Czarodzieje używają magii mistycznej, opierając się na dogłębnych studiach. Dla czarodzieja magia nie jest talentem, ale trudną, choć wartą pracy sztuką. Gdy są przygotowani do walki, mogą używać swych zaklęć z niszczycielskim skutkiem. Ale zaskoczeni bronią się słabo. Siła czarodzieja polega na jego zaklęciach; wszystko inne ma znaczenie drugorzędne. Czarodzieje uczą się nowych zaklęć w miarę eksperymentowania i zdobywania doświadczenia, a także od innych czarodziejów. Ponadto ze wzrostem uzyskanego doświadczenia potrafią ulepszać swoje zaklęcia, zwiększając ich zasięg, siłę działania albo modyfikującje w inny sposób. Czarodziej może przywoływać chowańca: niewielkie magiczne zwierzę, któremu służy. Mając wysoką inteligencję, czarodzieje mogą używać zaklęć bardzo wysokich poziomów.
- Kostka wytrzymałości: k4.
- Biegłości: maczuga, sztylet, lekka kusza, ciężka kusza i kij. Żadnych pancerzy i tarcz.
- Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 2 + modyfikator inteligencji.
- Magia: mistyczna (oparta na inteligencji, wymagająca przygotowania zaklęć, zbroja może uniemożliwić rzucenie czaru). Czarodzieje zaczynają grę ze znajomością wszystkich sztuczek (zakleć 0 poziomu) i czterech zaklęć 1 poziomu.
Zdolności specjalne
Przywołanie chowańca
Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Czarodziej może przywołać niewielkie stworzenie, które będzie pomagać mu w walce lub badaniu terenu. Gdy chowaniec zginie, czarodziej utraci 1k6 punktów wytrzymałości, lecz będzie mógł go przywołać ponownie następnego dnia.
Premiowe atuty czarodzieja
Co pięć poziomów czarodziej może wybrać premiowy atut z listy atutów metamagicznych i zaklęć. Jest to dodatek do atutów uzyskiwanych przez każdą postać po awansie na wyższy poziom doświadczenia.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!