Za sprawą dodatku Dawnguard w Skyrimie pojawiło się kilka rodzajów kusz. Najłatwiej podzielić je przez wzgląd na materiał, z jakiego są wykonane, a także dodatkowych cech jak sposób czaru zaklętego w broni. Niniejszy artykuł prezentuje wszystkie "zwykłe" kusze z gry, które można znaleźć w wielu losowych miejscach, ale też w ofercie wielu kowali i kupców.
Poniższe zestawienia przedstawiają następujące informacje:
- Domyślny obraz przedmiotu.
- Nazwę przedmiotu oraz opis cech specjalnych (w przypadku przedmiotów umagicznionych).
- Wagę przedmiotu.
- Domyślną wartość przedmiotu, która może ulec zmianie w zależności od posiadanych przez ciebie umiejętności oraz perków.
- Domyślną wartość obrażeń, jakie zadaje dana broń. Także i w tym wypadku faktyczna wartość w grze może się różnić od poniższej, ponieważ wpływ na nią mają również umiejętności oraz perki bohatera.
- Poziom, od którego dany przedmiot można losowo znaleźć w formie łupu lub w asortymencie rozmaitych kupców.
Dla możliwości łatwiejszego porównania przedmiotów artykuł został podzielony na dwie części: kusze zwykłe oraz magiczne.
Kusze zwykłe
Obraz | Nazwa i opis | Waga | Wartość | Pancerz | Poziom |
Krasnoludzka kusza (Dragonborn) |
20 | 350 | 22 | - | |
Kusza (Dragonborn) |
14 | 120 | 19 | 1 | |
Ulepszona krasnoludzka kusza (Dragonborn) |
21 | 550 | 22 | - | |
Ulepszona kusza (Dragonborn) |
15 | 200 | 19 | - |
Kusze magiczne
Obraz | Nazwa i opis | Waga | Wartość | Obrażenia | Poziom |
Błogosławiona kusza Nieumarli do 3 poziomu uciekają przez 30 s. |
14 | 242 | 19 | 1 | |
Czcigodna krasnoludzka kusza Nieumarli do 13 poziomu uciekają przez 30 s. |
20 | 845 | 22 | 20 | |
Czcigodna kusza Nieumarli do 13 poziomu uciekają przez 30 s. |
14 | 615 | 19 | 7 | |
Krasnoludzka kusza błyskawic Cel otrzymuje 25 pkt obrażeń od porażenia i o połowę mniej od magii. |
20 | 956 | 22 | 25 | |
Krasnoludzka kusza ognia Zadaje 20 pkt obrażeń od ognia. Płonące cele otrzymują dodatkowe obrażenia. |
20 | 784 | 22 | 22 | |
Krasnoludzka kusza oszołomienia Szansa na sparaliżowanie celu na 2 s. |
20 | 862 | 22 | 22 | |
Krasnoludzka kusza piorunów Cel otrzymuje 20 pkt obrażeń od porażenia i o połowę mniej od magii. |
20 | 830 | 22 | 20 | |
Krasnoludzka kusza porażenia Cel otrzymuje 15 pkt obrażeń od porażenia i o połowę mniej od magii. |
20 | 704 | 22 | 22 | |
Krasnoludzka kusza pożogi Zadaje 25 pkt obrażeń od ognia. Płonące cele otrzymują dodatkowe obrażenia. |
20 | 898 | 22 | 25 | |
Krasnoludzka kusza przekleństwa Napełnia klejnot duszy, jeśli cel umrze w ciągu 15 s. |
20 | 962 | 22 | 25 | |
Krasnoludzka kusza skwaru Zadaje 15 pkt obrażeń od ognia. Płonące cele otrzymują dodatkowe obrażenia. |
20 | 671 | 22 | 20 | |
Krasnoludzka kusza umniejszania Zadaje 30 pkt obrażeń od magii. |
20 | 799 | 22 | 20 | |
Krasnoludzka kusza unieruchomienia Szansa na sparaliżowanie celu na 4 s. |
20 | 1233 | 22 | 25 | |
Krasnoludzka kusza uszczuplenia sił Zadaje 40 pkt obrażeń od magii. |
20 | 960 | 22 | 22 | |
Krasnoludzka kusza wiązania Napełnia klejnot duszy, jeśli cel umrze w ciągu 7 s. |
20 | 665 | 22 | 20 | |
Krasnoludzka kusza wrogości Napełnia klejnot duszy, jeśli cel umrze w ciągu 10 s. |
20 | 790 | 22 | 22 | |
Krasnoludzka kusza zmniejszenia sił Zadaje 50 pkt obrażeń od magii. |
20 | 1123 | 22 | 25 | |
Kusza drążenia Zadaje 10 pkt obrażeń od magii. |
14 | 260 | 19 | 1 | |
Kusza dusz Napełnia klejnot duszy, jeśli cel umrze w ciągu 3 s. |
14 | 233 | 19 | 1 | |
Kusza iskier Cel otrzymuje 5 pkt obrażeń od porażenia i o połowę mniej od magii. |
14 | 232 | 19 | 1 | |
Kusza porażenia Cel otrzymuje 15 pkt obrażeń od porażenia i o połowę mniej od magii. |
14 | 474 | 19 | 7 | |
Kusza skwaru Zadaje 15 pkt obrażeń od ognia. Płonące cele otrzymują dodatkowe obrażenia. |
14 | 309 | 19 | 7 | |
Kusza spopielenia Zadaje 10 pkt obrażeń od ognia. Płonące cele otrzymują dodatkowe obrażenia. |
14 | 246 | 19 | 5 | |
Kusza spętania duszy Napełnia klejnot duszy, jeśli cel umrze w ciągu 5 s. |
14 | 333 | 19 | 5 | |
Kusza umniejszania Zadaje 30 pkt obrażeń od magii. |
14 | 569 | 19 | 7 | |
Kusza wiązania Napełnia klejnot duszy, jeśli cel umrze w ciągu 7 s. |
14 | 435 | 19 | 7 | |
Kusza wysysania Zadaje 20 pkt obrażeń od magii. |
14 | 412 | 19 | 5 | |
Kusza wyładowania Cel otrzymuje 10 pkt obrażeń od porażenia i o połowę mniej od magii. |
14 | 352 | 19 | 5 | |
Kusza żaru Zadaje 5 pkt obrażeń od ognia. Płonące cele otrzymują dodatkowe obrażenia. |
14 | 186 | 19 | 1 | |
Poświęcona krasnoludzka kusza Nieumarli do 21 poziomu uciekają przez 30 s. |
20 | 1123 | 22 | 22 | |
Szlachetna krasnoludzka kusza Nieumarli do 30 poziomu uciekają przez 30 s. |
20 | 1440 | 22 | 25 | |
Uświęcona kusza Nieumarli do 7 poziomu uciekają przez 30 s. |
14 | 399 | 19 | 5 |
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!