następnie zmienili nazwę tego pięknego miejsca na Zapomniane Królestwo. Później ożywili zwłoki króla z odciętą głową i wysłali je na ulice miasta, gdzie mordowały wszystkich przypadkowo spotkanych ludzi. Następnie sprowadzili deszcz ognia na miasto i okoliczne tereny, co spowodowało, że ziemia w królestwie stała się zupełnie jałowa. Mówi się nawet, że ucztowali w głównej sali pałacu gdy cały kraj płonął, a toast czarą wina wznosili w chwili gdy wrzaski umierających były najgłośniejsze.

Tylko jedna osoba ocaliła swoje życie. W ostatnim podłym akcie, Zagubieni Wyznawcy ocalili pięcioletnią córeczkę króla aby samotnie rządziła spalonym królestwem. Nazwali ją Płaczącą Królową, rzucili wokół niej zaklęcia uniemożliwiające jej opuszczenie pustej stolicy i zostawili ją skazując na śmierć głodową. Chwilowo usatysfakcjonowani, Zagubieni Wyznawcy rozstali się i każdy wyruszył swoją drogą potępienia i kolejnych ofiar zabijanych w imieniu Bane'a.

Stary Książe Ehld jako pierwszy pokonał magiczne zaklęcia i przedostał się do Zapomnianego Królestwa, gdzie znalazł Płaczącą Królową na tronie jej ojca. Książe zbliżył się do małej dziewczynki i poprosił aby przyjęła go do siebie na służbę. Dodał też, że przynosi jedzenie, wodę i przeprosił za tak późne przybycie spowodowane jego podeszłym wiekiem. Bliska śmierci dziewczynka patrzyła jak Książe przysięgał na swój miecz i honor, że ci którzy dopuścili się tych haniebnych czynów zostaną za nie stosownie ukarani. Dopiero po jakimś czasie Płacząca Królowa znalazła właściwe słowa aby podziękować dzielnemu rycerzowi.

Ehld natychmiast opuścił salę tronową i rozpoczął poszukiwania Zagubionych Wyznawców. Królowa przestała płakać i już nigdy więcej nie miała ku temu powodów.

Przez sześć lat Ehld podróżował po ziemiach Faerunu oraz między sferami w poszukiwaniu szóstki. Gdy wreszcie ich odnalazł, prosił każdego z nich aby powrócił do Zapomnianego Królestwa i odpowiedział za swoje czyny. Wszyscy wyśmiali starca noszącego równie stary miecz. Dopiero w czasie walki przekonali się, że jest niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem, a następnie wszyscy po kolei padali martwi na ziemię. Wydarzenia te zapisane zostały w kamieniu umieszczonym w gałce miecza, a z zapisków księcia wyczytać można żal związany z tym, że nie udało mu się wcześniej nawrócić Zagubionych Wyznawców ze ścieżki, którą kroczyli.

Po tym jak ostatni z szóstki odpowiedział za swoje zbrodnie, Ehld powrócił do Płaczącej Królowej i złożył swój miecz u jej stóp. Ostrze, które dawniej było zużyte i zmatowiałe, teraz świeciło niemal tak jasno jak słońce. Natomiast kamień znajdujący się w gałce pokryty był zapisem podróży starego księcia. Ehld odłączył kamień od miecza, przymocował do łańcucha i wręczył go królowej. Następnie poprosił ją aby nosiła go jako przestrogę przed złem panującym na świecie oraz jako znak nadziei, że jeśli kroczy się właściwą drogą i wsłuchuje w głos serca można pokonać każde zło tego świata.

Książe dożył sędziwego wieku 107 lat i przeżył nawet samą królową. Wziął wówczas swój miecz, opuścił Zapomniane Królestwo i podobno wyruszył na północ. W między czasie Królestwo wróciło do dawnej świetności, jego nazwa została zmieniona, a los Cera Sumat i medalionu Zagubionych Wyznawców został zupełnie zapomniany. Tak było do czasu twojego pojawienia się w Kuldahar i ponownego połączenia medalionu i Świętego Mściciela, które po raz ostatni zmierzą się z Zagubionymi Wyznawcami.

Historia Ehlda i Cera Sumat była opowieścią o innych czasach i o zupełnie innym bohaterze. Teraz nadszedł twój czas i twoja opowieść. Jeśli wśród twoich sprzymierzeńców znajduje się paladyn, to starożytne ostrze jest twoje i niech służy ci w walce z siłami zła.

A jeśli twoje serce jest szczere, być może ponownie ocalisz tę ziemię przed zniszczeniem.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Specjalne:

  1. Świętość: dodatkowe 2k6 przeciw złym istotom
  2. Odporność: +15 do odporności na zaklęcia
  3. Magiczna moc: może rzucać zaklęcie Rozproszenie Magii bez ograniczenia dziennego

Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Wszystkie postacie o charakterze dobrym
Gdzie?: Zmaterializuje się po użyciu medalionu Zagubionych Wyznawców na grobie farmera (Dolina Hrothgara).

Długi Miecz

Długi Miecz

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, nie kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Możesz kupić u Limhy, w jej siedzibie.

Długi Miecz +2

Długi Miecz +2

Wiele lat temu pewien przedsiębiorczy mag wynalazł sposób na masowe umagicznianie pancerzy i oręża. Wiadomo, ze ten długi miecz pochodzi z jego pracowni, gdyż na jego rękojeści wyryto symbol byka.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Jeden z losowych przedmiotów, jaki możesz otrzymać od Yquoga za wykonanie zadania.

Długi Miecz +3

Długi Miecz +3

Wiele lat temu pewien przedsiębiorczy mag wynalazł sposób na masowe umagicznianie pancerzy i oręża. Wiadomo, ze ten długi miecz pochodzi z jego pracowni, gdyż na jego rękojeści wyryto symbol byka.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Znajdziesz w rzecznej jaskini.; do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Długi Miecz +4

Długi Miecz +4

Wiele lat temu pewien przedsiębiorczy mag wynalazł sposób na masowe umagicznianie pancerzy i oręża. Wiadomo, ze ten długi miecz pochodzi z jego pracowni, gdyż na jego rękojeści wyryto symbol byka.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Długi Miecz Wysokiej Jakości

Długi Miecz Wysokiej Jakości

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, nie kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: różne miejsca

Klęska Śmierci

Klęska Śmierci

Delnar był bojaźliwym magiem, który nigdy nie interesował się poszukiwaniem przygód. Przez większość swojego życia mieszkał z matką i zajmował się głównie studiami nad tworzeniem magicznych przedmiotów. Niestety, jego matka miała zwyczaj przeszkadzać mu w kluczowym momencie rzucania zaklęć, co często miało tragiczne konsekwencje. "Leczące Ostrze Delnara" jest efektem kolejnej, nieudanej próby stworzenia czegoś użytecznego.

Broń ta jest doprawdy zagadkowa. W czasie walki nie zadaje prawie żadnych obrażeń, lecz ulecza wyznaczony cel. Jej zdolność do leczenia jest jednak tak niewielka, że szkoda nawet wysiłku na wykonanie zamachu ostrzem. W każdym razie, jej nazwa - Leczące Ostrze Delnara - związana jest właśnie z tym, że przy jej pomocy nie sposób nikogo pozbawić życia.

Niewiadomo też jaki był zamiar Delnara w czasie tworzenia tej broni. Niektórzy twierdzą, że działa ona tak jak powinna, lecz większość śmieje się z tego niedorzecznego pomysłu.

PARAMETRY:

Obrażenia: brak
Premia do ataku: -4
Typ obrażeń: brak
Specjalne:

  1. Leczy 2k4 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu

Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Znajdziesz go na pierwszym poziomie Odciętej Dłoni.

Księżycowe Ostrze Selune

Księżycowe Ostrze Selune

Ostrze tego miecza wykuto z blado białego metalu. Jest lekko przezroczyste i otoczone przyćmioną, mętną poświatą. Krawędź ostrza wydaje się być zupełnie tępa, niezdolna do przecięcia nawet najbardziej miękkich przedmiotów. Jednak w walce miecz jest groźną i niebezpieczną bronią. Księżycowe Ostrze przenika zbroję i uderza cel bezpośrednio. Wysysa z niego energię życiową nie zostawiając żadnych widocznych ran, chyba, że celem jest istota nieumarła. Nieumarli zranieni tym mieczem odnoszą podwójne obrażenia, a ich ciała zdają się topić. Księżycowe Ostrza Selune są ulubioną bronią kapłanek Selune. Zazwyczaj przyznaje się je garstce wybranych kapłanek, które z wyjątkowym zaangażowaniem i poświęceniem służą swemu kościołowi. Ten konkretny miecz otrzymała Emma Księżycowe Ostrze za swoje niezwykłe oddanie kościołowi Selune.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: magiczne
Specjalne:

  1. Zadaje podwójne obrażenia nieumarłym.

Waga: 2
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Wszystkie postacie o charakterze dobrym
Gdzie?: Otrzymamy od Emmy Księżycowe Ostrze w lokacji Obóz Toraka za zrzeknięcie się nagrody za wykonanego dla niej questa.

Miecz z Doliny Myrloch

Miecz z Doliny Myrloch

Powszechnie uważa się, że ten piękny miecz został wykuty przez istoty fae. Legendy głoszą, iż wykonano go w chłodnych głębinach Myrloch, jeziora leżącego w środku Gwynneth, na wyspach Moonshae. Miecz ma nieziemski wygląd i jest prawdopodobnie bardzo stary. Jedynym, który podobno miał się nim posługiwać, był półelfi bard o imieniu Daen Winterbush. Niektórzy twierdzą, że znalazł on miecz przez przypadek, a potem nagle poczuł przypływ niezwykłej weny twórczej i wrażliwości na otaczający go świat. Przez czterdzieści lat podróżował i zasłynął jako twórca wielu niepowtarzalnych melodii w Faerunie. Mówi się, że z czasem Daen pogrążył się w melancholii powodowanej przez nędzę i ubóstwo, z którymi stykał się w swoich podróżach. Podobno kowale fae z Wysp Moonshae z radością powitali go w sercu Myrloch.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Specjalne:

  1. Jeżeli jest używany, dodaje +20 do wiedzy (tajemnej)

Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Wszystkie postacie o charakterze dobrym
Gdzie?: Leży przy golemie na trzecim poziomie Smoczego Oka.

Ostrze Upiora

Ostrze Upiora

Upiory kurhanów odróżniają się od innych pomniejszych przedstawicieli ich rodzaju na różne sposoby. Prawdopodobnie, dla poszukiwacza przygód najistotniejsze jest to, że zazwyczaj są uzbrojone w broń, której używały za życia i rzadko posługują się swoim śmiercionośnym dotykiem.

Zdarza się jednak, że olbrzymia nienawiść i nienaturalna moc, jaką noszą w sobie te istoty, przenika do oręża, którym się posługują. Tego typu przedmiot może być szczególnie niebezpieczny, jeśli oprócz ciosu zaklętą bronią, ofiara odczuje klątwę upiora.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Specjalne:

  1. Zaklęcie: 66% szans na rzucenie zaklęcia

Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Znajdziesz w mogile Sordisina Kła, po skończeniu questu dla niego.

Serce < imię przywódcy drużyny >

Serce

Nie masz pojęcia skąd wzięło się to krasnoludzkie ostrze, choć na jego powierzchni widać wyraźna inskrypcje "". Masz całkowitą pewność, że widzisz je po raz pierwszy. Kiedy jednak go dotykasz, wydaje ci się dziwnie znajome. Klinga wygląda na używaną od kilku pokoleń, ponieważ nosi liczne szczerby i zadrapania. Promieniuje w dłoniach niewielkim chłodem. Głowisz się, w jaki sposób znalazło się na niej twoje imię.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Specjalne:

  1. Odporność na zimno 1/-

Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna
Gdzie?: Do kupienia u Deirdre w Składzie Towarów Gallawaya w Targos.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.