Atrybuty

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: 24.07.2014 08:31

Atrybuty stanowią podstawowe statystyki postaci w każdej grze z serii The Elder Scrolls, choć trzeba przyznać, że w Skyrim dokonano w tej kwestii wielu zmian. W miejsce dotychczasowych cech wprowadzono jedynie trzy: Zdrowie, Mana oraz Kondycja. Oznacza to, że usunięto kompletnie takie atrybuty jak Siła, Inteligencja, czy Zręczność. Nowe cechy są reprezentowane na dole ekranu przez trzy kolorowe paski. Są to, jak już wspomniałem:

Zdrowie

Zdrowie oznacza liczbę pkt obrażeń, jakie możesz przyjąć, zanim zginiesz. Regeneruje się z prędkością 0,7% maks. wartości/s poza walką i 0,49% maks. wartości/s w czasie walki. Jest reprezentowane przez czerwony pasek.

Magia

Magia oznacza ilość pkt many, jakie możesz wykorzystać rzucając zaklęcia. Regeneruje się z prędkością 3% maks. wartości/s poza walką i 0,99% maks. wartości/s w czasie walki. Jest reprezentowana przez niebieski pasek.

Kondycja

Kondycja oznacza twoją siłę fizyczną, która przekłada się na możliwość robienia sprintów oraz wykonywania silnych ataków. Regeneruje się z prędkością 5% maks. wartości/s poza walką i 1,75% maks. wartości/s w czasie walki. Jest reprezentowana przez żółty pasek.

Atrybuty są rozwijane przy okazji awansów na kolejne poziomy. Każdy awans oznacza jeden pkt, który możesz przeznaczyć na daną cechę i tym samym podnieść jej wartość o 10 pkt. Dodatkowo, każdy punkt przeznaczony na Kondycję podnosi o 5 pkt wartość twojego udźwigu. Obie cechy są jednak od siebie niezależne, dlatego zużywanie pkt Kondycji nie wpływa na ilość przedmiotów, jakie możesz nosić w swoim ekwipunku.