Rasy

Przewodnik gry Świątynia Pierwotnego Zła

Rasa określa gatunek bohatera - w swojej drużynie będziesz mógł umieścić człowieka, krasnoluda, elfa, gnoma, niziołka, półorka lub półelfa.

Człowiek

Ludzie mają bardzo różnorodne charaktery i zwykle czczą Pelora. Nie mają ulubionych klas. Otrzymują 1 punkt atutu i 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie, a ponadto 1 dodatkowy punkt umiejętności na każdym następnym poziomie.

Krasnolud

Krasnoludy są zwykle praworządne, ich głównym bóstwem jest Moradin, a ulubioną klasą – wojownik. Modyfikatory klasowe krasnoluda są następujące: +2 do kondycji, -2 do charyzmy, +2 do rzutów obronnych przeciw truciźnie, +2 do rzutów obronnych przeciw zaklęciom i premia uników +4 do KP w walce z olbrzymami.

Elf

Elfy wykazują skłonność do łagodnych aspektów charakteru chaotycznego, ich głównym bóstwem jest Corellon Larethian, a ulubioną klasą – czarodziej. Modyfikatory rasowe elfa są następujące: +2 do zręczności, -2 do kondycji, niewrażliwość na magiczny sen, +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom i efektom zaklinania, +2 do rzutów na nasłuchiwanie, wyszukiwanie i spostrzegawczość.

Gnom

Gnomy są najczęściej dobre, ich głównym bóstwem jest Garl Złotopołyskliwy, a ulubioną klasą - bard . Modyfikatory rasowe gnoma są następujące: +2 do kondycji, -2 do siły, premia rozmiarów +1 do KP, +1 do rzutów ataku, premia +4 do testów ukrywania się, +2 do rzutów obronnych przeciwko iluzjom, +1 do ST przy wszystkich rzutach obronnych przeciwko zaklęciom iluzji rzucanym przez gnomy, premia uników +4 do KP w walce z olbrzymami, +2 do rzutów na nasłuchiwanie.

Półelf

Półelfy podzielają elfią skłonność do charakteru chaotycznego, choć mogą mieć dowolny charakter, tak jak ludzie. Ich głównym bóstwem jest Corellon Larethian i i Ehlonna; nie mają ulubionej klasy. Modyfikatory rasowe półelfa są następujące: niewrażliwość na magiczny sen, +2 do rzutów obronnych przeciw zaklęciom i efektom zaklinania, +1 do rzutów na nasłuchiwanie, wyszukiwanie i spostrzegawczość, +2 do rzutów na dyplomacje i gromadzenie informacji.

Półork

Półorkowie dziedziczą po orkowych rodzicach skłonność do chaosu, lecz mogą być zarówno dobrzy, jak i źli, podobnie jak ludzie. Ich głównym bóstwem jest Gruumsh, a ulubioną klasą – barbarzyńca. Modyfikatory rasowe półorka są następujące: +2 do siły, -2 do inteligencji, -2 do charyzmy.

Niziołek

Niziołki są raczej neutralne, ich głównym bóstwem jest Yondalla, a ulubioną klasą – łotrzyk. Modyfikatory rasowe niziołka są następujące: +2 do zręczności, -2 do siły, premia rozmiarów +1 do rzutów ataku, premia rozmiarów +4 do ukrywania się, +2 do testów na skradanie się, +1 do wszystkich rzutów obronnych, premia morale +2 do rzutów obronnych przeciwko strachowi, +1 do ataku przy użyciu broni rzucanych i proc, +2 do rzutów na nasłuchiwanie.


MG_Wolferin


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.