Czary maga, poziom V

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary maga V poziomu w grze Neverwinter Nights.

Animacja martwego

Poziom(y) czarującego: Kapłan 3, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Zło
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień słońca
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Animacja Martwego przywołuje nieumarłego sługę. Rodzaj przywołanego stwora zależy od poziomu rzucającego czar:

  • Poziom 1 - 5: zombie zgniłych oparów
  • Poziom 6 - 9: kościany wojownik
  • Poziom 10 i wyższy: wódz szkieletów

Dominacja: Osoba

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Zaklinanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 2 rundy + 1 / 3 poziomy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Jasny umysł
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wybrana osoba tymczasowo staje się wiernym i lojalnym sługą czarodzieja.

Mniejsza opończa czarów

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Mniejsze przełamanie czaru, Mniejsza opończa czarów.
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

To zaklęcie tworzy wokół rzucającego czar zaporę, która pochłania wszystkie czary i zdolności podobne do czarów. Mniejsza Opończa może wchłonąć 1k4+6 poziomów czarów.

Mniejsze oczyszczenie umysłu

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zamęt
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Ten czar zapewnia odporność na czary i moce mentalne, a także usuwa wszystkie negatywne efekty takich zaklęć.

Mniejsze związanie Sfer

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy lub punkt
Czas trwania: 1 runda / 2 poziomy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Odesłanie
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Nie

Ten czar działa na dwa sposoby. Pozwala wezwać sojusznika ze sfer. Można go też rzucić na przywołaną istotę, co paraliżuje ją na 1 rundę na 2 poziomy rzucającego. Rodzaj przyzwanego sojusznika zależy od charakteru rzucającego czar:

  • Zły: Imp
  • Neutralny: Czerwony Slaad
  • Dobry: Archon Latarnik

Ochrona przed energią

Poziom(y) czarującego: Bard 6, Druid 6, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Istota chroniona tym czarem zyskuje odporność na obrażenia 40/- przeciw wszelkim rodzajom obrażeń od żywiołów. Czar przestaje działać, jeśli pochłonie 60 punktów obrażeń z jednego żywiołu.

Odesłanie

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Kapłan 4, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Brama
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wszystkie znajdujące się obszarze działania czaru i należące do wrogich czarodziejów i kapłanów przywołane istoty, zwierzęcy towarzysze i chowańce zostają odesłane.

Ogłupienie

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Poznanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / 2 poziomy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Uzdrowienie
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Po udanym dotknięciu w walce, czarodziej obniża Inteligencję ofiary o 1k4 na 4 poziomy.

Przywołanie istoty V

Poziom(y) czarującego: Bard 5, Kapłan 5, Druid 5, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje strasznego niedźwiedzia, który staje się jego wiernym sługą.

Rozdzielająca dłoń Bigby'ego

Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Olbrzymia dłoń pojawia się nad celem, utrudniając mu atakowanie. Istota blokowana w ten sposób otrzymuje modyfikator –10 do rzutów ataku, dopóki działa ten czar.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Stożek zimna

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Chłód
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Stożek, 10 metrów
Obszar działania / Cel: Stożek czaru
Czas trwania: natychmiastowy
Rzut obronny: Refleks połowa
Odporność na czary: Tak

Stożek przenikliwego chłodu wystrzeliwuje z rąk czarodzieja, zadając 1k6 obrażeń od zimna na poziom czarodzieja, maksymalnie 15k6. Obrażenia odnoszą wszystkie istoty złapane w obszar działania Stożka.

Unieruchomienie potwora

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Druid 4, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Swoboda ruchu
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wybrany potwór zostaje unieruchomiony na czas działania tego czaru.

Większe przyzwanie cieni

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Specjalny
Obszar działania / Cel: Specjalny
Czas trwania: Specjalny
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Specjalny
Odporność na czary: Specjalna

Pozwala czarodziejowi wezwać cień jednego z następujących czarów: Przywołanie Cienia, Kwasowa strzała Melfa, Oblicze ducha, Pajęczyna lub Mniejszy klosz niewrażliwości.

Zabójcza chmura

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Sprowadzanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Duży
Czas trwania: 1 runda / 2 poziomy
Rzut obronny: Wytrwałość, specjalny
Odporność na czary: Tak

Wirująca chmura trującego gazu osiada na wybranym obszarze. Jej działanie zależy od liczby Kostek istot poddanych jej działaniu:

  • 1 - 3 Kostki: Natychmiastowa śmierć
  • 4 - 6 Kostek: Rzut obronny na Wytrwałość lub śmierć
  • Ponad 6 Kostek: 1k10 obrażeń

Zamglony umysł

Poziom(y) czarującego: Bard 5, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Zaklinanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: 2 rundy + 1 runda / 2 poziomy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Ten czar tworzy obłok błękitnej mgły. Mgła przytłumia siłę woli. Każdy, komu nie uda się odparcie czaru, otrzymuje modyfikator -10 do Siły Woli w testach przeciw czarom mentalnym. Ten modyfikator działa do chwili, gdy istota znajduje się w obłoku mgły oraz 2k6 rund po jej opuszczeniu.

Znak ognia

Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 5
Poziom wrodzony: 5
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Ogień
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Refleks połowa
Odporność na czary: Tak

Płomienie (jeden na poziom rzucającego) pojawiają się wokół losowych celów na obszarze działania. Jeśli jest więcej wrogich celów niż kul płomieni, tylko najbliższe zostaną trafione. Jeśli celów jest mniej niż płomieni, dodatkowe kule znikają. Wybuchając, każda kula płomieni zadaje 1k6 obrażeń na poziom rzucającego (maksymalnie 15k6).

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.