Umiejętności

Przewodnik gry Świątynia Pierwotnego Zła

Artykuł ten przedstawia charakterystykę wszystkich umiejętmności, jakie bohaterowie mogą nabyć podczas rozgrywki w Świątynię Pierwotnego Zła.

Aktorstwo

Dysponujesz talentem artystycznym (może nawet kilkoma), dzięki któremu wiesz, jakie są niezbędne elementy dobrego przedstwawienia.

Blefowanie

Służy do wymykania się przeciwnikowi w walce lub oszukiwania postaci niezależnych.

Czaroznactwo

Ta umiejętność umożliwa identyfikowanie rzucanych lub działających zaklęć.

Dyplomacja

Postać wyszkolona w dyplomacji rozumie zasady właściwego postępowania oraz reguły społeczne i potrafi wywierać na rozmówcach odpowiednie wrażenie. Jest to umiejętność często wykorzystywana w rozmowie z postaciami niezależnymi.

Koncentracja

Potrafisz skupić swój umysł szczególnie dobrze, dzięki czemu nic nie będzie cie rozpraszać.

Leczenie

Uchroń przed śmiercią ciężko rannego przyjaciela, pomóż innym szybciej zdrowieć, lecz choroby.

Nasłuchiwanie

Umożliwia usłyszenie nieprzyjaciół, wykrycie wrogów podkradających się do Ciebie i unikanie rund z zaskoczenia.

Otwieranie zamków

Możesz otwierać wiele typów zamków. Wymaga prostych narzędzi, bez których stosowana jest kara okolicznościowa -2.

Przedzieranie się

Dzięki tej umiejętności możesz przechodzić przez pole działania wroga lub unikać ataków okazjonalnych.

Przeszukiwanie

Umożliwa dostrzeżenie drobnych szczegółów lub nieregularności dzięki aktywnej obserwacji.

Skradanie się

Dzięki tej umiejętności możesz zakradać się do wroga od tyłu lub oddalać się chyłkiem.

Spostrzegawczość

Umożliwia przede wszystkim lokalizowanie ukrytych postaci lub stworów.

Sztuka Przetrwania

Potrafisz zapewnić sobie i swym towarzyszom bezpieczeństwo i pożywienie podczas pobytu w dziczy. Umiejętność ta umożliwia tropienie zwierząt, polowanie itp.

Ukrywanie się

Zastosowanie tej umiejętności umożliwia wtopienie się w cień i niepostrzeżone poruszanie się.

Unieszkodliwianie urządzeń

Ta umiejętność umożliwia rozbrajanie pułapek zabezpieczających skrzynie lub drzwi.

Używanie magicznych urządzeń

Ta umiejętność umożliwia używanie magicznych sprzętów, takich jak różdżki i zwoje, których nie można uaktywnić w inny sposób.

Wycena

Umożliwia postaci dokładną ocenę wartości przedmiotu.

Wyczuwanie zamiarów

Określa wrażliwość na język ciała, mowę i maniery. Dzięki tej umiejętności wiesz, kiedy rozmówca blefuje albo przekazuje jakąś wiadomość między wierszami.

Zastraszanie

Dzięki tej umiejętności możesz przestraszyć przeciwnika lub zmusić kogoś do udzielenia ci odpowiednich informacji. Zastraszanie obejmuje zarówno groźby słowne, jak i przy wykorzystaniu języka ciała.

Zbieranie informacji

Dzięki tej umiejętności możesz nawiązywać kontakty, docierać do plotek i roznosić je, a także zbierać wiadomości.

Zręczne palce

Potrafisz zwędzić sakiewkę, opchnąć przedmiot, ukryć lekką broń w ubraniu i tak dalej.


MG_Wolferin


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.