Atuty

Przewodnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Dodatek Shadows of Undrentide poszerzył możliwości rozwoju postaci o 31 nowych atutów. Niniejszy artykuł przedstawia pokrótce każdy z nich.

Więcej informacji o funkcjonowaniu atutów w Neverwinter Nights znajdziecie w niniejszym artykule.

Artysta

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie; umiejętność Aktorstwa.
Opis: Postać uzyskuje premię +2 do testów Aktorstwa i Spostrzegawczości.
Użycie: Automatyczne.

Atak z doskoku

Rodzaj atutu: Ogólny.
Wymagania: Zr 13+, Uniki, Mobilność, Premia do podstawowego ataku +4 lub więcej.
Opis: Wrogowie nie będą mieli okazji do ataku przeciwko postaci, która będzie się poruszać w czasie walki.
Użycie: Automatyczne.

Boska potęga

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Odpędzanie Nieumarłych, Cha 13+, Si 13+, Potężny Atak.
Opis: Postać może poświęcić jedną ze swych prób odpędzania nieumarłych, aby dodać swoją premię z Charyzmy do zadawanych obrażeń przez liczbę rund odpowiadającą wysokości tej premii.
Użycie: Po wybraniu.

Boska tarcza

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Odpędzanie Nieumarłych, Cha 13+, Si 13+, Potężny Atak.
Opis: Postać może poświęcić jedną ze swych prób odpędzania nieumarłych, aby dodać swoją premię z Charyzmy do swojej klasy pancerza, na liczbę rund odpowiadającą wysokości tej premii.
Użycie: Po wybraniu.

Byczogłowy

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać uzyskuje premię +2 do testów na opieranie się Prowokacjom i +1 do rzutów obronnych na Siłę Woli.
Użycie: Automatyczne.

Cichociemny

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Brak.
Opis: Postać uzyskuje premię +2 do testów Ukrywania i Skradania się.
Użycie: Automatyczne.

Dodatkowa muzyka

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Pieśń Barda.
Opis: Postać może skorzystać z pieśni barda dodatkowe cztery razy dziennie.
Użycie: Automatyczne.

Dodatkowe ataki ogłuszające

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Premia do podstawowego ataku +2, Ogłuszająca Pięść.
Opis: Postać może codziennie wykonać 3 dodatkowe ataki ogłuszające.
Użycie: Automatyczne.

Kopnięcie z obrotu

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Premia do podstawowego ataku +3, Zr 15+, Ulepszona Walka bez Broni.
Opis: Jeżeli postać zdoła trafić nieprzyjaciela atakiem bez broni, otrzymuje dodatkowy atak na kolejnego, pobliskiego wroga. Można wykonać jeden dodatkowy atak na rundę.
Użycie: Automatyczne.

Krwawy

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać otrzymuje premię +2 do testów Inicjatywy i Spostrzegawczości.
Użycie: Automatyczne.

Łucznictwo Zen

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Premia do podstawowego ataku +3, Mąd 13+.
Opis: Postać przeprowadza ataki dystansowe, kierując się Mądrością. Strzelając z broni dystansowej, może więc korzystać z premii za Mądrość, o ile jest ona wyższa od premii za Zręczność.
Użycie: Automatyczne.

Mistyczna obrona

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Postać uzyskuje premię +2 do odpierania zaklęć z wybranej szkoły magii.
Użycie: Automatyczne.

Nieczysta walka

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Premia do podstawowego ataku +2.
Opis: Postać zna nieczyste, ale skuteczne sposoby walki. Poświęcając wszystkie dodatkowe ataki w rundzie, postać może zdecydować się na przeprowadzenie nieczystego ruchu, dzięki czemu atak zada dodatkowe 1k4 pkt obrażeń. Z tego atutu nie można korzystać w połączeniu z Potężnym Atakiem.
Użycie: Tryb walki.

Odporność na choroby

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Brak.
Opis: Postać uzyskuje premię +4 do rzutów obronnych na Wytrwałość przeciwko efektom chorób.
Użycie: Automatyczne.

Odporność na energię

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Podstawowa premia do rzutów obronnych na Wytrwałość +8.
Opis: Postać uzyskuje premię za odporność +5 do testów przeciwko wybranemu rodzajowi energii (pierwsze pięć punktów obrażeń danego typu jest ignorowane).
Użycie: Automatyczne.

Odporność na trucizny

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Brak.
Opis: Postać uzyskuje premię +4 do rzutów obronnych na Wytrwałość przeciwko truciznom.
Użycie: Automatyczne.

Silny duch

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać uzyskuje premię +1 do rzutów obronnych na Wytrwałość i Siłę Woli oraz premię +1 do wszystkich rzutów obronnych przeciwko Magii Śmierci.
Użycie: Automatyczne.

Srebrna dłoń

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać uzyskuje premię +2 do testów Wyceny i Perswazji.
Użycie: Automatyczne.

Szczęście bohaterów

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać uzyskuje premię +1 do wszystkich rzutów obronnych.
Użycie: Automatyczne.

Szybkie przeładowanie

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Premia do podstawowego ataku +2.
Opis: Postać potrafi przeładować broń tak szybko, że strzelając z kuszy, może wykonać taką samą ilość ataków, jak z łuku.
Użycie: Automatyczne.

Ulepszona inicjatywa

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Brak.
Opis: Postać otrzymuje premię +4 do wszystkich testów Inicjatywy.
Użycie: Automatyczne.

Ulepszone rozpłatanie

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Si 13+, Potężny Atak, Rozpłatanie, Premia do podstawowego ataku +4 lub więcej.
Opis: Tak samo jak Rozpłatanie, ale nie ma ograniczenia co do liczby dodatkowych ataków, które postać może wykonać po zabiciu przeciwnika.
Użycie: Automatyczne.

Ulepszone wyspecjalizowanie

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Int 13+, Wyspecjalizowanie.
Opis: Postać posiadająca ten atut może wykonywać ataki defensywne, uzyskując premię +10 do KP i otrzymując karę -10 do rzutów ataku.
Użycie: tryb walki.

Uprzejmy magokrata

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać uzyskuje premię +2 do wszystkich testów Wiedzy i Czaroznawstwa.
Użycie: Automatyczne.

Utrzymująca się pieśń

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Pieśń Barda.
Opis: Efekty pieśni barda będą działać dodatkowe 5 rund.
Użycie: Automatyczne.

Walka na oślep

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Brak.
Opis: Postać posiadająca ten atut dobrze walczy, nawet gdy jest oślepiona bądź nie widzi przeciwnika. Postać może raz powtórzyć rzut procentowy sprawdzający, czy udało jej się trafić. Co więcej, istoty niewidzialne nie mają żadnych premii do trafienia postaci w walce.
Użycie: Automatyczne.

Wężowa krew

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Atut ten można wybrać tylko na pierwszym poziomie.
Opis: Postać uzyskuje premię +1 do rzutów obronnych na Refleks. Ponadto wszelkie rzuty obronne przeciwko truciznom będzie wykonywać z premią +2 do Wytrwałości.
Użycie: Automatyczne.

Większa magiczna penetracja

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Magiczna Penetracja.
Opis: Postać uzyskuje premię +4 do testów poziomu rzucającego przy próbach pokonania odporności na magię stworzenia, na które skierowano czar.
Użycie: Automatyczne.

Większy talent magiczny

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Talent Magiczny.
Opis: Postać staje się jeszcze bardziej biegła we władaniu zaklęciami wybranej szkoły magii. Postać uzyskuje premię +4 do ST odparcia czaru wszystkich zaklęć z wybranej szkoły.
Użycie: Automatyczne. Atut ten można wybrać wiele razy, ale efekty się nie kumulują. W każdym przypadku dotyczy innej szkoły magii.

Wyspecjalizowanie

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Int 13+. Wymagany do: Ulepszone Wyspecjalizowanie.
Opis: Postać posiadająca ten atut może wykonywać ataki defensywne, uzyskując premię +5 do KP i otrzymując karę -5 do rzutów ataku.
Użycie: tryb walki.

Zbir

Rodzaj atutu: Ogólny
Wymagania: Brak.
Opis: Postać otrzymuje premię +2 do testów Inicjatywy i +2 do Perswazji.
Użycie: Automatyczne.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.