Druid

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Druidzi uzyskują swoje moce nie przez panowanie nad naturą, ale dzięki jedności z nią. Nienawidzą wszystkiego, co nienaturalne, między innymi wynaturzeń i nieumarłych, i niszczą ich, gdy tylko mogą. Swe zaklęcia kapłańskie otrzymują od przyrody, nie od bogów. W miarę wzrostu doświadczenia druidzi uzyskują dostęp do różnorodnych mocy, jak na przykład możliwość zmieniania się w zwierzę. Często zresztą mają przy sobie zwierzęcych towarzyszy. Uzbrojenie i opancerzenie druida ograniczone są ich tradycyjnymi przysięgami, a nie zwykłym szkoleniem. Druid powinien mieć wysoką mądrość, ponieważ cecha ta decyduje o maksymalnym poziomie zaklęć, jakie może opanować.

  • Ograniczenia charakteru: musi być neutralny dobry, praworządny neutralny, typowo neutralny, chaotyczny neutralny lub neutralny zły.
  • Kostka wytrzymałości: k8.
  • Biegłości: maczuga, sztylet, strzałki, sierp, sejmitar, włócznia, proca, kij, jak również lekki pancerz, średni pancerz i tarcze.
  • Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 4 + modyfikator inteligencji.
  • Magia: kapłańska (oparta na mądrości, zbroja nie ma wpływu na rzucanie czaru).
  • Eks-druidzi: druid nie może dalej awansować, jeśli jego charakter całkowicie przestanie być neutralny.

Zdolności specjalne

Zmysł natury

Podczas walki w dziczy druid uzyskuje premię +2 do wszystkich ataków.

Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.

Zwierzęcy towarzysz

Druidzi mogą przyzywać oddanego zwierzęcego towarzysza.

Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: raz dziennie, jest obecny do chwili śmierci lub odesłania.
Korzyści: Zwierzęcy towarzysze są wybierani podczas tworzenia postaci i mogą być zmieniani przy każdym awansie druida na wyższy poziom.

Pewny krok

Druidzi potrafią ignorować wszystkie magiczne i niemagiczne przeszkody, utrudniające ruch.

Uzyskiwany: na 2 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na zaklęcia i efekty śliskości, pajęczyny i oplątania.

Znikający trop

Po lasach i puszczach druidzi poruszają się niepostrzeżenie.

Uzyskiwany: na 3 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W dziczy zapewnia premię +4 do testów ukrywania się i skradania.

Odporność na uroki natury

Dzięki dogłębnemu zrozumieniu natury druidzi potrafią uniknąć najczęstszych niebezpieczeństw ze strony świata przyrody.

Uzyskiwana: na 4 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Zapewnia premię +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom i efektom strachu.

Zwierzęca postać

Druid zyskuje umiejętność przekształcania się w różne zwierzęta.

Uzyskiwana: na 5 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie na 5 poziomie, dwa razy dziennie na 6, trzy razy na 7, cztery razy na 10, pięć razy na 14 i sześć razy dziennie na 18 poziomie. Przemiana trwa 1 godzinę (czasu gry) na poziom druida.
Korzyści: Druid może wybierać między kilkoma postaciami zwierzęcymi, które stają się coraz silniejsze w miarę awansowania druida na wyższe poziomy.

Niewrażliwość na jad

Druidzi mogą w pewnym momencie uzyskać niewrażliwość na działanie większości trucizn.

Uzyskiwana: na 9 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Zapewnia niewrażliwość na trucizny.

Postać żywiołaka

Druidzi zyskują umiejętność przekształcania się w różne żywiołaki.

Uzyskiwana: na 16 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie na 16 poziomie, dwa razy dziennie na 17, trzy razy na 19. Przemiana trwa 1 godzinę (czasu gry) na poziom druida.
Korzyści: Wielkie żywiołaki na 16 poziomie i starsze żywiołaki na 20.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.