Magia

Przewodnik gry TES IV: Oblivion

W Oblivionie istnieje siedem odrębnych szkół magicznych: Alteration (Przemiana), Conjuration (Przywołanie), Destruction (Zniszczenie), Illusion (Iluzja), Mysticism (Mistycyzm) oraz Restoration (Przywrócenie). Siódmą jest szkoła Alchemii (Alchemy), dzięki której możesz kreować swoje własne mikstury (nie oferuje ona jednak żadnych czarów, dlatego w poniższym spisie została pominięta).

Każde dostępne zaklęcie należy do jednej ze szkół, a to, jakimi zaklęciami możesz się posługiwać, zależy od twojego stopnia zaawansowania w danej dziedzinie magii. Użycie czaru zabiera ci określoną ilość punktów Many, zwaną kosztem zaklęcia.

W oknie Ekwipunku znajdziesz podaną w procentach efektywność rzucanych przez ciebie zaklęć (Spell Effectiveness). Zależy ona od ilości noszonego przez twoją postać pancerza. Noszenie zbroi obniża efektywność czaru (np. SE 70% oznacza, że czar efekt zaklęcia wyniesie np 35 pkt, a mógłby 50 pkt). 100% uzyskasz jedynie rezygnując całkowicie z używania zbroi, zastępując ją np. szatą. W przeciwieństwie do poprzedniej serii TES, Fatigue (Kondycja) nie wpływa na efektywność zaklęć.

Poniżej znajdują się odnośniki do podstron przedstawiających poszczególne zaklęcia, wraz z NPC-ami u których można je zakupić, podzielone wg szkół magii, do których przynależą.

  1. » Iluzja
  2. » Mistycyzm
  3. » Przemiana
  4. » Przywołanie
  5. » Przywrócenie
  6. » Zniszczenie

Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.