Moce

Vademecum gry TES IV: Shivering Isles

Choć Moce działają na zasadach podobnych do zaklęć, uważa się je za coś odrębnego w dziedzinie magii. Z tego też powodu są oddzielone od pozostałych czarów w zakładce zaklęć. Moce dzielą się na dwa rodzaje: Moce większe (Greater Powers) i Moce mniejsze (Lesser Powers).

Moce większe można rzucić bez strat w poziomie Many, ale działają tylko raz dziennie. Moce mniejsze działają jak zwykłe zaklęcia: można je rzucać tak długo, jak pozwala na to pasek Many.

Od zwykłych zaklęć odróżniają się kilkoma faktami:

  1. poziom wyszkolenia w danej szkole magii nie ma w ich przypadku znaczenia,
  2. noszenie pancerza nie obniża efektywności używanych Mocy,
  3. Mocy nie można uciszyć zaklęciem "Cisza" (pomijając Moce, które otrzymujesz jako Dar Strażnika Wrót (Gatekeeper Gift)

Moce większe

Błogosławieństwo Demencji (Blessing of Dementia)

Szkoła magii: Iluzja
Efekt: Demoralizacja do poziomu 12 (48 pkt), w obrębie 30 stóp, przez 10 sek, na cel, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Poprzez Rubież Obłędu” - jeśli wybrałeś Bramę Demencji.

Błogosławieństwo Manii (Blessing of Mania)

Szkoła magii: Iluzja
Efekt: Szał do poziomu 12 (48 pkt), w obrębie 30 stóp, przez 30 sek, na cel, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Poprzez Rubież Obłędu” - jeśli wybrałeś Bramę Manii.

Gniewny Umysł (Angry Mind)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Siły woli 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Gniewny Umysł.

Hełm Mocy (Helm of Power)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Siły 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Hełm Mocy.

Nogi Wytrwałości (Legs of Fortitude)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Wytrzymałości 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Nogi Wytrwałości.

Nogi Zwinności (Legs of Nimbleness)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Zwinności 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Nogi Zwinności.

Paranoja Ahjazdy (Ahjazda's Paranoia)

Szkoła magii: Iluzja
Efekt: Szał do 25 poziomu (100 pkt), w obrębie 50 stóp, przez 10 sek na dotyk, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Nadchodząca burza”.

Pierś Magii (Breast of Magic)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Many 100 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Pierś Magii.

Pierś Życia (Breast of Life)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Zdrowia 100 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Pierś Życia.

Powstałe ciało (Risen Flesh)

Szkoła magii: Przywołanie
Efekt: Reanimacja 60 sek, na dotyk, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Duchy ze Wzgórza Samobójców”.

Przywołanie Atronacha Ciała (Summon Flesh Atronach)

Szkoła magii: Przywołanie
Efekt: Przywołanie Atronacha Ciała na 120 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót”.

Przywołanie Mrocznego Uwodziciela (Summon Dark Seducer)

Szkoła magii: Przywołanie
Efekt: Przywołanie Mazken na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Rytuał Demencji”.

Przywołanie Złotego Bóstwa (Summon Golden Saint)

Szkoła magii: Przywołanie
Efekt: Przywołanie Aureal na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Rytuał Manii”.

Ramię Miażdżenia (Arm of Bashing)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Broni obuchowych 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Ramię Miażdżenia.

Ramię osłony przed Mrozem (Arm of Frost Shielding)

Szkoła magii: Przemiana
Efekt: Tarcza mrozu 20% na 30 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Ramię osłony przed Mrozem.

Ramię osłony przed Ogniem (Arm of Fire Shielding)

Szkoła magii: Przemiana
Efekt: Tarcza ognia 20% na 30 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Ramię osłony przed Ogniem.

Ramię osłony przed Porażeniem (Arm of Shock Shielding)

Szkoła magii: Przemiana
Efekt: Tarcza błyskawic 20% na 30 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Ramię osłony przed Porażeniem.

Ramię Rąbania (Arm of Chopping)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Broni obuchowych 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Ramię Rąbania.

Ramię Siekania (Arm of Slashing)

Szkoła magii: Przywrócenie
Efekt: Premia do Ostrzy 20 pkt na 60 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” - jeśli wybrałeś dla Strażnika Ramię Siekania.

Serce Dzielenia Ran (Heart of Wound Sharing)

Szkoła magii: Mistycyzm
Efekt: Odbicie obrażeń 20 pkt przez 30 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” jeśli wybrałeś dla Strażnika Serce Dzielenia Ran.

Serce Odwracania Czarów (Heart of Spell Turning)

Szkoła magii: Mistycyzm
Efekt: Odbicie zaklęć 20 pkt przez 30 sek, na siebie, raz dziennie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Odbudowa Strażnika Wrót” – jeśli wybrałeś dla Strażnika Serce Odwracania Czarów.

Moce mniejsze

Manipulacja pogodą (Manipulate Weather)

Efekt: Manipulacja pogodą, raz dziennie, losowy spośród poniższych:

  1. Mgła: Wykrycie życia 120 pkt, na siebie (25% szansy)
  2. Deszcz: Przywrócenie zdrowia 10 pkt, na siebie (25% szansy)
  3. Burza: Premia do Siły 20 pkt, na siebie; Premia do Wytrzymałości 20 pkt, na siebie; Premia do Szybkości 20 pkt, na siebie; Premia do Zwinności 20 pkt, na siebie (25% szansy)
  4. Śnieg: Kameleon 75 pkt, na siebie; Tarcza 50 pkt, na siebie (20% szansy)
  5. Ulewa: Odbicie obrażeń 30 pkt, na siebie; Odbicie zaklęć 30 pkt, na siebie

Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie całego głównego wątku fabularnego Shivering Isles.

Moc Ochrony Sheogoratha (Sheogorath's Protection)

Efekt: Przeniesienie do Pałacu w New Sheoth, na siebie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie całego głównego wątku fabularnego Shivering Isles.

Przywołanie Haskilla (Summon Haskill)

Efekt: Przywołanie Haskilla na 5 sek, na siebie
Gdzie?: Zaklęcie stanowi nagrodę za wykonanie zadania „Podchody do pułapki”.


Profil redaktora Shane


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES IV: Shivering Isles

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: Moce