Czary barda, poziom I

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary barda I poziomu w grze Neverwinter Nights.

Leczenie lekkich ran

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 1, Druid 1, Paladyn 1, Łowca 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Sprowadzanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Dotyk ghula
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Czar ten leczy wybranej istocie 1k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +5). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

Magiczna broń

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 1, Paladyn 1, Czarodziej/Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y): Zaklęcie broni
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Istota lub broń do walki w zwarciu
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Czar nadaje dotkniętej broni premię +1 do umocnienia.

Mniejsze rozproszenie

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 2, Druid 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Tak

Ten czar pozwala pozbawić magii jeden cel. Można go także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +5) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja, który rzucił rozpraszany czar.

Ochrona przed określonym charakterem

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 1, Paladyn 1, Czarodziej / Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

W chwili rzucenia tego czaru, rzucający wybiera czy chce chronić cel zaklęcia przed dobrem lub przed złem. Cel, na który rzucono zaklęcie otrzymuje premię ochronną +2 do KP, +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz odporność na wszystkie czary i moce mentalne używane przez istoty o wybranym charakterze.

Przerażenie

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 1, Czarodziej / Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Strach, Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1k4 rundy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Przełamanie strachu
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wybrana istota, która ma nie więcej niż 5 Kostek Wytrzymałości, zostaje porażona strachem i otrzymuje modyfikator -2 za morale do rzutów ataku, obrażeń, a także do rzutów obronnych.

Przywołanie istoty I

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 1, Druid 1, Łowca 1, Czarodziej / Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje strasznego borsuka, który staje się jego wiernym sługą.

Szybki odwrót

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Czarodziej/Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar może poruszać się z szybkością większą o 150% niż zazwyczaj, dzięki czemu może uciec przed groźnym spotkaniem. Czar nie odniesie skutku, jeśli rzucający go jest pod wpływem przyspieszenia.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Śliskość

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Druid 1, Łowca 1, Czarodziej / Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Średni
Czas trwania: 2 rundy + 1 / 3 poziomy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Swoboda ruchu
Rzut obronny: Refleks
Odporność na czary: Tak

Warstwa śliskiego oleju i tłuszczu pokrywa obszar działania czaru. Każda istota na tym obszarze może się przewrócić lub zmniejszeniu ulegnie jej prędkość ruchu.

Uśpienie

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Druid 1, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Zaklinanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: 3 rundy + 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Jasny umysł
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Usypia istoty o łącznej ilości Kostek 4 + 1k4. W pierwszej kolejności działa na istoty o najmniejszej ilości kostek. Istoty o 5 lub więcej Kostkach są odporne na ten czar.

Wzmocnienie dźwięku

Poziom(y) czarującego: Bard 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar lub inna wybrana istota otrzymuje premię +20 do testów Nasłuchiwania.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Zbroja maga

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Czarodziej / Czarownik 1
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Przywoływanie
Identyfikator(y): Siła
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Wybrany cel zyskuje następujące premie do KP: +1 za pancerz naturalny, +1 za uniki, premię ochronną +1 oraz dodatkowo +1 za zaklęcie. Premia za uniki kumuluje się z innymi premiami za uniki, ale pozostałe premie nie kumulują się z innymi tego samego typu.

Żelazny róg Balagarna

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y): Soniczny
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Rzucający czar wywołuje głęboką, rezonującą wibrację, która przewraca wszystkie istoty na obszarze działania, jeśli nie uda im się test na Siłę (tak jakby rzucający czar miał siłę 20). Każdy, kto upadnie, traci przytomność na jedną rundę.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.