Czary kapłana, poziom III

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary kapłana III poziomu w grze Neverwinter Nights.

Animacja martwego

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Zło
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień słońca
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Animacja Martwego przywołuje nieumarłego sługę. Rodzaj przywołanego stwora zależy od poziomu rzucającego czar:

  • Poziom 1 - 5: zombie zgniłych oparów
  • Poziom 6 - 9: kościany wojownik
  • Poziom 10 i wyższy: wódz szkieletów

Jasny umysł

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zauroczenie osoby
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Nie

Ten czar usuwa efekty zaklęć Uśpienie, Zamęt, Oszołomienie i Zauroczenie, a także chroni przed tymi zaklęciami, dopóki czar Jasnego Umysłu nie przestanie działać. Osoba chroniona tym czarem otrzymuje punkt obrażeń za każdy usunięty efekt wrogiego zaklęcia.

Leczenie poważnych ran

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 4, Paladyn 4, Łowca 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Sprowadzanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Dotyk ghula
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak

Czar ten leczy wybranej istocie 3k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +15). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

Magiczna szata

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y): Zaklęcie zbroi
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Istota, zbroja lub tarcza
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Czar nadaje dotkniętej zbroi premię do KP, w wysokości +1 na trzy poziomy rzucającego (maksymalnie +5).

Magiczny krąg ochrony przed charakterem

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Paladyn 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy, Średni
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

W chwili rzucenia tego czaru rzucający wybiera, czy chce być chroniony przed złem, czy dobrem. Rzucający czar i wszyscy jego sojusznicy w promieniu 3 metrów otrzymują premię ochronną +2 do KP, +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz odporność na wszystkie czary i moce mentalne używane przez istoty o wybranym charakterze.

Modlitwa

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Paladyn 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający, ogromny
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Nałożenie klątwy
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Tak

Wszyscy sojusznicy na obszarze działania zyskują +1 do ataku i obrażeń, testów umiejętności i rzutów obronnych. Wrogowie otrzymują modyfikator -1 do tych samych parametrów.

Nałożenie klątwy

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Trwały
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie klątwy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Nałożenie Klątwy obniża wszystkie cechy ofiary o 2.

Niegasnący płomień

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Iluzje
Identyfikator(y): Brak
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Trwały
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Tworzy magiczny płomień, który pali się tak jasno, jak pochodnia, dopóki nie zostanie rozproszony.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Ochrona przed negatywną energią

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Osoba chroniona tym czarem staje się całkowicie odporna na ataki energią negatywną, włącznie z wyssaniem cechy i poziomu.

Ochrona przed żywiołami

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Druid 3, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Wybrana osoba uzyskuje odporność na obrażenia 30/- przeciw wszystkim formom obrażeń od żywiołów. Czar przestaje działać po wchłonięciu 40 punktów obrażeń od jednego żywiołu.

Oślepienie / Głuchota

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie oślepienia / głuchoty
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Ofiara staje się ślepa i głucha.

Palące światło

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Nieumarli otrzymują 1k8 obrażeń/poziom; Konstrukty 1k6 obrażeń/poziom; a pozostali 1k8 obrażeń na każde 2 poziomy rzucającego.

Przywołanie istoty III

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 3, Łowca 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje strasznego wilka, który staje się jego wiernym sługą.

Rozproszenie magii

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 4, Paladyn 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy lub olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Ten czar pozwala pozbawić magii jeden cel. Można go także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +10) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja który rzucił rozpraszany czar.

Ujawnienie niewidzialnych

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Łowca 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Niewidzialność
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Ten czar usuwa niewidzialność z wszystkich istot i przedmiotów.

Usunięcie choroby

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 3, Łowca 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zakażenie
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Osoba, na którą rzucono ten czar, zostaje uleczona z wszelkich chorób.

Usunięcie klątwy

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Z osoby, na którą rzucono ten czar, zostają zdjęte wszelkie klątwy i ich efekty.

Usunięcie oślepienia / głuchoty

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Paladyn 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Poznanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Średni
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Oślepienie / głuchota
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Wszyscy sojusznicy na obszarze działania odzyskują wzrok i słuch.

Zadawanie poważnych ran

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Energia negatywna
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Leczenie poważnych ran
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak

Jeśli rzucającemu czar uda się trafić przeciwnika atakiem dotykowym, ofiara otrzymuje 3k8 punktów obrażeń, +1 na poziom rzucającego (maksymalnie +15). Czar ten ma przeciwny wpływ na nieumarłych - leczy, zamiast zadawać obrażenia.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Zakażenie

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Druid 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie choroby
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Ofiara zostaje zakażona jedną z czterech poniższych chorób, wybraną losowo: Zaćma, Krztusica, Żar Umysłu, Czerwony Ból, Dreszczyca lub Oślizgła Zagłada.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.