Szkoła iluzji

Vademecum gry TES IV: Oblivion

Zaklęcia ze szkoły Iluzji pozwalają na tworzenie światła, zauroczenie rozmówcy Urok, paraliż i uciszenie wroga, uspokojenie lub sprowokowanie do walki oraz przejęcie kontroli nad istotami.

W szkole tej specjalizują się magowie z Gildii Magów w Bravil.

Charm (Urok)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Urok

Efekt ten pozwala na czasowe zwiększenie pozytywnego nastawienia rozmówcy do bohatera.

Shane Anwar - Efekt przydatny w przypadku niskiego poziomu Retoryki. Pozwala na uzyskanie potrzebnych informacji lub przeprowadzenie korzystniejszych transakcji z kupcami.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Alluring Gaze (Kuszący wzrok) Urok, 12 pkt na 30 sek, na cel

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Beguiling Touch (Omamiający dotyk) Urok, 12 pkt na 30 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Selena Orania (Mages Guild, Bruma)
Captivate (Urzeczenie) Urok, 10 pkt na 10 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) Zaklęcie jest nagrodą za wykonanie zadania Bravil Recommendation.
Mesmerizing Grasp (Hipnotyczny chwyt) Urok, 25 pkt na 30 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Seductive Charm (Uwodzicielski urok) Urok, 24 pkt na 30 sek, na cel

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Orag gra-Bargol (Grat Chapel of Stendarr, Chorrol)
Enthralling Presence (Olśniewająca prezencja) Urok, 24 pkt na 20 sek, w obrębie 20 stóp, na cel

Czeladnik (50-74) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Volanaro (Mages Guild, Bruma)
Voice of Rapture (Głos uniesienia) Urok, 36 pkt na 30 sek, na cel

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)

Frenzy (Szał)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Szał

Zaklęcia z tym efektem powodują czasowe zwiększenie agresji celu, na który zostaną rzucone. W praktyce oznacza to, że możesz w ten sposób zmusić kogoś do zaatakowania ciebie, a przynajmniej spotęgować jego wolę walki.

Shane Anwar - Przydatne zaklęcie, można bowiem sprowokować kogoś do ataku, co automatycznie oczyszcza cię z zarzutów o morderstwo, gdy już się obronisz...

UWAGA! Poziom podany w opisach czarów oznacza, że działają one na postacie posiadające określony poziom.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Frenzy (Szał) Szał do 5 poziomu (20 pkt), na 30 sek, na cel

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Touch of Frenzy (Dotyk szału) Szał do 6 poziomu (25 pkt), na 30 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Rage (Wściekłość) Szał do 10 poziomu (40 pkt), na 40 sek, na cel

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Touch of Rage (Dotyk wściekłości) Szał do 18 poziomu (75 pkt), na 30 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)

Rally (Inspiracja)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Inspiracja

Efekt pozwala na czasowe zwiększenie pewności siebie celu, np. uciekających NPC-ów.

Shane Anwar - Raczej mało przydatne zaklęcie, ale w skrajnych przypadkach można np. zatrzymać NPC-ów biegnących zawiadomić straż o twoich występkach.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Inspiration (Natchnienie) Inspiracja, 25 pkt na 20 sek, na cel

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Inspiring Touch (Dotyk natchnienia) Inspiracja, 25 pkt na 30 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Heroic Touch (Bohaterski dotyk) Inspiracja, 50 pkt na 60 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Volanaro (Mages Guild, Bruma)
Heroism (Bohaterstwo) Inspiracja, 50 pkt na 45 sek, na cel

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)

Demoralize (Demoralizacja)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Demoralizacja

Zaklęcia z tym efektem zmniejszają pewność siebie celu na czas trwania zaklęcia, powodując, że istoty nimi potraktowane, uciekają w popłochu.

Shane Anwar - Takie zaklęcia mogą się przydać, za pomocą dobrego czaru możesz nawet zawrócić całe armie wrogów (i ćwiczyć na nich celność np...). Demoralizacja nie działa jednak na nieumarłych - na nich potrzebne jest zaklęcie z efektem Turn Undead (Odstraszenie nieumarłego).

UWAGA! Poziom podany w opisach czarów oznacza, że działają one na postacie posiadające określony poziom.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Touch of Fear (Dotyk strachu) Demoralizaja do 3 poziomu (15 pkt), na 20 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Voice of Dread (Głos grozy) Demoralizacja do 5 poziomu (20 pkt), na 20 sek, na cel

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Fearful Gaze (Spojrzenie strachu) Demoralizacja do 7 poziomu (30 pkt), na 30 sek, na cel

Ekspert (75-99) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Grasp of Terror (Chwyt grozy) Demoralizacja do 20 poziomu (80 pkt), na 30 sek, na dotyk

Mistrz (100) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Terryfying Presence (Przerazająca prezencja) Demoralizacja do 17 poziomu (70 pkt), na 30 sek, na cel

Mistrz (100) Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)

Calm (Uspokojenie)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Uspokojenie

Zaklęcia te powodują, że cel na czas trwania zaklęcia zaprzestaje wszelkich wykonywanych czynności, łącznie z atakami.

Shane Anwar - Raczej mało przydatne zaklęcia. Może ewentualnie, gdy chcesz uciec silniejszemu wrogowi lub po prostu zwiększyć dystans pomiędzy wami. Mnie osobiście chyba nigdy się nie przydało...

UWAGA! Poziom podany w opisach czarów oznacza, że działają one na postacie posiadające określony poziom.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Serenity (Spokój) Uspokojenie do 2 poziomu (10 pkt), na 10 sek, na cel

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Ohtesse (Great Chapel of Arkay, Cheydinhal)
Soothing Touch (Kojący dotyk) Uspokojenie do 2 poziomu (10 pkt), na 10 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) (z tym zaklęciem rozpoczynasz rozgrywkę, jeśli jako jedną z umiejętności głównych wybrałeś Iluzję) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Pacification (Pacyfikacja) Uspokojenie do 2 poziomu (10 pkt), na 20 sek, na cel

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Calming Touch (Uspokajający dotyk) Uspokojenie do 7 poziomu (30 pkt), na 20 sek, na dotyk

Czeladnik (50-74) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)

Command Creature (Zawładnięcie stworem)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Zawładnięcie stworem

Efekt ten pozwala na czasowe zawładnięcie istotami, co w praktyce oznacza to, że będą one zachowywały się dokładnie tak, jak istoty przywołane.

Shane Anwar - Przydatne zaklęcie, porównywalne z efektem Summon. Potwory potraktowane takim czarem można wykorzystać jako "worki treningowe" i ćwiczyć na nich przydatne umiejętności.

UWAGA! Poziom podany w opisach czarów oznacza, że działają one na postacie posiadające określony poziom.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Command Creature (Zawładnięcie stworem) Zawładnięcie stworem do 2 poziomu (8 pkt), na 30 sek, na cel

Uczeń (25-49) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Commanding Touch (Władczy dotyk) Zawładnięcie stworem do 3 poziomu (12 pkt), na 30 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Dominating Touch (Dominujący dotyk) Zawładnięcie stworem do 6 poziomu (24 pkt), na 30 sek, na dotyk

Czeladnik (50-74) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Borissean (Arcane University, Imperial City)
Dominate Creature (Dominacja nad stworem) Zawładnięcie stworem do 9 poziomu (36 pkt), na 30 sek, na cel

Ekspert (75-99) Athragar (Mages Guild, Chorrol)
Mirili's Apprentice Command (Komenda ucznia Mirili) Zawładnięcie stworem od 5 poziomu przez 30 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Brak. Do zdobycia tylko podczas zadania "Taksonomia Obsesji".
Mirili's Journeyman Command (Komenda czeladnika Mirili) Zawładnięcie stworem od 12 poziomu przez 30 sek, na dotyk

Czeladnik (50-74) Brak. Do zdobycia tylko podczas zadania "Taksonomia Obsesji".
Mirili's Expert Command (Komenda ekspercka Mirili) Zawładnięcie stworem od 20 poziomu przez 30 sek, na dotyk

Ekspert (75-99) Brak. Do zdobycia tylko podczas zadania "Taksonomia Obsesji".

Commannd Humanoid (Zawładnięcie humanoidem)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Zawładnięcie

Działa na tej samej zasadzie, co Zawładnięcie stworem, z tą różnicą, że działa tylko na NPC-ów. Ci, na których rzucisz takie zaklęcie, będą za tobą podążać i walczyć w twojej obronie przez czas trwania zaklęcia.

Shane Anwar - Może ktoś z was znajdzie praktyczne zastosowanie dla tego efektu. Ja bardziej znaczącego nie znalazłam...

UWAGA! Poziom podany w opisach czarów oznacza, że działają one na postacie posiadające określony poziom.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Command Humanoid (Zawładnięcie humanoidem) Zawładnięcie humanoidem do 2 poziomu (8 pkt), na 30 sek, na cel

Uczeń (25-49) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Dominate Humanoid (Dominacja nad humanoidem) Zawładnięcie humanoidem do 9 poziomu (36 pkt), na 30 sek, na cel

Ekspert (75-99) Athragar (Mages Guild, Chorrol)
Selena Orania (Mages Guild, Bruma)
Will of Sithis (Wola Sithisa) Zawładnięcie humanoidem do 6 poziomu (25 pkt), na 25 sek, na cel

Ekspert (75-99) M'raaj-Dar (Dark Brotherhood Sanctuary, Cheydinhal)

Light (Światło)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Światło

Efekt polega na wytworzeniu wokół postaci jasnej poświaty, efekt podobny do trzymanej pochodni, z tym że światło jest bladozielone. Zaklęcia "na cel" możesz rzucić na istoty, nigdy na przedmioty nieożywione.

Shane Anwar - Przydatne w podziemiach, jeśli nie chce ci się nosić pochodni, bo np. przypadkiem wolisz tarczę.

Przy okazji można takim "tanim" zaklęciem szybko wyćwiczyć Iluzję. Naturalnie, należy pamiętać, by nie używać go, gdy zależy ci na pozostaniu w ukryciu.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Illuminate (Iluminacja) Światło w obrębie 10 stóp, na 90 sek, na cel

Nowicjusz (1-24) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Starlight (Światło gwiazd) Światło w obrębie 20 stóp, na 60 sek, na siebie

Nowicjusz (1-24) (znasz to zaklęcie, jeśli Iluzję uczyniłeś jedną z umiejętności głównych) Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)
Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Edgar Vautrine (Edgar's Discount Spells, Market District, Imperial City)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)
Moonlight (Światło Księżyca) Światło w obrębie 30 stóp, na 120 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Candlelight (Światło świecy) Światło w obrębie 40 stóp, na 180 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Torchlight (Światło pochodni) Światło w obrębie 50 stóp, na 240 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Daylight (Światło dnia) Światło w obrębie 60 stóp, na 480 sek, na siebie

Mistrz (100) Gaspar Stegine (Arcane University, Imperial City)

Night-Eye (Nocne oko)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Nocne oko

Efekt ten pozwala na widzenie w ciemności, inaczej jednak niż w przypadku zaklęć Light: nie tworzy bowiem jaśniejącej poświaty wokół postaci, ale sprawia, że widzi ona wszystko rozjaśnione, w jasnoniebieskich barwach, bez ograniczeń przestrzennych.

Shane Anwar - Jeśli już znajdą się tak ciemne obszary, by trzeba było używać takich typów zaklęć, Nocne oko wydaje się być lepszym rozwiązaniem niż Światło. Nie przyciąga też uwagi, jak w przypadku tego drugiego, więc można go używać i pozostać niezauważonym.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Eyes of Eventide (Oczy zmierzchu) Nocne oko 15 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)
Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)
Void Gazer (Spojrzenie pustki) Nocne oko 150 sek, na siebie

Uczeń (25-49) M'raaj-Dar (Dark Brotherhood Sanctuary, Cheydinhal)
Eyes of Midnight (Oczy północy) Nocne oko 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)

Invisibility (Niewidzialność)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Niewidzialność

Zaklęcia tego typu pozwalają na stanie się niewidzialnym na czas trwania czaru. Uwaga! Każda akcja (kradzież, otwarcie drzwi, zamka, atak itd) przerywa działanie efektu.

Shane Anwar - Zaklęcie przydatne w momencie przekradania się gdzieś, ale już zupełnie niepraktyczne w akcji. Dużo lepszy w takich przypadkach jest efekt Kameleona.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Deathly Visage (Martwe oblicze) Niewidzialność na 35 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) M'raaj-Dar (Dark Brotherhood Sanctuary, Cheydinhal)
Shadow Shape (Cienisty kształt) Niewidzialność 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Ghostwalk (Postać ducha) Niewidzialność na 60 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Spectral Form (Widmowa forma) Niewidzialność 120 sek, na siebie

Mistrz (100) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)

Chameleon (Kameleon)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Kameleon

Dzięki temu efektowi postać staje się trudniejsza do wykrycia, może (w przeciwieństwie do zaklęć Niewidzialności) wykonywać czynności, bez nagłego przerwania działania czaru. Efekt Kameleona nie jest jednak całkowity, a tylko procentowy.

Shane Anwar - Zaklęcia jak najbardziej użyteczne, bo nie rozpraszające się przy okazji jakiejkolwiek akcji. Lepsze z nich pozwalają ukraść czy otworzyć praktycznie wszystko i pozostać niezauważonym.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Chameleon (Kameleon) Kameleon 25% na 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Shroudwalk (Osłonięcie) Kameleon 15% na 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) M'raaj-Dar (Dark Brotherhood Sanctuary, Cheydinhal)
Shadow (Cień) Kameleon 50% na 30 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Gaspar Stegine (Arcane University, Imperial City)
Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Cloak (Maskowanie) Kameleon 75% na 30 sek, na siebie

Master (100) Borissean (Arcane University, Imperial City)

Silence (Cisza)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Cisza

Efekt Ciszy sprawia, że zaatakowany nim cel, nie może wypowiadać zaklęć.

Shane Anwar - Użyteczne w walce z niebezpiecznymi magami, którzy często walczą tylko za pomocą magii, a kiedy odbierze im się tę możliwość, są praktycznie bezbronni.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Hush (Uciszenie) Cisza na 10 sek, na cel

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Mute (Wyciszenie) Cisza w obrębie 15 stóp, na 15 sek, na cel

Ekspert (75-99) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Silence (Milczenie) Cisza w obrębie 15 stóp, na 20 sek, na cel

Master (100) Gaspar Stegine (Arcane University, Imperial City)
Borissean (Arcane University, Imperial City)

Paralyze (Paraliż)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Paraliż

Efekt pozwala na unieruchomienie przeciwnika na czas trwania zaklęcia. Koszt rzucenia Paraliżu jest największy z wszystkich dostępnych w grze zaklęć ofensywnych, a dodatkowo efekt trwa najkrócej.

Shane Anwar - Świetne na trudne potyczki, elitarne można by rzec, zaklęcie. Perki na poziomie Master z umiejętności bojowych Blade (Ostrze), Blunt (Broń obuchowa), Hand to Hand (Walka wręcz) i Marksman (Celność) umożliwiają unieruchomienie przeciwnika podczas walki.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Debilitate (Zesztywnienie) Paraliż na 3 sek, na dotyk

Czeladnik (50-74) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Black Winter (Czarna zima) Paraliż na 2 sek, na cel; Obrażenia od Mrozu 20 pkt, na cel

Ekspert (75-99) M'raaj-Dar (Dark Brotherhood Sanctuary, Cheydinhal)
Immobilize (Unieruchomienie) Paraliż na 7 sek, na dotyk

Ekspert (75-99) Ita Rienus (Mages Guild, Bravil)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Paralyze (Paraliż) Paraliż na 10 sek, na dotyk

Master (100) Borissean (Arcane University, Imperial City)

Shane


Opublikowano:


Komentarze

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.