Czarownik

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Czarownicy używają magii mistycznej, manipulując energią magiczną raczej za pomocą wyobraźni i talentu, niż wyuczonej dyscypliny. Nie mają ksiąg, nauczycieli ani teorii - tylko surową energię, sterowaną ich wolą. Czarownicy znają mniej zaklęć niż czarodzieje i zdobywają je wolniej, potrafią jednak rzucać je częściej i nie muszą ich przygotowywać z wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do czarodziejów nie mogą specjalizować się w żadnej szkole magii. Ponieważ ich umiejętności magiczne nie wymagają lat studiów i wyrzeczeń, jak w przypadku czarodziejów, czarownicy mają więcej czasu na naukę umiejętności bojowych i potrafią władać prostym uzbrojeniem. Czarownik może przywoływać chowańca: niewielkie magiczne zwierzę, któremu służy. Bardzo ważna dla czarowników jest charyzma; im wyższa jej wartość, tym wyższy poziom zaklęć, jakie zdołają opanować.

  • Kostka wytrzymałości: k4.
  • Biegłości: uzbrojenie proste, żadnych pancerzy i tarcz.
  • Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 2 + modyfikator inteligencji.
  • Magia: mistyczna (oparta na charyzmie, nie wymagająca przygotowania zaklęć, zbroja może uniemożliwić rzucenie czaru). Czarownicy zaczynają grę ze znajomością wszystkich sztuczek (zaklęć 0 poziomu).

Zdolności specjalne

Przywołanie chowańca

Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Czarownik może przywołać niewielkie stworzenie, które będzie pomagać mu w walce lub badaniu terenu. Gdy chowaniec zginie, czarownik utraci 1k6 punktów wytrzymałości, lecz będzie mógł go przywołać ponownie następnego dnia.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.