Szkoła przemiany

Przewodnik gry TES IV: Oblivion

Szkoła Przemiany zawiera zaklęcia, które ingerują w otaczającą cię rzeczywistość. Dzięki nim możesz np. rekompensować swoje słabości: na chwilę stać się silniejszym i z łatwością unieść to, czego normalnie byś nie podniósł (Piórko), tworzyć wokół siebie tarczę zastępującą zbroję (Tarcza), czy otwierać zamki (Otwarcie), nie posiadając wysoko rozwiniętej umiejętności Zabezpieczeń. Dodatkowo, dzięki tej szkole możesz chodzić po wodzie lub w niej oddychać.

Szkoła Przemiany jest specjalnością Gildii Magów z Cheydinhal.

Burden (Brzemię)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Brzemię

Zaklęcia z tym efektem zwiększają Obciążenie (Encumbrance) przeciwnika.

Shane Anwar - Zaklęcia raczej mało przydatne, chyba że do unieruchomienia przeciwnika, a tym samym wystawienia go na kolejne ciosy. Rzadko jednak zdarza się, by NPC mieli tak wiele ekwipunku, by udało się ich takim zaklęciem unieruchomić. Łatwiej ten cel osiągnąć za pomocą zaklęcia Obniżenie siły, Obniżenie siły lub Paraliż.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Burdening Touch (Brzemienny dotyk) Brzemię 15 pkt na 15 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Hindering Touch (Powstrzymujący dotyk) Brzemię 35 pkt na 20 sek, na dotyk

Uczeń (25-49) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)
Encumbering Touch (Obciążający dotyk) Brzemię 50 pkt na 25 sek, na dotyk

Czeladnik (50-74) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Oppressing Grasp (Przygniatający uścisk) Brzemię 75 pkt na 30 sek, na dotyk

Ekspert (75-99) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Weight of the World (Ciężar Świata) Brzemię 60 pkt na 30 sek, na dotyk

Ekspert (75-99) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)

Open Lock (Otwarcie)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Otwarcie

Dzięki zaklęciom z tym efektem masz możliwość otwierania zamków tylko za pomocą magii.

Shane Anwar - Zaklęcia ważne, szczególnie wtedy, gdy twoja postać nie posiada dobrze rozwiniętej umiejętności Security (Zabezpieczenia). Przydatne: wytrychy mogą się skończyć...
PS: wszystkie zaklęcia z tym efektem są "na cel", nie działają więc pod wodą. Warto mieć kilka wytrychów przy sobie.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Open Very Easy Lock (Otwarcie bardzo łatwego zamka) Otwarcie bardzo łatwego zamka (do 7 pkt) na cel

Nowicjusz (1-24) (jeśli Przemiana jest jedną z twoich umiejętności głównych, to zaklęcie jest ci znane od początku) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)
The Unwelcome Guest (Niemile widziany gość) Otwarcie łatwego zamka (od 8 do 12 pkt) na cel

Nowicjusz (1-24) M'raaj-Dar (Dark Brotherhood Sanctuary, Cheydinhal)
Minor Latch Crack (Pomniejsze pęknięcie zasuwy) Otwarcie łatwego zamka (do 20 pkt) na cel

Uczeń (25-49) Volanaro z Gildii Magów w Brumie nauczy cię tego zaklęcia podczas zdobywania rekomendacji z tego oddziału Gildii.
Open Easy Lock (Otwarcie łatwego zamka) Otwarcie łatwego zamka (do 20 pkt) na cel

Uczeń (25-49) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Alves Uvenim (Mages Guild, Leyawiin)
Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Druja (Mages Guild, Skingrad)
Selena Orania (Mages Guild, Bruma)
Sulinus Vassinus (Mages Guild, Skingrad)
Thaurron (Mages Guild, Anvil)
Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Open Average Lock (Otwarcie przeciętnego zamka) Otwarcie przeciętnego zamka (do 40 pkt) na cel

Czeladnik (50-74) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Volanaro (Mages Guild, Bruma)
Open Hard Lock (Otwarcie trudnego zamka) Otwarcie trudnego zamka (do 80 pkt) na cel

Ekspert (75-99) Gaspar Stegine (Arcane University, Imperial City)
Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)

Shield (Tarcza)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Tarcza

Efekt ten potęguje ochronę postaci sumując swoją wartość (podaną w procentach) z Klasą Pancerza, który nosisz.

Shane Anwar - Zaklęcia te mogą być przydatne np. w sytuacji, gdy rezygnujesz z pancerza na rzecz wysokiej efektywności czarów, lub po prostu by wzmocnić swoją ochronę podczas trudniejszych walk.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Protect (Ochrona) Tarcza 5% na 30 sek, na siebie

Nowicjusz (1-24) Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)
Edgar Vautrine (Edgar's Discount Spells, Market District, Imperial City)
Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)
Protect Other (Ochrona innego) Tarcza 10% na 20 sek, na dotyk

Nowicjusz (1-24) Calindil (The Mystic Emporium, Market District, Imperial City)
Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Defend (Obrona) Tarcza 15% na 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Alves Uvenim (Mages Guild, Leyawiin)
Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Druja (Mages Guild, Skingrad)
Selena Orania (Mages Guild, Bruma)
Sulinus Vassinus (Mages Guild, Skingrad)
Thaurron (Mages Guild, Anvil)
Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Guard (Zasłona) Tarcza 30% na 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Shield (Tarcza) Tarcza 40% na 30 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Aegis (Egida) Tarcza 50% na 60 sek, na siebie/p> Mistrz (100) Gaspar Stegine (Arcane University, Imperial City)
Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)

Frost Shield (Tarcza mrozu)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Tarcza mrozu

Odmiana podstawowej wersji efektu tarczy: prócz zasilenia KP pancerza, dodaje także ochronę przed Mrozem - czyli redukuje obrażenia od Mrozu o wyrażoną w procentach wartość.

Shane Anwar - Zaklęcie dodaje punktów KP pancerza a dodatkowo działa na takiej samej zasadzie jak Resist Frost (Odporność na Mróz). Szczególnie przydatne w walce z istotami takimi jak Atronach Mrozu. Zalecane dla ras z obniżoną odpornością na Magię.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Frost Shell (Skorupa mrozu) Tarcza mrozu 10% na 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)
Ice Shield (Lodowa tarcza) Tarcza mrozu 20% na 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Glacial Wall (Lodowcowy mur) Tarcza mrozu 30% na 30 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)

Shock Shield (Tarcza błyskawic)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Tarcza błyskawic

Odmiana podstawowej wersji efektu tarczy: prócz zasilenia KP pancerza, dodaje także ochronę przed Porażeniem - czyli redukuje obrażenia od Porażeń o wyrażoną w procentach wartość.

Shane Anwar - Zaklęcia takie prócz wzmocnienia pancerza, dodają jeszcze odporności na Ogień (Resist Fire), co przydaje się w walce np. z Atronachami Ognia. Zalecane dla ras z obniżoną odpornością na Magię.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Electric Shell (Elektryczna skorupa) Tarcza błyskawic 10% na 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)
Lightning Shield (Tarcza błyskawic) Tarcza błyskawic 20% na 30 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Lightning Wall (Mur błyskawic) Tarcza błyskawic 30% na 30 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)

Fire Shield (Tarcza ognia)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Tarcza ognia

Odmiana podstawowej wersji efektu tarczy: prócz zasilenia KP pancerza, dodaje także ochronę przed Ogniem - czyli redukuje obrażenia od Ognia o wyrażoną w procentach wartość.

Shane Anwar - Nie dość, że wzmacnia pancerz, dodatkowo uodparnia cię na Porażenia (Resist Shock). Warto się zaopatrzyć na wypadek starcia np. z Atronachem Burz czy pajęczą daedrą. Zalecane dla ras z obniżoną odpornością na Magię.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Heat Shell (Skorupa żaru) Tarcza ognia 10% na 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)
Volanaro (Mages Guild, Bruma)
Fire Shield (Tarcza płomieni) Tarcza ognia 20% na 30 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Flame Shield (Ognista tarcza) Tarcza ognia 30% na 60 sek, na siebie

Mistrz (100) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)

Feather (Piórko)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Piórko

Efekt działający odwrotnie do Burden (Brzemię) - zaklęcia takie zmniejszają Encumbrance (Obciążenie) postaci.

Shane Anwar - Zaklęcia dużo bardziej przydatne niż te z efektem Burden. Są pomocne zawsze wtedy, gdy w ekwipunku za dużo już zgromadziłeś, a żal ci się rozstać z czymś wartościowym - dzięki zaklęciom "Piórka" będziesz mógł donieść wszystkie dobra do domu. Alternatywą jest wykorzystanie czarów z efektem Premii do siły.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Buoyancy (Pławność) Piórko 5 pkt na 30 sek, na siebie
Oddychanie w wodzie 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Deetsan z Gildii Magów w Cheydinhal nauczy cię tego zaklęcia za darmo, podczas zdobywania rekomendacji w tym mieście
Easy Burden (Zmniejszenie brzmienia) Piórko 50 pkt na 240 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Alberic Litte (Mages Guild, Chorrol)
Alves Uvenim (Mages Guild, Leyawiin)
Delphine Jend (Mages Guild, Bravil)
Druja (Mages Guild, Skingrad)
Edgar Vautrine (Edgar's Discount Spells, Market District, Imperial City)
Selena Orania (Mages Guild, Bruma)
Sulinus Vassinus (Mages Guild, Skingrad)
Thaurron (Mages Guild, Anvil)
Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Lighten Load (Redukcja ciężaru) Piórko 75 pkt na 300 sek, na siebie

Czeladnik (50-74) Orintur (Mages Guild, Cheydinhal)
Pack Mule (Tragarz) Piórko 150 pkt na 300 sek, na siebie

Ekspert (75-99) Raminus Polus (Arcane University, Imperial City)
Beast of Burden (Siła wołu) Piórko 250 pkt na 360 sek, na siebie

Mistrz (100) Borissean (Arcane University, Imperial City)

Water Breathing (Oddychanie w wodzie)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Oddychanie w wodzie

Efekt ten pozwala na swobodne oddychanie w wodzie przez czas trwania zaklęcia.

Shane Anwar - Zaklęcie przydatne, choć już nie niezbędne, jak to było w przypadku poprzedniej odsłony serii TES. W Oblivionie nie ma tak wiele zatopionych lokacji, jednak czar ten nadal się przydaje i warto mieć go na podorędziu. Jewel of the Rumare, pierścień będący nagrodą za zadanie "Na ryby" posiada stały efekt Oddychania w wodzie.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Buoyancy (Pławność) Piórko 5 pkt na 30 sek, na siebie
Oddychanie w wodzie 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Deetsan z Gildii Magów w Cheydinhal nauczy cię tego zaklęcia za darmo, podczas zdobywania rekomendacji w tym mieście
Water Breathing (Oddychanie w wodzie) Oddychanie w wodzie na 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Edgar Vautrine (Edgar's Discount Spells, Market District, Imperial City)
Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)
Ungarion (A Warlock's Luck, Bravil)

Water Walking (Chodzenie po wodzie)

TES IV: Oblivion - Zaklęcia - Chodzenie po wodzie

Efekt pozwala na chodzenie po powierzchni wody przez okres trwania zaklęcia.

Shane Anwar - Dzięki temu zaklęciu można pokonywać akweny wodne szybciej. Można też wykorzystać je przebywając w Otchłani i pokonywać rozlewiska lawy. Oczywiście zaklęcie to nie chroni przed obrażeniami od Ognia, pozwala jednak na tyle szybko przebyć te miejsca, by przeżyć.

NazwaOpisWym. poziomSprzedawcy
Sea Stride (Morski łazik) Chodzenie po wodzie 30 sek, na siebie

Uczeń (25-49) Trayvond the Redguard (Mages Guild, Cheydinhal)

Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.