Czary maga, poziom II

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary maga II poziomu w grze Neverwinter Nights.

Ciemność

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Ciemność
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Światło
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Wszystkie istoty na obszarze działania czaru zostają spowite obłokiem ciemności. Przez taką magiczną ciemność można patrzeć tylko dzięki Ultrawizji.

Dotyk ghula

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Nekromancja
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1k6 + 2 rundy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Leczenie Lekkich Ran
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Dłoń czarodzieja otacza nieziemska poświata. Jeśli dotknie wroga w walce, ofiara musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość albo zostanie sparaliżowana. Tak sparaliżowany przeciwnik wydziela odór, który oszałamia wszystkich wrogów w promieniu 1,5 metra.

Kocia zwinność

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Zręczność istoty pod wpływem tego czaru rośnie o 1k4+1.

Kołatka

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Ogromny
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Ten czar otwiera drzwi i pojemniki zamknięte na zwykłe zamki. Działa w promieniu 50 metrów wokół rzucającego. Bardzo skomplikowane zamki lub magiczne zamknięcia nie poddają się jego działaniu.

Kwasowa strzała Melfa

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przywoływanie
Identyfikator(y): Kwas
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda + 1 / 3 poziomy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Rzucający ciska w pojedyncze stworzenie pociskiem kwasu. Aby zaklęcie się powiodło, czarodziej musi zdać rzut na atak z dystansu. Strzała zadaje 3k6 obrażeń, plus 1k6 co turę, aż do zakończenia działania.

Lisia przebiegłość

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Inteligencja istoty poddanej działaniu tego zaklęcia rośnie o 1k4+1.

Majestat orła

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Paladyn 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Charyzma osoby, na którą rzucono ten czar rośnie o 1k4+1.

Mądrość sowy

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Mądrość osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie tymczasowo o 1k4+1.

Mniejsze rozproszenie

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Kapłan 2, Druid 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 1
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Tak

Ten czar pozwala pozbawić magii jeden cel. Można go także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +5) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja, który rzucił rozpraszany czar.

Niegasnący płomień

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Iluzje
Identyfikator(y): Brak
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Trwały
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Tworzy magiczny płomień, który pali się tak jasno, jak pochodnia, dopóki nie zostanie rozproszony.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Niewidzialność

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zobaczenie niewidzialnego
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Istota, na którą rzucono to zaklęcie, staje się niewidzialna. Nie da się jej wykryć normalnym wzrokiem. Po zaatakowaniu lub rzuceniu czaru istota staje się widoczna i czar Niewidzialności pryska.

Oblicze ducha

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Osobę, która rzuciła czar, spowija widmowa poświata, która daje odporność na obrażenia 5/+1, chroni przed wszystkimi czarami 0 i 1 poziomu, a także daje 10% osłonę.

Odporność na żywioły

Poziom(y) czarującego: Kapłan 2, Druid 2, Paladyn 2, Łowca 1, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Osoba chroniona tym czarem zyskuje odporność 20/- na obrażenia od żywiołów. Czar przestaje działać po wchłonięciu 30 punktów obrażeń z jednego żywiołu.

Ohydny śmiech Tashy

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1k3 rundy
Rzut obronny: Siła woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Jeśli ofierze nie uda się rzut obronny, zacznie się ona histerycznie śmiać i nie będzie się mogła bronić, dopóki czar nie przestanie działać. Istoty należące do innej rasy niż rzucający czar otrzymują premię +4 do rzutu obronnego, ponieważ dowcipy trudno "przetłumaczyć".

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Oślepienie / głuchota

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie oślepienia / głuchoty
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Ofiara staje się ślepa i głucha.

Pajęczyna

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Swoboda ruchu
Rzut obronny: Refleks, częściowy
Odporność na czary: Tak

Lepka pajęczyna spowija wszystkich na obszarze działania czaru. Ci, którym uda się rzut na Refleks, mogą się poruszać, ale ze zmniejszoną szybkością. Zmniejszenie prędkości zależy od Siły.

Przywołanie istoty II

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 2, Łowca 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przywoływanie
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje strasznego dzika, który staje się jego wiernym sługą.

Siła byka

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 2, Paladyn 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień osłabienia
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Siła osoby pod wpływem tego zaklęcia wzrasta o 1k4+1.

Ultrawizja

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Kapłan 2, Druid 1, Łowca 1, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Istota obdarzona Ultrawizją może widzieć w całkowitych ciemnościach, lepiej niż za pomocą Widzenia w Ciemnościach. Za pomocą Ultrawizji można przejrzeć na wskroś nawet obszary objęte magiczną ciemnością.

Wytrzymałość

Poziom(y) czarującego: Kapłan 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Brak

Kondycja istoty pod wpływem tego zaklęcia rośnie o 1k4+1.

Zobaczenie niewidzialnego

Poziom(y) czarującego: Bard 2, Czarodziej / Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Poznanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Ten czar pozwala zauważyć wszystkie niewidzialne istoty.

Żelazny róg Balagarna

Poziom(y) czarującego: Bard 1, Czarodziej/Czarownik 2
Poziom wrodzony: 2
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y): Soniczny
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Rzucający czar wywołuje głęboką, rezonującą wibrację, która przewraca wszystkie istoty na obszarze działania, jeśli nie uda im się test na Siłę (tak jakby rzucający czar miał siłę 20). Każdy, kto upadnie, traci przytomność na jedną rundę.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.