Czary maga, poziom VIII

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary maga VIII poziomu w grze Neverwinter Nights.

Grupowe oślepienie / głuchota

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Średni
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Usunięcie oślepienia / głuchoty
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Wszyscy wrogowie w promieniu 3 metrów tracą wzrok i słuch.

Grupowe zauroczenie

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: krótki
Obszar działania / Cel: duży
Czas trwania: 1 runda / 2 poziomy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Reputacja rzucającego czar rośnie o 50% w oczach wszystkich istot z nim niesprzymierzonych. Czarodziej może zauroczyć maksymalnie tyle istot, ile wynosi dwukrotność jego Kostek Wytrzymałości.

Oczyszczenie umysłu

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Grupowe zauroczenie
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Ten czar całkowicie chroni wszystkich sojuszników przed czarami mentalnymi. Ponadto usuwa wszystkie negatywne efekty takich czarów.

Plugawy uwiąd

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Śmierć
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Wytrwałość, połowa
Odporność na czary: Tak

Wszystkie istoty na obszarze działania czaru otrzymują 1k8 obrażeń na poziom rzucającego, maksymalnie 25k8.

Przeczucie

Poziom(y) czarującego: Druid 8, Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Poznanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Osobisty
Czas trwania: 1 godzina / poziom lub do chwili wyzwolenia
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Ogłupienie
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Przeczucie pozwala rzucającemu czar zerknąć na chwilę w przyszłość. To daje mu odporność na obrażenia 30/+5 i pochłania 10 punktów obrażeń na poziom rzucającego.

Przywołanie istoty VIII

Poziom(y) czarującego: Kapłan 8, Druid 8, Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje losowego większego żywiołaka, który staje się jego wiernym sługą.

Słoneczny wybuch

Poziom(y) czarującego: Druid 8, Czarodziej/Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Brak
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Refleks
Odporność na czary: Tak

Rzucający czar wybiera miejsce, w którym następuje oślepiający wybuch. Blask światła zadaje 1k6 obrażeń na poziom rzucającego wszystkim nieumarłym na obszarze działania do maksymalnie 25k6 (6k6 obrażeń wszystkim, którzy nie są nieumarłymi). Wampiry są natychmiast zniszczone, jeśli nie uda im się rzut obronny na Refleks. Poza tym wszyscy wrogowie na obszarze działania czaru muszą zdać rzut obronny na Refleks albo zostaną na stałe oślepieni (oślepienie można usunąć tylko za pomocą magii).

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Stworzenie nieumarłego

Poziom(y) czarującego: Kapłan 6, Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 6
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Zło
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Czas trwania: 24 godziny
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień słońca
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Brak

Kapłan przyzywa nieumarłego. Rodzaj nieumarłego zależy od poziomu rzucającego:

  • Poniżej 11 poziomu: Ghul
  • Poziom 12 - 13: Ghast
  • Poziom 14 - 15: Zmora
  • Poziom 16 i wyższy: Widmo

Większe sanktuarium

Poziom(y) czarującego: Kapłan 6, Czarodziej/Czarownik 8
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar staje się eteryczny i żadna istota nie może go wykryć. Zaatakowanie lub wykonanie jakiejkolwiek innej wrogiej akcji przerywa działanie czaru.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Większe związanie Sfer

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Pojedynczy
Obszar działania / Cel: Pojedynczy lub punkt
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Siła Woli (-5) odpiera
Odporność na czary: Nie

To zaklęcie działa na dwa sposoby: może zostać rzucone na pojedynczą przyzwaną istotę lub pozwala wezwać sojusznika z innej sfery. Jeśli zostanie rzucone na przywołanego, paraliżuje go na 1 rundę na 2 poziomy rzucającego czar. Natomiast w przypadku wzywania istoty, jej rodzaj zależy od charakteru czarodzieja:

  • Zły: Vrok
  • Neutralny: Slaad Śmierci
  • Dobry: Niebiański Mściciel

Zaciśnięta dłoń Bigby'ego

Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Olbrzymia dłoń pojawia się i atakuje cel, jeden raz w każdej rundzie. Każde trafienie zadaje 1k8+11 obrażeń i ogłusza cel na jedną rundę, jeśli nie powiedzie się mu rzut obronny.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Zapalająca chmura

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Ogień
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Duży
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Refleks połowa
Odporność na czary: Tak

Czarodziej tworzy chmurę żaru i dymu, która zadaje 4k6 obrażeń od ognia na rundę każdej istocie na obszarze działania czaru.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.