Walka w kosmosie: taktyki pościgowe

Przewodnik gry Mass Effect 2

Czujniki, urządzenia zależne od światła, nie są w stanie wykryć obiektów poruszających się szybciej niż światło. Żadnego statku nie da się wykryć na dystansach międzygwiezdnych. Wykrywanie na dystansach międzyplanetarnych jest zafałszowane w wyniku opóźnienia prędkości światła; obserwator widzi statek nie tam, gdzie faktycznie jest, ale w miejscu, gdzie się znajdował, kiedy opuściło go światło niosące jego obraz - minuty, godziny lub nawet całe dni wcześniej. Aby przeciwdziałać efektowi opóźnienia prędkości światła, floty wojenne otaczają się mrowiem fregat zwiadowczych.

Ścigający nie są w stanie wykryć i przechwycić statków. Zamiast tego sprawdzają, gdzie znajdował się dany obiekt, dokąd zmierzał i z jaką prędkością. Takie dane pozwalają trafnie przewidzieć przyszłą lokalizację obiektu i ścigać go wzdłuż "szlaku" opóźnień świetlnych. Statki, które próbują ujść pogoni, lecą chaotycznym zygzakiem, co zmusza prześladowców do częstych przystanków i aktualizacji swoich przewidywań.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.