Artykuł przedstawia wszystkie czary kapłana III poziomu w grze Neverwinter Nights.
Animacja martwego
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Zło
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień słońca
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Animacja Martwego przywołuje nieumarłego sługę. Rodzaj przywołanego stwora zależy od poziomu rzucającego czar:
- Poziom 1 - 5: zombie zgniłych oparów
- Poziom 6 - 9: kościany wojownik
- Poziom 10 i wyższy: wódz szkieletów
Jasny umysł
Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zauroczenie osoby
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Nie
Ten czar usuwa efekty zaklęć Uśpienie, Zamęt, Oszołomienie i Zauroczenie, a także chroni przed tymi zaklęciami, dopóki czar Jasnego Umysłu nie przestanie działać. Osoba chroniona tym czarem otrzymuje punkt obrażeń za każdy usunięty efekt wrogiego zaklęcia.
Leczenie poważnych ran
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 4, Paladyn 4, Łowca 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Sprowadzanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Dotyk ghula
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak
Czar ten leczy wybranej istocie 3k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +15). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
Magiczna szata
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y): Zaklęcie zbroi
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Istota, zbroja lub tarcza
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Czar nadaje dotkniętej zbroi premię do KP, w wysokości +1 na trzy poziomy rzucającego (maksymalnie +5).
Magiczny krąg ochrony przed charakterem
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Paladyn 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy, Średni
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
W chwili rzucenia tego czaru rzucający wybiera, czy chce być chroniony przed złem, czy dobrem. Rzucający czar i wszyscy jego sojusznicy w promieniu 3 metrów otrzymują premię ochronną +2 do KP, +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz odporność na wszystkie czary i moce mentalne używane przez istoty o wybranym charakterze.
Modlitwa
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Paladyn 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający, ogromny
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Nałożenie klątwy
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Tak
Wszyscy sojusznicy na obszarze działania zyskują +1 do ataku i obrażeń, testów umiejętności i rzutów obronnych. Wrogowie otrzymują modyfikator -1 do tych samych parametrów.
Nałożenie klątwy
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Trwały
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie klątwy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Nałożenie Klątwy obniża wszystkie cechy ofiary o 2.
Niegasnący płomień
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Iluzje
Identyfikator(y): Brak
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Trwały
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Tworzy magiczny płomień, który pali się tak jasno, jak pochodnia, dopóki nie zostanie rozproszony.
Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.
Ochrona przed negatywną energią
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Osoba chroniona tym czarem staje się całkowicie odporna na ataki energią negatywną, włącznie z wyssaniem cechy i poziomu.
Ochrona przed żywiołami
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Druid 3, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Wybrana osoba uzyskuje odporność na obrażenia 30/- przeciw wszystkim formom obrażeń od żywiołów. Czar przestaje działać po wchłonięciu 40 punktów obrażeń od jednego żywiołu.
Oślepienie / Głuchota
Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie oślepienia / głuchoty
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak
Ofiara staje się ślepa i głucha.
Palące światło
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Nieumarli otrzymują 1k8 obrażeń/poziom; Konstrukty 1k6 obrażeń/poziom; a pozostali 1k8 obrażeń na każde 2 poziomy rzucającego.
Przywołanie istoty III
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 3, Łowca 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Rzucający czar przywołuje strasznego wilka, który staje się jego wiernym sługą.
Rozproszenie magii
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 4, Paladyn 3, Czarodziej / Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy lub olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Ten czar pozwala pozbawić magii jeden cel. Można go także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +10) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja który rzucił rozpraszany czar.
Ujawnienie niewidzialnych
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Łowca 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Niewidzialność
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Ten czar usuwa niewidzialność z wszystkich istot i przedmiotów.
Usunięcie choroby
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Druid 3, Łowca 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zakażenie
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Osoba, na którą rzucono ten czar, zostaje uleczona z wszelkich chorób.
Usunięcie klątwy
Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Z osoby, na którą rzucono ten czar, zostają zdjęte wszelkie klątwy i ich efekty.
Usunięcie oślepienia / głuchoty
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Paladyn 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Poznanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Średni
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Oślepienie / głuchota
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Wszyscy sojusznicy na obszarze działania odzyskują wzrok i słuch.
Zadawanie poważnych ran
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Energia negatywna
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Leczenie poważnych ran
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak
Jeśli rzucającemu czar uda się trafić przeciwnika atakiem dotykowym, ofiara otrzymuje 3k8 punktów obrażeń, +1 na poziom rzucającego (maksymalnie +15). Czar ten ma przeciwny wpływ na nieumarłych - leczy, zamiast zadawać obrażenia.
Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.
Zakażenie
Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Druid 3, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie choroby
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak
Ofiara zostaje zakażona jedną z czterech poniższych chorób, wybraną losowo: Zaćma, Krztusica, Żar Umysłu, Czerwony Ból, Dreszczyca lub Oślizgła Zagłada.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!