Poszczególni łotrzykowie mają ze sobą niewiele wspólnego. O ile część z nich - a może nawet większość - to skryci złodzieje, to wielu służy też jako zwiadowcy, szpiedzy, detektywi, dyplomaci i zwykłe zbiry. Łotrzykowie są wszechstronni i potrafią świetnie dostosowywać się do okoliczności; dysponują wieloma talentami, umożliwiającymi im zdobycie tego, do czego inni nie chcą ich dopuścić. Choć w walce nie mogą równać się z wojownikami, wiedzą, jak uderzać tam, gdzie najbardziej boli, a ich ataki z zaskoczenia mogą powodować poważne szkody. Łotrzykowie zdają się też mieć szósty zmysł, gdy idzie o unikanie zagrożenia. Doświadczeni łotrzykowie dysponują niemal czarodziejskimi mocami i umiejętnościami, umożliwiającymi im skryte poruszanie się, wykonywanie uników i atakowanie z zaskoczenia. Ponadto, choć sami z siebie nie są w stanie rzucać zaklęć, czasami potrafią czarować z użyciem zwojów, uaktywniać różdżki i używać wszelkich magicznych przedmiotów.
- Kostka wytrzymałości: k8.
- Biegłości: maczuga, sztylet, strzałka, lekka kusza, ciężka kusza, buława, morgensztern, rapier, krótki łuk, krótki miecz i kij. Mogą używać lekkich zbroi, ale nie tarcz.
- Punkty umiejętności (*4 na 1 poziomie): 8 + modyfikator inteligencji.
Zdolności specjalne
Atak z zaskoczenia
Łotrzykowie studiują słabe punkty swoich przeciwników i mogą wykorzystać tę wiedzę do przeprowadzania śmiercionośnych ataków z zaskoczenia.
Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Przy każdym udanym ataku wręcz lub z broni strzeleckiej na przeciwnika, który został zaskoczony lub nie widzi postaci (to znaczy postać porusza się w trybie krycia się lub jest niewidzialna) lub był zwrócony plecami do postaci i walczy, ale nie z postacią łotrzyka, cios łotrzyka zadaje dodatkowe obrażenia (+1k6 na 1 poziomie i dodatkowe +1k6 na każde dwa następne poziomy). Dodatkowe obrażenia nie są mnożone w przypadku trafienia krytycznego. Cechy specjalne: Konstrukty i nieumarli są niewrażliwi na ataki z zaskoczenia, podobnie jak wszyscy przeciwnicy niewrażliwi na trafienia krytyczne.
Odskok
Łotrzykowie są w stanie unikać sytuacji, które mogą zagrozić im śmiercią.
Uzyskiwany: na 2 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W sytuacjach, kiedy udany rzut na refleks pozwoliłby innym postaciom zmniejszyć odniesione obrażenia o połowę, łotrzyk wychodzi z opresji bez szwanku.
Niezwykły unik
Łotrzykowie potrafią poruszać się szybko i reagować na zagrożenie zwinniej niż pozostałe klasy. Zdolność ta rozwija się z awansowaniem na wyższe poziomy.
Uzyskiwany:
- Poziom 3: zachowujesz premię zręczności do KP, nawet jeśli zostaniesz zaskoczony.
- Poziom 6: +1 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek.
- Poziom 11: +2 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek.
- Poziom 14: +3 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek.
- Poziom 17: +4 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek.
- Poziom 20: +5 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek.
Użycie: automatycznie.
Specjalne atuty łotrzyka
Po osiągnięciu 10 poziomu i później co trzy poziomy łotrzyk może wybrać atut specjalny z poniższej listy:
- Osłabiające uderzenie
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Każdy udany atak z zaskoczenia powoduje obniżenie siły ofiary o dwa punkty. - Oportunista
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Łotrzyk uzyskuje premię +4 do wszystkich rzutów ataku podczas wykorzystywania okazji do ataku. - Mistrzostwo
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Umiejętność rozbrajania pułapek, otwierania zamków i zakładania pułapek może wynosić 20 nawet podczas walki. - Elastyczny umysł
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Jeśli łotrzykowi nie uda się rzut obronny przeciwko zaklęciu wpływającemu na umysł, automatycznie powtarza rzut. - Ulepszony odskok
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W sytuacjach, kiedy udany rzut na refleks pozwoliłby innym postaciom zmniejszyć odniesione obrażenia o połowę, łotrzyk wychodzi z opresji bez szwanku. Jeśli rzut na refleks jest nieudany, łotrzyk odnosi połowę obrażeń. - Rzut obronny
Użycie: automatycznie, raz dziennie.
Korzyści: Jeśli twoja postać zostanie trafiona ciosem potencjalnie śmiertelnym (to znaczy odniesie obrażenia, po których jej liczba punktów wytrzymałości spadłaby poniżej 1), wykonuje rzut obronny na refleks (stopień trudności = odniesione obrażenia). W przypadku udanego rzutu odniesione obrażenia zostaną zmniejszone o połowę (choć to może nadal zabić twoją postać). W przypadku, gdy łotrzyk zostanie zaskoczony, rzut obronny mu nie przysługuje.
=
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!