Paladyni charakteryzują się poważnym podejściem do przygody; nawet najbardziej przyziemna misja jest dla nich osobistym sprawdzianem - okazją do wykazania się męstwem, uczenia się taktyki i czynienia dobra. Są to wojownicy cnoty, chronieni przez boskie moce, które strzegą ich przed krzywdą, bronią przed chorobą, leczą i nie dopuszczają do nich strachu. Paladyn może też użyć swej mocy do pomagania innym, lecząc rany i choroby, a także do niszczenia zła. Doświadczeni paladyni sprawniej walczą z siłami zła i mogą odstraszać nieumarłych. Paladyn powinien mieć wysoką mądrość, ponieważ cecha ta decyduje o maksymalnym poziomie zaklęć, jakie może opanować. Wiele jego specjalnych umiejętności działa lepiej przy wysokiej charyzmie.
- Ograniczenia charakteru: wyłącznie praworządny dobry.
- Kostka wytrzymałości: k10.
- Biegłości: każde uzbrojenie proste lub bojowe, wszystkie pancerze, wszystkie tarcze.
- Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 2 + modyfikator inteligencji.
- Magia: zaklęcia paladyna; magia kapłańska (oparta na mądrości, zbroja nie ma wpływu na rzucanie czaru).
- Eks-paladyni: paladyn, który nie jest już praworządny dobry, nie może awansować, dopóki nie stanie się z powrotem praworządny dobry.
Zdolności specjalne
Boska opatrzność
Paladyn, pobłogosławiony przez swoje bóstwo, zyskuje premie odporności na różne rodzaje ataku.
Uzyskiwana: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Paladyn dodaje swój dodatni modyfikator charyzmy (jeśli go ma) do wszystkich rzutów obronnych.
Boskie zdrowie
Większość chorób jest w naturalny sposób odpierana przez świętą moc paladyna.
Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na choroby.
Nakładanie rąk
Święta moc paladyna może zostać użyta do leczenia ran.
Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Jeśli paladyn dysponuje dodatnim modyfikatorem charyzmy, może leczyć, przywracając liczbę punktów wytrzymałości równą modyfikatorowi charyzmy pomnożonemu przez poziom paladyna.
Aura odwagi
Paladyn jest niewrażliwy na wszelkie zaklęcia i efekty strachu.
Uzyskiwana: na 2 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: Niewrażliwość na strach.
Zniszczenie zła
Dzięki mocy swego boskiego patrona, paladyn może przypuścić święty atak, niszczący wrogów o złym charakterze.
Uzyskiwane: na 2 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Paladyn dodaje swój dodatni modyfikator charyzmy (jeśli go ma) do najbliższego rzutu ataku wręcz i dodaje premię obrażeń równą swojemu poziomowi. Jeśli cel ataku nie ma złego charakteru, zniszczenie zła nie odnosi żadnego skutki i zostaje zmarnowane.
Odpędzanie nieumarłych
Gdy paladyn osiągnie trzeci poziom, może skierować na wroga moc swego boskiego patrona w celu rozproszenia lub zniszczenia nieumarłych.
Uzyskiwane: na 3 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Jak w przypadku kapłana.
Korzyści: Tak jak kapłańskie odpędzanie nieumarłych.
Uleczenie choroby
Dostęp do boskich mocy umożliwia paladynowi leczenie z choroby siebie samego lub towarzyszy.
Uzyskiwane: na 3 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Raz dziennie.
Korzyści: Leczy chorobę jak analogiczne zaklęcie.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!