Druidzi uzyskują swoje moce nie przez panowanie nad naturą, ale dzięki jedności z nią. Nienawidzą wszystkiego, co nienaturalne, między innymi wynaturzeń i nieumarłych, i niszczą ich, gdy tylko mogą. Swe zaklęcia kapłańskie otrzymują od przyrody, nie od bogów. W miarę wzrostu doświadczenia druidzi uzyskują dostęp do różnorodnych mocy, jak na przykład możliwość zmieniania się w zwierzę. Często zresztą mają przy sobie zwierzęcych towarzyszy. Uzbrojenie i opancerzenie druida ograniczone są ich tradycyjnymi przysięgami, a nie zwykłym szkoleniem. Druid powinien mieć wysoką mądrość, ponieważ cecha ta decyduje o maksymalnym poziomie zaklęć, jakie może opanować.
- Ograniczenia charakteru: musi być neutralny dobry, praworządny neutralny, typowo neutralny, chaotyczny neutralny lub neutralny zły.
- Kostka wytrzymałości: k8.
- Biegłości: maczuga, sztylet, strzałki, sierp, sejmitar, włócznia, proca, kij, jak również lekki pancerz, średni pancerz i tarcze.
- Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 4 + modyfikator inteligencji.
- Magia: kapłańska (oparta na mądrości, zbroja nie ma wpływu na rzucanie czaru).
- Eks-druidzi: druid nie może dalej awansować, jeśli jego charakter całkowicie przestanie być neutralny.
Zdolności specjalne
Zmysł natury
Podczas walki w dziczy druid uzyskuje premię +2 do wszystkich ataków.
Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Zwierzęcy towarzysz
Druidzi mogą przyzywać oddanego zwierzęcego towarzysza.
Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: raz dziennie, jest obecny do chwili śmierci lub odesłania.
Korzyści: Zwierzęcy towarzysze są wybierani podczas tworzenia postaci i mogą być zmieniani przy każdym awansie druida na wyższy poziom.
Pewny krok
Druidzi potrafią ignorować wszystkie magiczne i niemagiczne przeszkody, utrudniające ruch.
Uzyskiwany: na 2 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na zaklęcia i efekty śliskości, pajęczyny i oplątania.
Znikający trop
Po lasach i puszczach druidzi poruszają się niepostrzeżenie.
Uzyskiwany: na 3 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W dziczy zapewnia premię +4 do testów ukrywania się i skradania.
Odporność na uroki natury
Dzięki dogłębnemu zrozumieniu natury druidzi potrafią uniknąć najczęstszych niebezpieczeństw ze strony świata przyrody.
Uzyskiwana: na 4 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Zapewnia premię +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom i efektom strachu.
Zwierzęca postać
Druid zyskuje umiejętność przekształcania się w różne zwierzęta.
Uzyskiwana: na 5 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie na 5 poziomie, dwa razy dziennie na 6, trzy razy na 7, cztery razy na 10, pięć razy na 14 i sześć razy dziennie na 18 poziomie. Przemiana trwa 1 godzinę (czasu gry) na poziom druida.
Korzyści: Druid może wybierać między kilkoma postaciami zwierzęcymi, które stają się coraz silniejsze w miarę awansowania druida na wyższe poziomy.
Niewrażliwość na jad
Druidzi mogą w pewnym momencie uzyskać niewrażliwość na działanie większości trucizn.
Uzyskiwana: na 9 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Zapewnia niewrażliwość na trucizny.
Postać żywiołaka
Druidzi zyskują umiejętność przekształcania się w różne żywiołaki.
Uzyskiwana: na 16 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie na 16 poziomie, dwa razy dziennie na 17, trzy razy na 19. Przemiana trwa 1 godzinę (czasu gry) na poziom druida.
Korzyści: Wielkie żywiołaki na 16 poziomie i starsze żywiołaki na 20.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!