Anuada dla dzieci

Przewodnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim


Anuada dla dzieci:
Parafrazy Anuad

Pierwsi byli bracia: Anu i Padomay. Pojawili się w Pustce, i zaczął płynąć Czas.

Gdy Anu i Padomay przemierzali Pustkę, z połączenia Światła i Ciemności powstała Nir. Obaj, Anu i Padomay, byli zadziwieni i zachwyceni jej obecnością, lecz Nir kochała Anu, i Padomay z goryczą odszedł od nich.

Nir zaszła w ciążę, lecz nim urodziła, powrócił Padomay, głosząc swą miłość do Nir. Nir powiedziała mu, że kocha tylko Anu, i Padomay pobił ją w gniewie. Anu powrócił, walczył z Padomayem, i wyrzucił go poza Czas. Nir urodziła Stworzenie, lecz niedługo później zmarła z ran. Anu w żałobie schował się w słońcu i zasnął.

W międzyczasie na dwunastu światach Stworzenia powstało i rozkwitło życie. Po wielu wiekach, Padomay zdołał powrócić do Czasu. Zobaczył Stworzenie i znienawidził je. Ciął je swym mieczem, roztrzaskując zjednoczone dwanaście światów. Anu zbudził się, i znów starł się z Padomayem. Po długiej i zaciętej walce Anu zwyciężył. Odrzucił ciało swego brata, którego uważał za martwego, i próbował uratować Stworzenie, ze szczątków 12 światów tworząc jeden - Nirn, świat Tamriel. Kiedy to czynił, Padomay zadał mu ostatni cios w pierś. Anu mocował się ze swym bratem i obaj na zawsze wypadli poza Czas.

Krew Padomaya zamieniła się w daedry. Krew Anu zamieniła się w gwiazdy. Zmieszana krew obu braci zmieniła się w aedry (stąd ich zdolność do czynienia dobrego i złego, i związek z ziemskimi sprawami bliższy niż u daedr, które nie są pokrewne Stworzeniu).

W świecie Nirn panował chaos. Jedynymi którzy przeżyli z dwunastu światów Stworzenia byli Ehlnofey i Histy. Ehlnofey byli przodkami Merów i ludzi. Histy są drzewami Argonii. Na początku cały Nirn był lądem, z rozrzuconymi po nim morzami, lecz bez oceanów.

Duży fragment świata Ehlnofey wylądował w Nirn prawie nietknięty, i żyjący na nim Ehlnofey byli przodkami Merów. Ci Ehlnofey ufortyfikowali granice do obrony przed panującym na zewnątrz chaosem, skryli swoją spokojną krainę i próbowali żyć jak poprzednio. Inni Ehlnofey przybyli do Nirn rozrzuceni wśród szczątków strzaskanych światów, i wędrowali przez lata, szukając swoich. W końcu wędrujący Ehlnofey odnaleźli ukrytą krainę Dawnych Ehlnofey, i byli zachwyceni tym, że ich lud żyje w splendorze minionych wieków. Wędrowcy myśleli, że zostaną przyjęci w spokojnej krainie, lecz dla Dawnych Ehlnofey byli degeneratami, którzy porzucili swą dawną świetność. Z jakiegoś powodu wybuchła wojna, która przetoczyła się przez cały Nirn. Dawni Ehlnofey zachowali swą moc i wiedzę, lecz Wędrowcy mieli przewagę liczebną, i umocniła ich długa walka o przetrwanie w Nirn. Wojna ta zmieniła oblicze Nirn, zatapiając wiele lądów pod powierzchnią nowych oceanów, i pozostawiając lądy takimi, jakie znamy (Tamriel, Akavir, Atmora, i Yokuda). Kraina Dawnych Ehlnofey, choć zrujnowana, stała się Tamriel. Resztki Wędrowców były podzielone na pozostałych 3 kontynentach.

Po wielu latach, Ehlnofey z Tamriel stali się:
- Merami (elfami),
- Dwemerami (Głębokim Ludem, zwanym też krasnoludami),
- Chimerami (Przemienionym Ludem, który później stał się Dunmerami),
- Dunmerami (Mrocznym lub Przeklętym Ludem, mrocznymi elfami),
- Bosmerami (Zielonym lub Leśnym Ludem, leśnymi elfami), i
- Altmerami (Starszym lub Szlachetnym Ludem, elfami wysokiego rodu).

Na innych kontynentach Wędrujący Ehlnofey stali się ludźmi - Nordami z Atmory, Redgardami z Yokudy, i Tsaesci z Akaviru.

Histy nie brały udziału w wojnie Ehlnofey, lecz większość ich ziem zostało zniszczonych w jej trakcie. Niewielka jej część przetrwała jako Czarne Mokradła Tamriel, lecz większość terenów pochłonęły morza.

W końcu ludzie powrócili do Tamriel. Pierwsi byli Nordowie, którzy pod wodzą legendarnego Ysgramora jeszcze przed czasami historycznymi zasiedlili północne wybrzeże Tamriel. Trzynasty z linii Ysgramora, król Harald, jako pierwszy pojawia się w zapisach historycznych. Tak skończyła się era mityczna.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.