Walka w kosmosie: ataki transprzekaźnikowe

Przewodnik gry Mass Effect 2

Kluczową decyzją przy każdym ataku przez przekaźnik masy jest sposób podzielenia floty, która ma się przedostać na drugą stronę. Dokładność dokonywanej przez przekaźnik projekcji masy zależy od tego, jak wiele musi jej przenieść i na jaką odległość. Daleki skok i/lub przeniesienie dużej masy mogą się skończyć dryfowaniem. Oznacza to, że statek może się znaleźć o setki albo miliony kilometrów od planowanego miejsca lądowania, w dowolnym kierunku od przekaźnika masy.

Admirałowie nie mogą wybrać dystansu, ale przekaźnik jest instruowany, jaką masę ma przenieść. Na przykład przekaźnik, który otrzyma polecenie, żeby przenieść milion ton, przeskanuje korytarz podejścia, wykryje cztery frachtowce, każdy o masie 250 tysięcy ton, i przeniesie je razem, utrzymując ich wzajemne położenie względem siebie.

Dowódca ma więc wybór: przenieść całą swoją flotę jako jedną spójną formację, która może znaleźć się daleko od pożądanej lokalizacji, albo podzielić ją na wiele małych formacji, które pojedynczo trafią bliżej przewidzianego miejsca ataku, ale mogą ulec znacznemu rozproszeniu.

Konserwatywna doktryna ofensywna mówi, że floty powinny być przenoszone w całości, co pozwala zachować koncentrację siły i zredukować niebezpieczeństwo kolizji. Jedyny przypadek, kiedy rozdzielenie formacji jest rozsądnym posunięciem, to przebijanie się przez blokadę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.