Artykuł ten przedstawia charakterystykę wszystkich umiejętmności, jakie bohaterowie mogą nabyć podczas rozgrywki w Świątynię Pierwotnego Zła.
Aktorstwo
Dysponujesz talentem artystycznym (może nawet kilkoma), dzięki któremu wiesz, jakie są niezbędne elementy dobrego przedstwawienia.
Blefowanie
Służy do wymykania się przeciwnikowi w walce lub oszukiwania postaci niezależnych.
Czaroznactwo
Ta umiejętność umożliwa identyfikowanie rzucanych lub działających zaklęć.
Dyplomacja
Postać wyszkolona w dyplomacji rozumie zasady właściwego postępowania oraz reguły społeczne i potrafi wywierać na rozmówcach odpowiednie wrażenie. Jest to umiejętność często wykorzystywana w rozmowie z postaciami niezależnymi.
Koncentracja
Potrafisz skupić swój umysł szczególnie dobrze, dzięki czemu nic nie będzie cie rozpraszać.
Leczenie
Uchroń przed śmiercią ciężko rannego przyjaciela, pomóż innym szybciej zdrowieć, lecz choroby.
Nasłuchiwanie
Umożliwia usłyszenie nieprzyjaciół, wykrycie wrogów podkradających się do Ciebie i unikanie rund z zaskoczenia.
Otwieranie zamków
Możesz otwierać wiele typów zamków. Wymaga prostych narzędzi, bez których stosowana jest kara okolicznościowa -2.
Przedzieranie się
Dzięki tej umiejętności możesz przechodzić przez pole działania wroga lub unikać ataków okazjonalnych.
Przeszukiwanie
Umożliwa dostrzeżenie drobnych szczegółów lub nieregularności dzięki aktywnej obserwacji.
Skradanie się
Dzięki tej umiejętności możesz zakradać się do wroga od tyłu lub oddalać się chyłkiem.
Spostrzegawczość
Umożliwia przede wszystkim lokalizowanie ukrytych postaci lub stworów.
Sztuka Przetrwania
Potrafisz zapewnić sobie i swym towarzyszom bezpieczeństwo i pożywienie podczas pobytu w dziczy. Umiejętność ta umożliwia tropienie zwierząt, polowanie itp.
Ukrywanie się
Zastosowanie tej umiejętności umożliwia wtopienie się w cień i niepostrzeżone poruszanie się.
Unieszkodliwianie urządzeń
Ta umiejętność umożliwia rozbrajanie pułapek zabezpieczających skrzynie lub drzwi.
Używanie magicznych urządzeń
Ta umiejętność umożliwia używanie magicznych sprzętów, takich jak różdżki i zwoje, których nie można uaktywnić w inny sposób.
Wycena
Umożliwia postaci dokładną ocenę wartości przedmiotu.
Wyczuwanie zamiarów
Określa wrażliwość na język ciała, mowę i maniery. Dzięki tej umiejętności wiesz, kiedy rozmówca blefuje albo przekazuje jakąś wiadomość między wierszami.
Zastraszanie
Dzięki tej umiejętności możesz przestraszyć przeciwnika lub zmusić kogoś do udzielenia ci odpowiednich informacji. Zastraszanie obejmuje zarówno groźby słowne, jak i przy wykorzystaniu języka ciała.
Zbieranie informacji
Dzięki tej umiejętności możesz nawiązywać kontakty, docierać do plotek i roznosić je, a także zbierać wiadomości.
Zręczne palce
Potrafisz zwędzić sakiewkę, opchnąć przedmiot, ukryć lekką broń w ubraniu i tak dalej.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!