Nordom

Przewodnik gry Planescape: Torment

Gry cRPG - Przewodnik - Planescape: Torment - Towarzysze - Nordom

Wieloświat skrywa w sobie wiele dziwacznych bytów i do takich z pewnością można zaliczyć Modrony. Istoty te rzadko można spotkać poza Mechanusem, chyba że akurat zostaną wydalone ze swojej macierzy. Tak właśnie stało się z Nordomem, którego imię jest zresztą dziełem Bezimiennego. Czteroręki kwadrat, mówiący językiem komputerowych procedur nie może brzmieć poważnie... Przynajmniej dopóki nie weźmiesz pod uwagę skali zniszczenia, jakie niosą kusze, w które Nordom jest wyposażony.

Przyłączenie do drużyny: Nordom jest zdecydowanie najtrudniejszym bohaterem do odnalezienia. Na początek musisz kupić Metalową figurkę w kształcie sześcianu w sklepie z osobliwościami w Dzielnicy urzędników. Następnie udaj się z tym przedmiotem do Yvany z Galerii Sztuki i Osobliwości (w tym samym dystrykcie) lub Modronów z Miejskiego Gmachu Rozrywki, by dowiedzieć się, że jest to tak naprawdę Kostka Modronów - portal prowadzący do osobliwego labiryntu. Gdy tam dotrzesz, ustawisz poziom trudności labiryntu na trudny i odbędziesz długie poszukiwania (pełny opis znajduje się tutaj), możesz natknąć się na Nordoma. Po długiej dyskusji, gdy postanowisz odejść, Modron zaoferuje dołączenie do twojej drużyny.

Ważne rozmowy:

  • Samo odnalezienie Nordoma i przyłączenie go do drużyny zapewni ci 36000 PD.
  • Przy min. 16 pkt Inteligencji możesz wypytać Nordoma o Mechanusa i drążyć temat do momentu, gdy dojdziecie do wniosku, że to zmiana perspektywy mogła odciąć Modrona od źródła. Uzyskasz wówczas 36000 PD, zaś Nordom zostanie uleczony oraz otrzyma +1 do Inteligencji oraz +1 do Kondycji.
  • Pokonanie w obecności Nordoma złego czarodzieja, który zarządza Rubikonem sprawi, że twój towarzysz uzna cię za Dyrektora eksperymentu. To otworzy przed tobą możliwość wydania Nordomowi kilku interesujących poleceń:
    • Jeśli grasz klasą wojownika i posiadasz min. 16 pkt Siły, możesz kazać Nordomowi, by wzmocnił swoją siłę i celność. Otrzymasz za to 36000 PD, natomiast Nordom uzyska -2 do Inteligencji, ale również -2 do KP, +1 do Kondycji oraz +1 do Zręczności.
    • Jeśli grasz klasą maga i posiadasz min. 16 pkt Inteliencji, możesz kazać Nordomowi pozbyć się nadmiernego obciążenia pamięci. Otrzymasz za to 36000 PD, natomiast Nordom uzyska +2 do Inteligencji, kilka sztuk rupieci oraz Skręconą przekładnię Enolla Evy.
    • Jeśli grasz klasą złodzieja i posiadasz min. 16 pkt Zręczności, możesz kazać Nordomowi poprawić swoje zdolności skradania oraz celność. Dzięki temu zdobędziesz 36000 PD, zaś Nordom uzyska -2 do Siły, ale również +2 do Zręczności.
    • Jeśli posiadasz Charyzmę na poziomie 16-18 pkt, możesz przekonać Nordoma, aby stał się "czymś więcej niż jest". Uzyskasz 36000 PD, a Nordom +1 do Siły oraz +1 do Kondycji.
    • Jeśli posiadasz Charyzmę na poziomie 19-24 pkt, możesz przekonać Nordoma, aby stał się "czymś więcej niż jest". Uzyskasz 48000 PD, a Nordom -1 do KP, +2 do Siły oraz +1 do Kondycji.
    • Jeśli posiadasz Charyzmę na poziomie 25 pkt, możesz przekonać Nordoma, aby stał się "czymś więcej niż jest". Uzyskasz 48000 PD, a Nordom +1 do szczęścia, -2 do KP, +2 do Siły oraz +1 do Kondycji.
    • Jeśli posiadasz min. 16 pkt Inteligencji lub 18 pkt Mądrości i zapytasz Nordoma o obowiązki Dyrektora, a potem o zadania samego Modrona, będziesz mógł zlecić swojemu kompanowi stworzenie następujących przedmiotów:
      • 10 Bełtów "Reguły Trójek" - wymaga min. 17 pkt Inteligencji
      • 10 Skrzydlatych bełtów - wymaga min. 16 pkt Inteligencji
      • 10 Bełtów skrzywienia - wymaga min. 16 pkt Inteligencji i posiadania jakiegokolwiek złego charakteru
    • Jeśli posiadasz min. 16 pkt Inteligencji lub 18 pkt Mądrości i zapytasz Nordoma o obowiązki Dyrektora, a potem o zadania samego Modrona, będziesz mógł dopytać o przedmiot służący do identyfikacji. Otrzymasz wówczas Soczewkę powiększającą.
    • Jeśli posiadasz min. 16 pkt Inteligencji lub 18 pkt Mądrości i zapytasz Nordoma o obowiązki Dyrektora, a potem o zadania samego Modrona, będziesz mógł zapytać również o przedmioty, które zebrał podczas ostatniej podróży. Otrzymasz wówczas 333 miedziaki, 3 sztuki Rupieci, Złotą bransoletę, Kłujący kolczyk, Szklane Oko i Zębate zwierciadło Yechir-Eya.

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.