Zanim zagrałem pierwszy raz w Świątynię Pierwotnego Zła, od wielu graczy słyszałem, że system tworzenia postaci jest tam bardzo podobny do tego znanego z Wrót Baldura i Icewind Dale. Nie sposób się z tym nie zgodzić, choć szczerze muszę się przyznać, że Świątynia Pierwotnego Zła zaskoczyła mnie pod tym względem pewnymi zmianami. Mimo to postać tworzy się prosto i wg podobnego schematu. Poniżej przedstawie krok po kroku jak to zrobić.
1. Wybór charakteru drużyny - Już na samym początku możemy określić, czy nasza drużyna będzie dobra, neutralna, zła i w jakim stopniu wybrana strona barykady będzie mieć na nas wpływ. Warto również wspomnieć, że wybrany charakter drużyny ma duże znaczenie w fabule gry.
2. Tworzenie drużyny - Po wybraniu charakteru drużyny pojawia nam się lista gotowych NPC do naszej grupy poszukiwaczy przygód. Bohaterów można spotkać na stronicach podręczników do systemu Dungeons & Dragons, jako przykłady poszczególnych postaci w "RPG papierowym". Jak można dostrzec wybrałem charakter Praworządny dobry, przez co do mojej drużyny mogą dołączyć jedynie dobre postacie. W zależności od tego jaki charakter ma drużyna, takie postacie mogą w niej działać. Na czerwono podświetlana jest postać, której charakter nie pozwala walczyć po naszej stronie, natomiast bohater z czarnym tłem może przyłączyć się do naszej gromady. Opisze teraz po kolei każdą z opcji, jaką mamy w tej części tworzenia drużyny.
Twórz - Dzięki tej opcji mamy możliwość stworzyć własną postać.
Przeglądaj - Opcja Przeglądaj pozwala na przyjrzenie się gotowym postaciom. Możemy ocenić ich statystyki, umiejętności itd.
Zmień imię - Zmiana imienia własnej postaci.
Skasuj - Usunięcie stworzonej przez nas postaci.
Poniżej listy bohaterów, mamy opcje "Dodaj", za pomocą której dodajemy postacie do drużyny.
3. Tworzenie własnej postaci - Jak wcześniej wspomniałem, mamy możliwość korzystania z gotowych bohaterów i na tym w zasadzie można by było skończyć, jednak pozwolę sobie przyjrzeć się bliżej opcji "Twórz".
Parametry – Opcja "Rzucaj" symuluje D&D-owe losowanie statystyk dla naszej postaci. Rzuty można powtarzać nieskończoną ilość razy, aż pojawią się statystyki odpowiadające naszemu bohaterowi. By dodać je na stałe, klikamy w liczbę, która będzie odpowiadać danej statystyce (liczba może być dowolna z tych jakie wylosowaliśmy).
Rasa – Wybieramy rasę naszej postaci. Mamy wybór między człowiekiem, krasnoludem, elfem, gnomem, półelfem, półorkiem i niziołkiem. Jak można było się spodziewać, rasy typowe dla gier na podstawie systemu Dungeons & Dragons. Pamiętajmy, że wybór rasy ma wpływ na to, jaką będziemy mógli wybrać klasę postaci.
Płeć – Mamy wybór między kobietą, a mężczyzną, co jak sądzę, jest dość oczywistą kwestią.
Wzrost – Tutaj pojawia się dość ciekawa opcja, niespotykana w innych grach cRPG. Mamy możliwość określenia jakiego wzrostu będzie nasz bohater. Miło mnie zaskoczyła ta opcja, wprowadzają dużo więcej realistyki do gry.
Włosy – Możemy wybrać kolor włosów oraz fryzurę w jakiej będą ułożone. Kolejne miłe zaskoczenie.
Klasa – Tak jak w przypadku ras, tak i klasy są typowymi dla systemu Dungeons & Dragons. Mamy wybór między barbarzyńcą, bardem, kapłanem, druidem, wojownikiem, mnichem, paladynem, łowcą, łotrzykiem, czarownikiem (odpowiednik zaklinacza) i czarodziejem.
Charakter – Jako że wybrałem drużynę dobrą, nie mogę wybrać złego charakteru dla postaci. Przypadek jest odwrotny, gdy wybierzemy dla drużyny charakter zły.
Bóstwo – Zależnie od tego jaką mamy rasę, charakter i klasę, takie mamy możliwości wyboru naszego bóstwa lub jego brak. Religie pochodzą z podstawowej wersji D&D, które są również najważniejszymi bóstwami settingu Greyhawk w którym toczy się akcja Świątyni Pierwotnego Zła.
Cechy – Pozwalają uzyskać dodatkowe zaklęcia dla postaci powiązane ze specjalizacją w jaką kieruje się postać. W przypadku kapłana są to sfery domen jego bóstwa, a przykładowo Czarodzieja, szkoła magii, która go najbardziej interesuje. Postacie, które mogą wybrać cechy to: Kapłan, Łowca i Czarodziej.
Atuty – Określiłbym je umiejętnościami określającymi w jaki sposób postać będzie walczyć, jaka broń będzie mocną stroną bohatera i jakie dodatkowe umiejętności będzie miał przy jej używaniu. Każda postać ma swoje indywidualne atuty, jak i te, które są wspólne i dostępne dla paru klas. Niektóre z nich otrzymujemy na starcie, wybierając klasę i rasę, inne wymagają odpowiednio wysokiego parametru, który losujemy na początku tworzenia bohatera.
Umiejętności – Tutaj ważna jest wysokość parametru Inteligencji. Im wyższa, tym więcej punktów możemy przeznaczyć na umiejętności. Kolorem białym zaznaczone są te, które kosztują mniej punktów, gdyż są przeznaczone dla klasy, która została wybrana.
Zaklęcia – Ważna część dla osób tworzących magów. Wybieramy tutaj z listy potrzebne nam czary, mamy pięć poziomów zaklęć. Na początku gry dostępny jest tylko poziom 0 i poziom 1. Postacie, które mogą wybrać zaklęcia to: Bard, Czarownik i Czarodziej. Pamiętajmy, że pomimo iż paladyni i kapłani również mają zdolność czarowania, to ich zaklęcia są przyznawane z góry; my nie mamy wpływu na ich wybór.
Portret – Wybór portretu naszej postaci.
Głos/Imię – Ostatnia już część tworzenia bohatera. Wpisujemy imię i wybieramy głos postaci.
Postać po utworzeniu zapisuje się w liście bohaterów w początkowym menu tworzenia drużyny. Stamtąd możemy ją dodać do naszej drużyny, utworzyć kolejną lub rozpocząć grę jednoosobową drużyną.
Na samym dole menu widnieją portrety naszej drużyny. Mamy możliwość umieszczenia w niej maksymalnie pięciu członków.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!