Rzeczywistość oraz inne kłamstwa

Vademecum gry TES V: Skyrim



Rzeczywistość oraz
inne kłamstwa


Pomylenie zaklęć Iluzji i Przemiany nie jest trudne. Obie szkoły magii próbują stworzyć coś, co nie istnieje. O różnicy stanowią prawa natury. Iluzja nie jest nimi ograniczona; Przemiana owszem. Mogłoby to oznaczać, że jest z nich dwojga słabsza, lecz jest to nieprawda. Przemiana tworzy rzeczywistość dostrzegalną dla każdego. Iluzja jest prawdziwa jedynie w umyśle maga i celu zaklęcia.

Aby opanować Przemianę, zrozum wpierw, że rzeczywistość to kłamstwo. Rzeczywistość nie istnieje. Rzeczywistość to wrażenie, które wyższe od nas siły wywierają na nas dla własnej rozrywki. Niektórzy mówią, że owe siły to bogowie; inni, że coś jeszcze większego. Dla maga nie ma to szczególnego znaczenia. Najważniejsze jest dla niego, by sformułować apel do nich w sposób, któremu nie mogą odmówić. Musi być nalegający, lecz nie obraźliwy.

Rzucanie zaklęć Przemiany to przekonywanie siły wyższej, że łatwiej będzie dla niej zmienić rzeczywistość wedle prośby, niż zostawić ją w spokoju. Nie zakładaj, że siła ta jest świadoma. O ile możemy się domyślać, jest ona jak wicher czy woda. Uporczywa, lecz pozbawiona własnej myśli. I podobnie, jak w wypadku kierowania ruchem wody czy wiatru, fortele działają lepiej, niż bezpośredni opór. Wyraź czar jako subtelną zmianę; wówczas bardziej prawdopodobne jest, że poskutkuje.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie