Rasy

Vademecum gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Do twojego wyboru oddano 10 ras powszechnie występujących w Morrowind. Każda z nich ma swoje mocne i słabe strony. Dodatkowo przedstawiciele niektórych ras nie przepadają za obcokrajowcami. Wybór rasy jest więc jedną z najistotniejszych decyzji, wpływających na dalszy przebieg gry.

Argonianin

Rasy - Argonianin

Bardzo niewiele wiadomo o życiu i obyczajach jaszczuropodobnych mieszkańców Czarnych Mokradeł. Długie lata wojny z najeźdźcami uczyniły z Argonian rasę ekspertów w walce partyzanckiej. Jaszczuroludzie równie swobodnie czują się na lądzie jak i w wodzie. Znakomicie przystosowali się do trudnych warunków panujących na ich ojczystych bagnach, uodparniając się na choroby i trucizny, które powaliły już tuziny niedoszłych odkrywców tego niegościnnego regionu.

Premie do umiejętności: Alchemia +5, Atletyka +15, Iluzja +5, Średni pancerz +5, Mistycyzm +5, Włócznia +5, Bez zbroi +5.

Specjalne:

  • Odporność na choroby - odporność na choroby 75%
  • Niewrażliwość na trucizny - Odporność na trucizny 100%
  • Oddychanie pod wodą - Oddychanie pod wodą przez 120 s.

Breton

Rasy - Breton

Bretoni od urodzenia czują silną więĽ z siłami magii i okultyzmu. Prowincja Wysokiej Skały jest ojczyzną wielu znakomitych magów i czarnoksiężników. Oprócz naturalnej zdolności do nauki czarów, zaklinania i alchemii, Bretoni posiadają także wysoką odporność na magię zniszczenia i ubezwłasnowolnienia.

Premie do umiejętności: Przywołanie +10, Mistycyzm +10, Przywrócenie +10, Alchemia +5, Przemiana +5, Iluzja +5.

Specjalne:

  • Premia do maks. many - premia do many 50%
  • Odporność na magię - Odporność na magię 50%
  • Smocza Łuska - Tarcza 50 pkt przez 60 s.

Cesarski

Rasy - Cesarski

Cesarscy, mieszkańcy wysoko rozwiniętej, kosmopolitycznej prowincji Cyrodiil, to wykształcony naród dyplomatów i kupców. Choć ustępują krzepą niektórym z dzikszych ras, należy pamiętać, że to właśnie ich znakomicie wyszkolona lekka piechota zjednoczyła cały kontynent Tamriel pod berłem Cesarza.

Premie do umiejętności: Retoryka +10, Handel +10, Długie ostrze +10, Broń obuchowa +5, Lekki pancerz +5, Walka wręcz +5.

Specjalne:

  • Gwiazda Zachodu - Absorpcja kondycji 200 pkt na cel
  • Głos Cesarza - Urok 25 do 50 pkt przez 15 s. na cel

Elf Wysokiego Rodu

Rasy - Eld Wysokiego Rodu

Złotoskóre elfy wysokiego rodu, zwane również class="ras_img" altmerami, to dumna, smukła rasa zamieszkująca Wyspę Summurset. Pochodzi od niej wspólny język Cesarstwa, tamrielski, a większość sztuk, rzemiosł i nauk ma swe Ľródła w tradycjach class="ras_img" altmerowych. Zwinne, inteligentne i obdarzone silną wolą elfy wysokiego rodu specjalizują się w sztukach magicznych i są zdecydowanie bardziej odporne na choroby od przedstawicieli niższych ras.

Premie do umiejętności: Zniszczenie +10, Zaklinanie +10, Alchemia +10, Przemiana +5, Przywołanie +5, Iluzja +5.

Specjalne:

  • Premia do maks. many - Premia do maks. many 150%
  • Podatność na magię - Podatność na magię 50%
  • Podatność na ogień - Podatność na ogień 50%
  • Podatność na mróz - Podatność na mróz 25%
  • Podatność na porażenia - Podatność na porażenia 25%
  • Odporność na choroby - Odporność na choroby 75%

Khajiit

Rasy - Khajiit

Khajiici wywodzą się z prowincji Elsweyr. Przedstawiciele tej rasy różnią się znacznie między sobą wyglądem - od osobników przypominających elfy, po cathay-raht (ludzi-jaguary) i olbrzymie tygrysy senchańskie. Przedstawiciele najczęściej spotykanej grypy suthay-raht są inteligentni, bystrzy i zwinni. Wielu Khajiitów nie używa w ogóle oręża, zdając się w walce na swe imponujące pazury. Ich wrodzona zręczność i zdolności akrobatyczne czynią z nich niezrównanych złodziei.

Premie do umiejętności: Akrobatyka +15, Atletyka +5, Walka wręcz +5, Lekki pancerz +5, Zabezpieczenia +5, Krótkie ostrze +5, Skradanie +5.

Specjalne:

  • Kocie Oczy - Kocie Oczy 50 pkt przez 60 s.
  • Oko Strachu - Wystraszenie Humanoida 100 pkt przez 30 s. na cel

Leśny Elf

Rasy - Leśny Elf

Podzielony na klany lud, zamieszkujący zachodnie regiony Puszczy Valen. W Cesarstwie mówi się o nich "leśne elfy", choć sami siebie nazywają "Bosmerami", czyli ludĽmi drzewa. Leśne elfy są szybkie, zwinne i pojętne. Ich wrodzona ciekawość połączona z niezwykłą zręcznością czyni z nich znakomitych zwiadowców, agentów i złodziei, choć w całej Tamriel słyną przede wszystkim jako niezrównani łucznicy.

Premie do umiejętności: Celność +15, Skradanie +10, Lekki pancerz +10, Alchemia +5, Akrobatyka +5.

Specjalne:

  • Odporność na choroby - Odporność na choroby 75%
  • Mowa zwierząt - Zauroczenie zwierzęcia 360 s. na cel

Mroczny Elf

Rasy - Argonianin

W Cesarstwie używa się zwykle określenia "mroczny elf", ale rdzenni mieszkańcy Morrowind nazywają siebie "Dunmerami". Przedstawiciele tego ludu o szarej skórze i gorejących, czerwonych oczach, równie znakomicie radzą sobie jako wojownicy i magowie. Szermierze, łucznicy i wojenni magowie mrocznych elfów przesądzili o wyniku niejednej bitwy.

Premie do umiejętności: Długie ostrze +5, Zniszczenie +10, Lekki pancerz +5, Atletyka +5, Mistycyzm +5, Celność +5, Krótkie ostrze +10.

Specjalne:

  • Pradawny Strażnik - Sanktuarium 50 pkt przez 60 s.
  • Odporność na ogień - Odporność na ogień 75%

Nord

Rasy - Nord

Wysoka, jasnowłosa rasa Nordów wywodzi się z prowincji Skyrim. Są to nieustraszeni, porywczy kupcy i odkrywcy. Znakomitych norskich żeglarzy można znaleĽć we wszystkich większych portach Tamriel. Krzepcy Nordowie słyną ze swej odporności na zimno (w tym nawet na magiczny mróz). Przemoc i siła to istotne aspekty norskiej kultury. Dla Norda każda walka może być równie dobrze walką ostatnią. Ich pogarda dla śmierci przeszła już zresztą do legendy.

Premie do umiejętności: Topór +10, Broń obuchowa +10, Średni pancerz +10, Długie ostrze +5, Włócznia +5, Ciężki pancerz +5.

Specjalne:

  • Niewrażliwość na mróz - Odporność na zimno 100%
  • Odporność na porażenia - Odporność na porażenia 50%
  • Skorupa - Tarcza 30 pkt przez 60 s.
  • Pięść Grzmotu - Obrażenia od porażeń 25 pkt na cel

Ork

Rasy - Argonianin

Ten barbarzyński lud wojowników, zamieszkujący rejony Gór Wrothgarskich i Smoczego Ogona, słynie ze swej bitności i niebywałej odporności. W przeszłości rasa orków była powszechnie znienawidzona, ale na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci zyskała stopniowy szacunek i uznanie Cesarstwa. Ich płatnerze są cenieni za kunszt swoich wyrobów, a ciężkozbrojni piechurzy stanowią trzon frontowych oddziałów Cesarstwa.

Premie do umiejętności: Płatnerstwo +10, Topór +10, Ciężki pancerz +10, Średni pancerz +10, Tarcza +5.

Specjalne:

  • Odporność na magię - Odporność na magię 25%
  • Szał Bojowy - Premia do zdrowia 20 pkt przez 60 s.
  • Szał Bojowy - Premia do kondycji 200 pkt przez 60 s.
  • Szał Bojowy - Premia do ataku 200 pkt przez 60 s.
  • Szał Bojowy - Premia do zręczności 200 pkt przez 60 s.

Redgard

Rasy - Redgard

Najznakomitsi wojownicy w całej Tamriel. Ciemnoskórzy Redgardzi z prowincji Hammerfell zdają się być stworzeni do walki, choć ich duma i poczucie niezależności czynią z nich raczej znakomitych zwiadowców, partyzantów i poszukiwaczy przygód, niż regularne oddziały liniowe. Oprócz biegłości w posługiwaniu się niemal każdym rodzajem oręża, Redgardzi znani są również ze swej szybkości i odporności na trudne warunki.

Premie do umiejętności: Długie ostrze +15, Krótkie ostrze +5, Ciężki pancerz +5, Topór +5, Broń obuchowa +5 Średni pancerz +5, Atletyka +5.

Specjalne:

  • Odporność na choroby - Odporność na choroby 75%
  • Odporność na trucizny - Odporność na trucizny 75%
  • Adrenalina - Premia do zręczności 50 pkt przez 60 s.
  • Adrenalina - Premia do siły 50 pkt przez 60 s.
  • Adrenalina - Premia do wytrzymałości 50 pkt przez 60 s.
  • Adrenalina - Premia do szybkości50 pkt przez 60 s.

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: EkwipunekKlasyMagiaPoradniki - początek rozgrywkiPoradniki - tworzenie postaciPrzewodnik po VvardenfellRasyUmiejętnościWspółczynnikiZnaki zodiaku