Zdolności

Vademecum gry TES V: Skyrim

Zdolności są stałymi, "pasywnymi" efektami magicznymi, które znajdziesz w zakładce "Aktywnych efektów". Są pochodnymi rasy bohatera lub jego osiągnięć. Zawsze mają pozytywne skutki, dlatego warto starać się o te, które są ogólnodostępne.

W Skyrimie możesz nabyć następujące Zdolności:

Agent Dibelli

Efekt: Postaciom przeciwnej płci zadajesz 10% więcej obrażeń.

Jak uzyskać: Jest to nagroda za wykonanie misji pobocznej Serce Dibelli.

Agent Mary

Efekt: +15% do odporności na magię.

Jak uzyskać: Jest to nagroda za wykonanie misji pobocznej Księga miłości.

Cesarskie szczęście

Efekt: Wśród łupów Cesarscy znajdują zawsze nieco więcej septimów.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Cesarskich.

Czempion nocy

Efekt: Zaklęcia ze szkoły Iluzji są o 25% silniejsze.

Jak uzyskać: Jest to zdolność wampirów.

Fart Sinderiona

Efekt: Otrzymujesz 25% szans na to, że w procesie alchemii wyprodukujesz dwa identyczne eliksiry zamiast jednego.

Jak uzyskać: Jest to nagroda za wykonanie misji pobocznej Powrót do korzeni>.

Geniusz Ahzidala

Efekt: +10 do umiejętności Zaklinania.

Jak uzyskać: Zdolność jest dostępna po założeniu kompletu zbroi Ahzidala - zobacz opis zadania Wykopalisko (Dragonborn).

Intuicja kochanka

Efekt: Osobom przeciwnej płci zadajesz 10% więcej obrażeń oraz otrzymujesz od nich o 10% lepsze ceny.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Wichry zmian (Dragonborn).

Intuicja towarzysza

Efekt: Twoje ataki, Krzyki oraz zaklęcia ze szkoły Zniszczenia nie zadają towarzyszom żadnych obrażeń.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Wichry zmian (Dragonborn).

Intuicja uczonego

Efekt: Czytanie ksiąg umiejętności za każdym zapewnia ci 2 pkt danej umiejętności. Dotyczy to jednak tylko tych ksiąg, których nie przeczytałeś przed zdobyciem niniejszej zdolności.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Wichry zmian (Dragonborn).

Korzyść łowcy

Efekt: W kufrach i innych schowkach zawsze możesz znaleźć kilka dodatkowych klejnotów.

Jak uzyskać: Jest nagrodą za wykonanie misji Poruszyć niebo i Skyrim.

Mróz Smoczego Dziecięcia

Efekt: Twój Krzyk Mroźnego oddechu zamyka przeciwnika w bryle lodu na 15 s.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Przenikliwość epistolarna (Dragonborn).

Oddychanie pod wodą

Efekt: Argoniańskie skrzela pozwalają ci oddychać pod wodą.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Argonian.

Odporność na choroby

Efekt: Argoniańska krew zapewnia ci 50% odporności na choroby.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Argonian.

Odporność na choroby

Efekt: Krew bestii zapewnia ci 100% odporności na choroby.

Jak uzyskać: Jest to zdolność wilkołaków.

Odporność na choroby

Efekt: Wampirza krew zapewnia ci 100% odporności na choroby.

Jak uzyskać: Jest to zdolność wampirów.

Odporność na choroby i trucizny

Efekt: Bosmerska krew zapewnia ci 50% odporności na choroby i trucizny.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Bosmerów.

Odporność na magię

Efekt: Bretońska krew zapewnia ci 25% odporności na magię.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Bretonów.

Odporność na mróz

Efekt: Norska krew zapewnia ci 50% odporności na mróz.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Nordów.

Odporność na ogień

Efekt: Dunmerska krew zapewnia ci 50% odporności na ogień.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Dunmerów.

Odporność na trucizny

Efekt: Redgardzka krew zapewnia ci 50% odporności na trucizny.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Redgardów.

Odporność na trucizny

Efekt: Redgardzka krew zapewnia ci 100% odporności na trucizny.

Jak uzyskać: Jest to zdolność wampirów.

Płomień Smoczego Dziecięcia

Efekt: Kiedy twój Krzyk Ognistego oddechu zabije wroga, z jego ciała powstanie ognisty żmij, który będzie dla ciebie walczył przez 60 s.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Przenikliwość epistolarna (Dragonborn).

Poszukiwacz cieni

Efekt: Umiejętności złodziejskie są o 10% bardziej efektywne.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Blady regent (Dragonborn).

Poszukiwacz magii

Efekt: Wszystkie zaklęcia kosztują o 10% mniej Many. Efekty zaklętę w przedmioty są o 10% silniejsze.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Blady regent (Dragonborn).

Poszukiwacz potęgi

Efekt: Umiejętności bojowe są o 10% bardziej efektywne.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Blady regent (Dragonborn).

Prastara wiedza

Efekt: Wiedza zebrana w Leksykonie zapewnia ci +25% do KP dwemerskiego pancerza, a także +15% do szybkości zdobywania doświadczenia w kowalstwie.

Jak uzyskać: Jest to nagroda za wykonanie misji pobocznej Największe głębiny.

Siła bez wysiłku

Efekt: Przeciwnicy ogłuszają cię o 25% rzadziej, podczas gdy ty ogłuszasz ich o 25% częściej.

Jak uzyskać: Kiedy na koniec misji Gardło świata Paarturnax zaproponuje ci medytację nad Słowem, wybierz "Fus".

Siła Smoczego Dziecięcia

Efekt: Twój Krzyk Nieugiętej siły zadaje więcej obrażeń i może zdezeintegrować wrogów.

Jak uzyskać: Jest to jedną z trzech zdolności, jakie możesz wybrać po przeczytaniu Czarnej Księgi pt. Przenikliwość epistolarna (Dragonborn).

Smoczy napar

Efekt: Smoki zadają ci o 25% mniej obrażeń w walce wręcz.

Jak uzyskać: Zdolność otrzymasz po wypiciu Mikstury Esberna, którą zwiadowca Ostrzy może stworzyć dla ciebie w trakcie misji pobocznej Badania nad smokami.

Spoczynek żeglarza

Efekt: Zaklęcia uzdrawiające przywracają o 10% Zdrowia więcej.

Jak uzyskać: Jest to nagrodą za wykonanie pobocznej misji Mroźna otchłań.

Szpony

Efekt: Szpony Khajiita zadają 12 pkt obrażeń.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Khajiitów.

Wewnętrzny ogień

Efekt: Krzyk Ognistego oddechu zadaje o 25% obrażeń więcej.

Jak uzyskać: Kiedy na koniec misji Gardło świata Paarturnax zaproponuje ci medytację nad Słowem, wybierz "Yol".

Wieczny duch

Efekt: W czasie przebywania w stanie eterycznym regenerujesz Zdrowie o 25% szybciej.

Jak uzyskać: Kiedy na koniec misji Gardło świata Paarturnax zaproponuje ci medytację nad Słowem, wybierz "Feim".

Wysokie urodzenie

Efekt: Elfy wysokiego rodu rodzą się z 50 pkt dodatkowej Many.

Jak uzyskać: Jest to zdolność rasowa Altmerów.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie