Umiejętności zlodziejskie

Przewodnik gry TES IV: Oblivion

Acrobatics (Akrobatyka)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Akrobatyka

Ta umiejętność pozwoli twojej postaci skakać dalej i wyżej, poza tym dzięki niej możesz uniknąć poważnych obrażeń podczas upadku z dużej wysokości.

Shane Anwar: Najłatwiej szybko wyszkolić akrobatykę... po prostu skacząc podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce. Również kiedy spadasz z dużej wysokości, pasek postępu w dziedzinie akrobatyki znacznie rośnie, choć otrzymujesz rzecz jasna obrażenia.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - nie możesz wykonywać ataku podczas skakania i spadania.

Apprentice (Uczeń) - możesz wykonać podstawowe ataki podczas wyżej wymienionych czynności, bez ataków specjalnych.

Journeyman (Czeladnik) - szybki unik, w postaci przewrotu w przód, przy kombinacji bloku i skoku.

Expert (Ekspert) - skoki zabierają ci połowę z dotychczasowych punktów kondycji.

Master (Mistrz) - masz możliwość skoków po wodzie.


Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność akrobatyki.

Light Armor (Lekki pancerz)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Lekki pancerz

Dzięki tej umiejętności twoja postać sprawnie porusza się i wykorzystuje możliwości pancerza lekkiego typu (np. mithirilowy, skórzany, kolczy, elficki, szklany).

Shane Anwar: Umiejętność przydatna dla złodziei, skrytobójców, łowców. Nie krępuje ruchów, mało waży i można poruszać się w niej ciszej niż w zbrojach ciężkich.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - zbroja degraduje się szybciej, 150% normalnego tempa.

Apprentice (Uczeń) - pancerz niszczeje w standardowym tempie.

Journeyman (Czeladnik) - pancerz niszczeje o połowę wolniej.

Expert (Ekspert) - pancerz nie obciąża twojej postaci praktycznie wcale.

Master (Mistrz) - kiedy nosisz tylko elementy pancerza lekkiego, uzyskujesz dodatkowo 50% ochrony.


Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność używania lekkiego pancerza.

Marksman (Celność)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Celność

Celność to umiejętność posługiwania się bronią dystansową, czyli w tym przypadku łukiem i strzałami. Rozwijanie jej pozwoli ci na zadawanie większych obrażeń właśnie tego typu bronią.

Shane Anwar: Umiejętność trudna do samodzielnego szkolenia, jednakże bardzo przydatna. Strzały możesz na powrót wyjąć z ciała zabitego przeciwnika. Pamiętaj, że gdy przytrzymasz dłużej LPM, strzała poleci dalej i zada większe obrażenia.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - naciąganie cięciwy łuku zabiera ci punkty kondycji.

Apprentice (Uczeń) - twoja postać nie męczy się naciągając cięciwę łuku.

Journeyman (Czeladnik) - gdy jesteś przygotowany do wypuszczenia strzały, PPM przybliży ci nieco obraz.

Expert (Ekspert) - strzała może ogłuszyć cel.

Master (Mistrz) - strzała może sparaliżować cel.


Odpowiedzialny współczynnik: Agility (Zręczność)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność celności.

Mercantile (Handel)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Handel

Dzięki umiejętności handlu twoja postać potrafi zawierać korzystne transakcje handlowe. Im wyższy poziom, tym łatwiej będzie ci się targowało z kupcami.

Shane Anwar: Suwak targowania (Haggle) zostanie zapamiętany, więc gdy kolejny raz odwiedzisz danego kupca, nie musisz na nowo używać Haggle. Przesuń jednak suwak trochę w prawo, jeśli od ostatniej wizyty u tego kupca, twoja umiejętność handlu wzrosła.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - wartość towaru sprzedawanego przez ciebie spada proporcjonalnie do stopnia ich zniszczenia.

Apprentice (Uczeń) - stopień zniszczenia ekwipunku nie ma wpływu na cenę towaru.

Journeyman (Czeladnik) - możesz handlować wszystkimi rodzajami towaru z każdym kupcem.

Expert (Ekspert) - masz możliwość inwestycji w sklep, dodając 500 septimów do maksymalnej sumy, którą może zaoferować kupiec.

Master (Mistrz) - wszystkie sklepy i stoiska w Cyrodiil posiadają dodatkowe 500 szt złota.


Odpowiedzialny współczynnik: Personality (Osobowość)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność handlu.

Security (Zabezpieczenia)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Zabezpieczenia

Dzięki Zabezpieczeniom twoja postać będzie miała możliwość otwierania zamków za pomocą wytrychów. Możesz je znaleźć przy ciałach goblinów i bandytów, lub kupić.

Shane Anwar: Ciągle łamiesz wytrychy? Przyjmij zadanie od Nocturnal, wykonaj je, a w nagrodę dostaniesz niezniszczalny wytrych - Skeleton Key. Zamki możesz otwierać też za pomocą zaklęć ze szkoły Alteration (Przemiana).

Perki:

Novice (Nowicjusz) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 4 zapadki spadną.

Apprentice (Uczeń) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 3 zapadki spadną.

Journeyman (Czeladnik) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 2 zapadki spadną.

Expert (Ekspert) - w przypadku niepowodzenia przy otwieraniu zamka, 1 zapadka spadnie.

Master (Mistrz) - żadna zapadka nie spadnie, gdy otwieranie się nie powiedzie.


Odpowiedzialny współczynnik: Agility (Zręczność)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność zabezpieczeń.

Sneak (Skradanie się)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Skradanie się

Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła poruszać się niezauważenie i bezszelestnie. Umożliwia ci też kradzieże kieszonkowe oraz ataki z ukrycia, dzięki którym będziesz mógł zadać kilkakrotnie większe obrażenia.

Shane Anwar: Umiejętność szczególnie przydatna dla złodziei i skrytobójców. Możesz łatwo szkolić tę cechę skradając się koło śpiących ludzi. Pamiętaj też, że na początku im cięższy pancerz, tym twoje kroki głośniejsze.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - jeśli pozostaniesz niezauważony, obrażenia zadane przez ciebie z broni jednoręcznej i pięści zostanie pomnożony 4x. Atak za pomocą broni dystansowej zostanie przemnożony 2x.

Apprentice (Uczeń) - atak z ukrycia z broni jednoręcznej i pieści: 6x, z broni dystansowej 3x.

Journeyman (Czeladnik) - ciężar twoich butów nie wpływa już na szanse wykrycia.

Expert (Ekspert) - bieganie podczas skradania nie wpływa już na szanse twojego wykrycia.

Master (Mistrz) - zadaje z ukrycia obrażenia, których nie niweluje jakikolwiek z pancerzy noszonych przez potencjalne ofiary.


Odpowiedzialny współczynnik: Agility (Zręczność)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność skradania się.

Speechcraft (Retoryka)

TES IV: Oblivion - Umiejętności złodziejskie - Retoryka

Umiejętność ta determinuje, jak bardzo twoi rozmówcy cię lubią i szanują. Chętniej udzielą ci informacji, gdy przy użyciu retoryki, wpłyniesz na nich.

Shane Anwar: Obserwuj wyraz twarzy twoich rozmówców podczas używania perswazji - w ten sposób będziesz wiedział, co pozwoli ci zjednać sobie rozmówce, a co go zdenerwuje.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - by poprawić nastawienie twojego rozmówcy, możesz zaproponować mu łapówkę.

Apprentice (Uczeń) - obrót elementów perswazji przebiega wolniej .

Journeyman (Czeladnik) - nastawienie NPC-a spada o 50% wolniej.

Expert (Ekspert) - po użyciu opcji "hate it" nastawienie rozmówcy spada o 100, a nie o 150%.

Master (Mistrz) - oferujesz na łapówkę o połowę mniej niż zwykle.


Odpowiedzialny współczynnik: Personality (Osobowość)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność retoryk.


Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.