Czary maga, poziom IX

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Artykuł przedstawia wszystkie czary maga IX poziomu w grze Neverwinter Nights.

Brama

Poziom(y) czarującego: Kapłan 9, Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Brak

To potężne zaklęcie przywołujące otwiera portal do innej sfery, przyzywając Balora. Jeśli rzucający czar jest chroniony przez zaklęcie Ochrony przed Złem, Magiczny Krąg Ochrony przed Złem lub Aurę Ochrony przed Złem, wtedy Balor staje się wiernym i lojalnym sługą. Jeśli jednak rzucający czar nie ma takiej ochrony, Balor będzie próbował go zniszczyć.

Dominacja: Potwór

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Zaklinanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 3 tury + 1 / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak

Wybrany potwór na jakiś czas staje się wiernym i lojalnym sługą czarodzieja.

Dziw

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Iluzje
Identyfikator(y): Strach, Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Prawdziwe widzenie
Rzut obronny: Wytrwałość i Siła Woli
Odporność na czary: Tak

Przerażające widmo pojawia się przed wrogami na obszarze działania czaru. Ci, którym nie uda się rzut na Siłę Woli, giną. Ci, którym się udało, muszą wykonać test na Wytrwałość albo otrzymają 3k6 obrażeń.

Miażdżąca dłoń Bigby'ego

Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Olbrzymia dłoń pojawia się i atakuje cel. Jeśli dłoń trafi i uda jej się test na złapanie, ofiara będzie schwytana przez czas działania czaru, a dłoń będzie ją zgniatać, zadając co rundę 2k6+12 obrażeń.

Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.

Przywołanie istoty IX

Poziom(y) czarującego: Kapłan 9, Druid 9, Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rzucający czar przywołuje losowego starego żywiołaka, który staje się jego wiernym sługą.

Rozproszenie Mordenkainena

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Rozproszenie Mordenkainena pozwala pozbawić magii jeden cel. Można je także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej z nich. Aby rozproszenie powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +20) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja, który rzucił rozpraszany czar. Ponadto czar ten może pozbawić jednego wrogiego maga do sześciu magicznych zaklęć ochronnych albo usunąć po dwa czary ochronne każdemu czarodziejowi z wybranej grupy. Rozproszenie Mordenkainena obniża też o 10 odporność na czary wszystkich istot na obszarze działania.

Rozproszenie Mordenkainena działa na następujące czary: Opończę czarów, Klosz niewrażliwości, Kamienną skórę, Przeczucie, Ochronę przed żywiołami, Oblicze ducha i Niematerialne oblicze, Zbroję maga, Tarczę cieni i Tarczę żywiołów.

Rój meteorów

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Ogień
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Skupione wokół rzucającego
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Refleks połowa
Odporność na czary: Tak

Ten czar razi deszczem meteorytów wszystkich, którzy znajdują się na obszarze działania. Każda istota otrzymuje 20k6 obrażeń. Istoty w promieniu 1,5 metra wokół rzucającego są chronione przed efektami tego czaru.

Słowo mocy, giń

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Poznanie
Identyfikator(y): Śmierć
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Duży, Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Osłona przed śmiercią
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak

Ten czar można rzucić na pojedynczą ofiarę lub na duży obszar. Pojedyncza ofiara, która ma do 100 Punktów Wytrzymałości ginie od razu. Jako czar obszarowy, Słowo Mocy zabija wszystkie istoty na obszarze działania, które mają mniej niż 20 Punktów Wytrzymałości, łącznie maksymalnie 200 PW.

Większa opończa czarów

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Większe przełamanie czaru
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Tworzy wokół czarodzieja barierę, która pochłania wrogie czary i moce. Zanim ona zniknie, może pochłonąć do 1k12+10 poziomów zaklęć.

Wyssanie energii

Poziom(y) czarującego: Kapłan 9, Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Negatywny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: natychmiastowy
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Ofiara traci tymczasowo 2k4 poziomy doświadczenia.

Zatrzymanie czasu

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 9 sekund
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Czarodziej może wyśliznąć się z objęć czasu. Może rzucać czary, przemieszczać się i atakować normalnie, podczas gdy reszta świata jest zawieszona w bezruchu.

Zawodzenie banshee

Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Śmierć, Soniczny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Olbrzymi, 1 istota na poziom
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Cisza
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak

Wszyscy wrogowie na obszarze działania muszą wykonać rzut obronny na Wytrwałość albo zginą. Czar działa na tylu wrogów, ile poziomów ma rzucający czar.

Zmiana postaci

Poziom(y) czarującego: Druid 9, Czarodziej / Czarownik 9
Poziom wrodzony: 9
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie

Czarodziej zmienia się w przerażającą istotę. Może zamienić się w Czerwonego Smoka, Ognistego Olbrzyma, Balora, Slaada Śmierci lub Żelaznego Golema.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.