Kompletny wykaz zaklęć zbroi

Vademecum gry TES V: Skyrim


Kompletny wykaz zaklęć zbroi

pióra
Yvonne Bienne
Badaczki Synodu

W niniejszym wykazie znajdują się wszystkie znane odmiany zaklęć zbroi, jakimi może się posłużyć nowożytny zaklinacz. Autorka nie śmie nawet twierdzić, jakoby lista była kompletna. Wciąż dokonuje się nowych odkryć i tworzy nowe zaklęcia, przez co wykaz może się w końcu okazać przestarzały. Daję swoim następcom przyzwolenie na uzupełnianie mej pracy.

Najbardziej powszechnymi zaklęciami zbroi i wszelkiego ubioru są czary poprawiające zdrowie, kondycję i zwiększające energię magiczną. Wzmocnienie zdrowia znajduje szczególne uznanie wśród wojowników. Takie zaklęcie utrudnia zabicie posiadacza, mocniej związując jego energię życiową z ciałem. Wzmocnienie magii widuje się częściej na ubraniach, jako że czarodzieje raczej unikają nieporęcznego, krępującego ruchy pancerza. Tego rodzaju zaklęcie pozwala czarownikowi rzucić więcej czarów, zanim jego energia się wyczerpie. Podbudowanie kondycji to drugorzędny wybór wśród wojowników. Wolniej się męczą, aczkolwiek nie pomaga im to przyjmować większej liczby ciosów.

Istnieje szeroka gama fizycznych i mentalnych atrybutów lub umiejętności możliwych do wzmocnienia za sprawą zaklęć. Istnieje ich tyle, ile czarodziejów z bogatą wyobraźnią. Kilka przykładów to łucznictwo, skradanie się, przywoływanie i udźwig. Zakres działania takich zaklęć zawsze jest dość wąski. Zdarzają się nawet rękawice z nałożonym zaklęciem zwiększającym umiejętność zaklinania innych przedmiotów.

Kolejną popularną odmianą zaklęć zbroi są odporności. Odporność na wpływ żywiołów jest dość prosta do uzyskania. Zaklęta w ten sposób zbroja sprawia, iż właściciel staje się mniej podatny na spalenie, zamarznięcie i porażenie. Występują również odporności na trucizny i zaklęcia przeciwdziałające wszelkim rodzajom magii.

Do dość nietypowych odmian zaklęć należą Oddychanie pod Wodą i Tłumienie. Pierwsze z nich pozwala właścicielowi oddychać pod wodą przez nieokreślony czas. Druga całkowicie zagłusza dźwięki wydawane przez zbroję, pozwalając właścicielowi bezgłośnie się poruszać. Mówi się, że tłumienie to prostackie rozwiązanie problemu, który równie dobrze załatwiłyby stosowne ubrania.

Najrzadziej spotykane zaklęcia przyspieszają regenerację zdrowia, energii magicznej lub kondycji. Właściciel praktycznie samoczynnie leczy się z ran, nawet jeżeli właśnie toczy walkę. Czarodzieje normalnie regenerują zapas energii magicznej w umiarkowanym tempie. Noszenie zaklętej zbroi znacznie przyspiesza ten proces. To samo tyczy się zaklęć odnawiających wytrzymałość. Właściciel męczy się tak samo jak zwykle, aczkolwiek zdecydowanie szybciej odzyskuje siły.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie