Czary barda, poziom II

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary barda II poziomu w grze Neverwinter Nights.

Ciemność

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Ciemność
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Światło
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Wszystkie istoty na obszarze działania czaru zostają spowite obłokiem ciemności. Przez taką magiczną ciemność można patrzeć tylko dzięki Ultrawizji.

Cisza

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Duży
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Ten czar tworzy strefę ciszy wokół wybranej istoty, co uniemożliwia rzucanie zaklęć wymagających werbalnych komponentów. Jeśli czar ten rzuca się na osobę, która się mu nie opiera, nie trzeba wykonywać rzutów obronnych ani testów odporności na czary.

Jasny umysł

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zauroczenie osoby
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Nie

Ten czar usuwa efekty zaklęć Uśpienie, Zamęt, Oszołomienie i Zauroczenie, a także chroni przed tymi zaklęciami, dopóki czar Jasnego Umysłu nie przestanie działać. Osoba chroniona tym czarem otrzymuje punkt obrażeń za każdy usunięty efekt wrogiego zaklęcia.

Kocia zwinność

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Zręczność istoty pod wpływem tego czaru rośnie o 1k4+1.

Leczenie średnich ran

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 3, Paladyn 3, Łowca 3
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Sprowadzanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Dotyk ghula
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Nie

Czar ten leczy wybranej istocie 2k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +10). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

Lisia przebiegłość

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Inteligencja istoty poddanej działaniu tego zaklęcia rośnie o 1k4+1.

Majestat orła

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Paladyn 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Charyzma osoby, na którą rzucono ten czar rośnie o 1k4+1.

Mądrość sowy

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Mądrość osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie tymczasowo o 1k4+1.

Niewidzialność

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zobaczenie niewidzialnego
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Istota, na którą rzucono to zaklęcie, staje się niewidzialna. Nie da się jej wykryć normalnym wzrokiem. Po zaatakowaniu lub rzuceniu czaru istota staje się widoczna i czar Niewidzialności pryska.

Oblicze ducha

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Osobę, która rzuciła czar, spowija widmowa poświata, która daje odporność na obrażenia 5/+1, chroni przed wszystkimi czarami 0 i 1 poziomu, a także daje 10% osłonę.

Ohydny śmiech Tashy

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1k3 rundy
Rzut obronny: Siła woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Jeśli ofierze nie uda się rzut obronny, zacznie się ona histerycznie śmiać i nie będzie się mogła bronić, dopóki czar nie przestanie działać. Istoty należące do innej rasy niż rzucający czar otrzymują premię +4 do rzutu obronnego, ponieważ dowcipy trudno "przetłumaczyć".

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Oślepienie / Głuchota

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie oślepienia / głuchoty
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Ofiara staje się ślepa i głucha.

Przywołanie istoty II

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 2, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przywoływanie
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje strasznego dzika, który staje się jego wiernym sługą.

Siła byka

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 2, Paladyn 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień osłabienia
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Siła osoby pod wpływem tego zaklęcia wzrasta o 1k4+1.

Uderzenie dźwięku

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Średni
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wszystkie istoty na obszarze działania otrzymują 1k8 obrażeń i muszą wykonać rzut obronny na Siłę Woli albo zostaną ogłuszone na 2 rundy.

Ultrawizja

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 1, Łowca 1, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Istota obdarzona Ultrawizją może widzieć w całkowitych ciemnościach, lepiej niż za pomocą Widzenia w Ciemnościach. Za pomocą Ultrawizji można przejrzeć na wskroś nawet obszary objęte magiczną ciemnością.

Unieruchomienie osoby

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Swoboda ruchu
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wybrana istota humanoidalna zostaje unieruchomiona na czas działania tego czaru.

Zobaczenie niewidzialnego

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Poznanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Ten czar pozwala zauważyć wszystkie niewidzialne istoty.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.