Wampiryzm

Przewodnik gry TES IV: Oblivion

Wampiryzmem, podobnie jak w poprzedniej części TES, możesz się zarazić, a następnie grać przemienioną w krwiopijcę postacią. Odmiennością w części czwartej jest fakt, że nie jesteś z tego powodu całkowicie skazany na banicję wśród społeczeństwa... oczywiście pod pewnymi warunkami opisanymi później.

Jak się zarazić?

Wampiryzmem można zarazić się generalnie na dwa sposoby: przez przypadek i celowo.

Przypadkowo na zakażenie porphyric hemophilią jesteś narażony za każdym razem, kiedy stykasz się w walce z wampirami. Jeśli zostaniesz przez takowego zraniony, istnieje pewne prawdopodobieństwo, że zostaniesz zarażony. (prawdopodobieństwo to jest niższe w przypadku ras z wrodzonymi odpornościami na choroby). Otrzymasz wówczas komunikat, że jeśli w przeciągu trzech dni nie wyleczysz się, przeistoczysz się w wampira. Odtąd będą ci się śnić sny, coraz bardziej przerażające i spływające krwią... Jeśli nie zdążysz, lub nie zechcesz pozbyć się choroby, po trzeciej dobie twoja postać przekształci się w krwiopijcę już na stałe i nie będzie już możliwe leczenie się "konwencjonalnymi" metodami, czyli zwykłymi miksturami i zaklęciami. Wówczas to twój wygląd ulegnie istotnej zmianie: staniesz się blady i postarzały, a oczy napełnią się dziwnym czerwonym blaskiem. Zmienią się także statystyki postaci.

Drugim, pewniejszym sposobem na przeistoczenie się w wampira, jest przyjęcie tzw "Dark Gift" - daru wampiryzmu oferowanego przez Vincente Valtierego – jednego z członków Mrocznego Bractwa, który w toku twojej kariery w wyżej wymienionej organizacji, zaoferuje ci swój "dar" (stanie się to po wykonaniu zadania The Assasinated Man). Po przyjęciu daru wszystko postępuje tak samo, jak w poprzednim przypadku. Dobrze się zastanów, gdyż możesz później nie mieć okazji poprosić Vincente o pomoc w tej kwestii...

Plusy i minusy bycia wampirem

Kilka słów o korzyściach i stratach z gry krwiopijcą. Właściwie musisz wybrać lepszą wg ciebie opcję. Już wyjaśniam. Otóż będąc wampirem zyskujesz ogromne bonusy do umiejętności i atrybutów, jak również znaczne odporności (opisane poniżej). Są one tym wyższe, im dłużej nie karmiłeś się krwią innego humanoida. Dostaniesz też specjalne moce, coraz silniejsze wraz z postępem "rozwoju" wampiryzmu. Ale... jeśli nie będziesz regularnie się odżywiał, zmienisz się w potwora, który nie będzie już miał szansy na przetrwanie w społeczeństwie – strażnicy zaczną cię atakować, a ludzie od ciebie uciekać. Mało tego, nie będziesz mógł pojawiać się na powierzchni w ciągu dnia, gdyż promienie słońca będą dla ciebie zabójcze (co za tym idzie, nie będziesz mógł podróżować w systemie fast travel). Trzeba więc wykalkulować, co będzie ci się bardziej opłacało.

Umiejętności podniesione przez wampiryzm:

Atrybuty podniesione przez wampiryzm:

Dodatkowe odporności:

  • 100% odporności na paraliż
  • 100% odporności na choroby

Szczegóły zebrane w tabeli:

Pierwsza doba Druga doba Trzecia doba Czwarta doba
Stopień zaawansowania wampiryzmu 25% 50% 75% 100%
Bonusy do umiejętności i atrybutów +5 +10 +15 +20
Odporność na zwykły oręż 5% 10% 15% 20%
Podatność na Ogień 20% 30% 40% 50%
Obrażenia od światła słonecznego *0 HP/sek *1 HP/sek *4 HP/sek *8 HP/sek
Moce dodatkowe Hunter's Sight Vampire's Seduction Reign of Terror Embrace of Shadows

* - punkty zdrowia

Opisy zaklęć:

Hunter's Sight

  • Night Eye (Nocne oko) przez 30 sek, na siebie
  • Detect Life (Wykrycie życia) w obrębie 100 stóp na 30 sek, na siebie

Vampire's Seduction

  • Charm (Urok) 50 pkt na 20 sek, na dotyk (raz dziennie)

Reign of Terror

  • Silence (Cisza) w obrębie 20 stóp przez 60 sek
  • Demoralize (Demoralizacja) do 6 poziomu przez 60 sek, na dotyk (raz dziennie)

Embrace of Shadows

  • Night Eye (Nocne oko) 90 sek, na siebie
  • Invisibility (Niewidzialność) 180 sek, na siebie (raz dziennie)

Ciekawostki z życia wampira

  • Zachmurzenie zmniejsza obrażenia zadawane tobie przez światło słoneczne.
  • Słońce zadaje ci największe obrażenia w środku dnia. Mniejsze o świcie i o zachodzie.
  • Wampiry nie otrzymują obrażeń od światła przebywając w Otchłani.
  • W ciągu dnia nie możesz użyć trybu czekania ani korzystać z fast travel.
  • By posilić się krwią, zakradnij się do śpiącego humanoida.
  • Karmienie się krwią osób przytomnych, sparaliżowanych lub martwych jest niemożliwe.
  • Po wyleczeniu możesz zauważyć zmiany w wyglądzie zewnętrznym.
  • Podczas picia krwi zobaczysz interesującą animację. ;)

Jak się wyleczyć?

Istnieje tylko jeden sposób na wyleczenie się z wampiryzmu. Należy wykonać quest Vampire Cure (Lek na wampiryzm). Po wykonaniu tego zadania i wyleczeniu się, nie ma możliwości, by ponownie stać się wampirem. Nadal możesz zarazić się Porphyric Hemophilią, ale będzie to już normalna choroba, która po prostu obniży ci współczynniki.

Jedyną możliwością na ponowne "krwiopijstwo" jest skorzystanie z konsoli. W tym celu nacisnij tyldę (~) i wpisz komendy:

Set PCVampire to 2

Player.SetAV Vampirism 25


Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.