Mnich

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Mnisi są wszechstronnymi wojownikami, wyszkolonymi w walce bez broni i pancerza. Mnisi o dobrym charakterze są obrońcami zwykłych ludzi, zaś źli znakomicie nadają się na szpiegów i zabójców. Choć nie potrafią rzucać zaklęć, skupiają w sobie subtelną energię zwaną ki. Umożliwia ona używanie zadziwiających zdolności, takich jak leczenie się, chwytanie strzał w locie i błyskawiczne unikanie ciosów. Zdolności mnichów (zarówno zwykłe, jak i związane z ki) rosną w miarę zdobywania przez nich doświadczenia, dając im coraz większą władzę nad własnym ciałem i otoczeniem. Nosząc zbroję, mnisi doświadczają całego szeregu kar dotyczących zdolności, ponieważ używanie opancerzenia narusza ich surowy kodeks. Mnich w zbroi traci swe premie wynikające z mądrości i klasy pancerza zależnej od poziomu. Maleje też jego szybkość i liczba dodatkowych ataków bez broni na rundę.

  • Ograniczenia charakteru: dowolny praworządny.
  • Kostka wytrzymałości: k8.
  • Biegłości: maczuga, sztylet, topór, lekka kusza, ciężka kusza, kama, kij, shuriken, proca.
  • Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 4 + modyfikator inteligencji.

Zdolności specjalne

Premiowe atuty

Mnich otrzymuje kilka atutów automatycznie (ze standardowej listy atutów). Na pierwszym poziomie: ulepszona walka bez broni i ogłuszająca pięść. Na drugim: odbicie strzał. Na szóstym: powalenie i ulepszone powalenie.

Specjalna broń

Walcząc kamą, mnich zachowuje swoją premię ataku bez broni.

Premia do klasy pancerza

Mnisi dodają do klasy pancerza modyfikatory mądrości i zręczności.

Grad ciosów

Mnich otrzymuje dodatkowy atak na rundę podczas walki (bez broni lub gdy walczy kamą).

Uzyskiwana: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu.
Kary: rzuty wszystkich ataków, stanowiących część gradu ciosów, otrzymują karę -2.

Odskok

Mnisi są w stanie unikać sytuacji, które mogą zagrozić im śmiercią.

Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W sytuacjach, kiedy udany rzut na refleks pozwoliłby innym postaciom zmniejszyć odniesione obrażenia o połowę, mnich wychodzi z opresji bez szwanku.

Szybkość

Mnich uzyskuje możliwość szybkiego poruszania się.

Uzyskiwana: na 3 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Mnisi poruszają się szybciej niż inne klasy; zdolność ta poprawia się wraz z awansowaniem na wyższe poziomy.

Czystość ciała

Mnisi są odporni na pospolite choroby.

Uzyskiwana: na 5 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na choroby.

Jedność ciała

Mnich potrafi leczyć swe rany.

Uzyskiwana: na 7 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Przywraca dwa razy tyle punktów wytrzymałości, ile wynosi poziom postaci.

Ulepszony odskok

Mnich zyskuje nadludzką zdolność unikania zagrożenia.

Uzyskiwany: na 9 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W sytuacjach, kiedy udany rzut na refleks pozwoliłby innym postaciom zmniejszyć odniesione obrażenia o połowę, mnich wychodzi z opresji bez szwanku. Jeśli rzut na refleks jest nieudany, mnich odnosi połowę obrażeń.

Cios ki

Podczas atakowania przeciwnika mającego możliwość redukowania obrażeń, atak mnicha bez broni jest traktowany jak atak bronią z premią ulepszenia.

Uzyskiwany: na 10 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Odpowiada premii ulepszenia +1 na poziomie 10, +2 na poziomie 13 i +3 na 16.

Diamentowe ciało

Dzięki medytacji i władzy nad swym ciałem zdyscyplinowany mnich może stać się niewrażliwy na wszystkie naturalne trucizny i większość magicznych.

Uzyskiwane: na 11 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na trucizny.

Diamentowa dusza

Ki, duchowa energia stanowiąca źródło mocy mnicha, może przyjąć postać siły odpierającej prawie wszystkie ataki magiczne, poza najbardziej zdeterminowanymi.

Uzyskiwana: na 12 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Odporność na czary jest równa poziomowi postaci +10.

Zabójcza dłoń

Wykorzystując swoją ki, mnich może zadać szybką śmierć ciosem zadanym bez użycia broni.

Uzyskiwana: na 15 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Jeśli atak jest udany i powoduje obrażenia, cel musi wykonać rzut obronny na wytrzymałość (stopień trudności 10 + 1/2 poziomu mnicha + modyfikator mądrości mnicha). Nieudany rzut oznacza natychmiastową śmierć celu.

Pusta powłoka

Dzięki mistrzowskiemu opanowaniu ki mnich może zniknąć z widoku.

Uzyskiwana: na 18 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Dwa razy dziennie.
Korzyści: Mnich zyskuje 50% maskowanie.

Samodoskonalenie

Mistrzowskie opanowanie ciała i ducha osiąga mnicha jest tak doskonałe, że staje się on istotą nadnaturalną, która może nie zwracać uwagi na zwykłą broń i wiele zaklęć.

Uzyskiwane: na 20 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na wszystkie zaklęcia wpływające na umysł; redukcja obrażeń 20/+1.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.