Czarownicy używają magii mistycznej, manipulując energią magiczną raczej za pomocą wyobraźni i talentu, niż wyuczonej dyscypliny. Nie mają ksiąg, nauczycieli ani teorii - tylko surową energię, sterowaną ich wolą. Czarownicy znają mniej zaklęć niż czarodzieje i zdobywają je wolniej, potrafią jednak rzucać je częściej i nie muszą ich przygotowywać z wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do czarodziejów nie mogą specjalizować się w żadnej szkole magii. Ponieważ ich umiejętności magiczne nie wymagają lat studiów i wyrzeczeń, jak w przypadku czarodziejów, czarownicy mają więcej czasu na naukę umiejętności bojowych i potrafią władać prostym uzbrojeniem. Czarownik może przywoływać chowańca: niewielkie magiczne zwierzę, któremu służy. Bardzo ważna dla czarowników jest charyzma; im wyższa jej wartość, tym wyższy poziom zaklęć, jakie zdołają opanować.
- Kostka wytrzymałości: k4.
- Biegłości: uzbrojenie proste, żadnych pancerzy i tarcz.
- Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 2 + modyfikator inteligencji.
- Magia: mistyczna (oparta na charyzmie, nie wymagająca przygotowania zaklęć, zbroja może uniemożliwić rzucenie czaru). Czarownicy zaczynają grę ze znajomością wszystkich sztuczek (zaklęć 0 poziomu).
Zdolności specjalne
Przywołanie chowańca
Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Czarownik może przywołać niewielkie stworzenie, które będzie pomagać mu w walce lub badaniu terenu. Gdy chowaniec zginie, czarownik utraci 1k6 punktów wytrzymałości, lecz będzie mógł go przywołać ponownie następnego dnia.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!