Rasa określa gatunek bohatera - w swojej drużynie będziesz mógł umieścić człowieka, krasnoluda, elfa, gnoma, niziołka, półorka lub półelfa.
Człowiek
Ludzie mają bardzo różnorodne charaktery i zwykle czczą Pelora. Nie mają ulubionych klas. Otrzymują 1 punkt atutu i 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie, a ponadto 1 dodatkowy punkt umiejętności na każdym następnym poziomie.
Krasnolud
Krasnoludy są zwykle praworządne, ich głównym bóstwem jest Moradin, a ulubioną klasą – wojownik. Modyfikatory klasowe krasnoluda są następujące: +2 do kondycji, -2 do charyzmy, +2 do rzutów obronnych przeciw truciźnie, +2 do rzutów obronnych przeciw zaklęciom i premia uników +4 do KP w walce z olbrzymami.
Elf
Elfy wykazują skłonność do łagodnych aspektów charakteru chaotycznego, ich głównym bóstwem jest Corellon Larethian, a ulubioną klasą – czarodziej. Modyfikatory rasowe elfa są następujące: +2 do zręczności, -2 do kondycji, niewrażliwość na magiczny sen, +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom i efektom zaklinania, +2 do rzutów na nasłuchiwanie, wyszukiwanie i spostrzegawczość.
Gnom
Gnomy są najczęściej dobre, ich głównym bóstwem jest Garl Złotopołyskliwy, a ulubioną klasą - bard . Modyfikatory rasowe gnoma są następujące: +2 do kondycji, -2 do siły, premia rozmiarów +1 do KP, +1 do rzutów ataku, premia +4 do testów ukrywania się, +2 do rzutów obronnych przeciwko iluzjom, +1 do ST przy wszystkich rzutach obronnych przeciwko zaklęciom iluzji rzucanym przez gnomy, premia uników +4 do KP w walce z olbrzymami, +2 do rzutów na nasłuchiwanie.
Półelf
Półelfy podzielają elfią skłonność do charakteru chaotycznego, choć mogą mieć dowolny charakter, tak jak ludzie. Ich głównym bóstwem jest Corellon Larethian i i Ehlonna; nie mają ulubionej klasy. Modyfikatory rasowe półelfa są następujące: niewrażliwość na magiczny sen, +2 do rzutów obronnych przeciw zaklęciom i efektom zaklinania, +1 do rzutów na nasłuchiwanie, wyszukiwanie i spostrzegawczość, +2 do rzutów na dyplomacje i gromadzenie informacji.
Półork
Półorkowie dziedziczą po orkowych rodzicach skłonność do chaosu, lecz mogą być zarówno dobrzy, jak i źli, podobnie jak ludzie. Ich głównym bóstwem jest Gruumsh, a ulubioną klasą – barbarzyńca. Modyfikatory rasowe półorka są następujące: +2 do siły, -2 do inteligencji, -2 do charyzmy.
Niziołek
Niziołki są raczej neutralne, ich głównym bóstwem jest Yondalla, a ulubioną klasą – łotrzyk. Modyfikatory rasowe niziołka są następujące: +2 do zręczności, -2 do siły, premia rozmiarów +1 do rzutów ataku, premia rozmiarów +4 do ukrywania się, +2 do testów na skradanie się, +1 do wszystkich rzutów obronnych, premia morale +2 do rzutów obronnych przeciwko strachowi, +1 do ataku przy użyciu broni rzucanych i proc, +2 do rzutów na nasłuchiwanie.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!