Markart

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: 11.10.2014 08:51

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Przewodnik - Miasta - Markart

Ogólne informacjePlan miastaKupcyNajemnicyTrenerzyPosiadłościTawernyKaplice

Ogólne informacje

Markart to największe miasto Pogranicza i zarazem jego stolica, położona w zachodniej części Skyrim, blisko granicy z Wysoką Skałą. Miasto to znacząco różni się od pozostałych stolic Włości pod względem architektonicznym, ponieważ jego zdecydowana większość została wybudowana przez Dwemerów. Choć większa część Markartu znajduje się na powierzchni, niektóre sale - jak m.in. Gród Podkamień, w którym urzęduje jarl Igmund - zostały wykute w skale. Badania nad przeszłością miasta są ciągle prowadzone, a przewodzi im uznany altmerski archeolog imieniem Calcelmo. Owoce jego prac można obejrzeć w miejscowym Muzeum Dwemerów.

Przybysze rzadko jednak przybywają do Markartu oglądać zabytki - o ile w ogóle przybywają. Lokalna społeczność nie przepada za obcymi, zaś napięcia społeczne potęgują incydenty związane z rebelią Renegatów - rdzennych mieszkańców Pogranicza, wypartych w okoliczne góry przez norskie klany. Najmożniejszym z nich jest ród Srebrno-Krwistych, do którego należy spora część Włości oraz przynajmniej połowa Markartu, w tym kopalnia Cidhna. Miejsce to znane jest nie tylko z dużego wydobycia srebra, ale również, a może przede wszystkim, jako więzienie, z którego nie ma ucieczki.

Choć Markart nie słynie z gościnności, podróżnicy znajdą ciepły i przytulny kąt w Gospodzie Srebrno-Krwistej - nazwa oczywiście nie jest przypadkowa. Podstawowe potrzeby konsumenckie można zaspokoić na targu, z tymi nieco bardziej wyszukanymi warto udać się do sklepu Arnleif i synowie (bardzo różnorodny asortyment), kuźni prowadzonej przez Ghorzę gra-Bagol (broń i pancerze) lub Wiedźmiego Wywaru (eliksiry oraz składniki alchemiczne). W mieście działa również świątynia Dibelli, której kapłanki zawsze dbają o strudzonych pielgrzymów. Z powodu kłopotów z Renegatami w mieście oraz jego okolicy nie brakuje pracy - zwłaszcza, jeśli ktoś nie obawia się ubrudzenia rąk krwią. W takim przypadku warto porozmawiać z jarlem Igmundem lub członkami rodu Srebrno-Krwistych, choć i szeregowi mieszkańcy Markartu potrafią hojnie obdarzyć skutecznych najemników.

Plan miasta

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Przewodnik - Miasta - Markart
  1. Bramy miasta
  2. Targ
  3. Gospoda Srebrno-Krwista
  4. Wieża strażnicza
  5. Kaplica Talosa
  6. Arneleif i synowie
  7. Opuszczony dom
  8. Dom Ogmunda
  9. Dom Endona
  10. Dom Neposa
  11. Dwór Vlindrel
  12. Skarbiec
  13. Świątynia Dibelli
  14. Laboratorium Calcelma
  15. Gród Podkamień
  16. Wieża Calcelma
  17. Komnata Umarłych
  18. Ruiny Markartu
  19. Wiedźmi Wywar
  20. Kuźnia Ghorzy gra-Bagol
  21. Labirynt
  22. Dom nadzorcy pieca hutniczego
  23. Kopalnia Cidhna
 

Powiązane zadania

Daedry

Zadania poboczne

Różne

Tawerny

  • Gospoda Srebrno-Krwista (3)

Kaplice

  • Kaplica Talosa (5)
  • Kaplica Umarłych (17)
  • Świątynia Dibelli (13)

Posiadłości

  • Dwór Vlindrel (11)

Kupcy

  • Bothela, Wiedźmi Wywar - składniki alchemiczne, eliksiry
  • Calcelmo, Gród Podkamień (15) - tomy zaklęć, przedmioty magiczne
  • Endon, dom Endona (9) - towary kradzione
  • Ghorza gra-Bagol, kuźnia (20) - broń, pancerze
  • Hogni Czerwono-Ręki, Gospoda Srebrno-Krwista (3) - jedzenie, napitki
  • Kerah, targ (2) - biżuteria
  • Kleppr, Gospoda Srebrno-Krwista (3) - jedzenie, napitki
  • Lisbet, Arnleif i synowie (6) - wszystko
  • Moth gro-Bagol, Gród Podkamień (15) - broń, pancerze

Najemnicy

  • Argis Nieustępliwy, Dwór Vlindrel (11)
  • Cosnach, Labirynt (21)
  • Vorstag, Gospoda Srebrno-Krwista (3)

Trenerzy

  • Garvey, Labirynt (21) - Skradanie (ekspert)
  • Ghorza gra-Bagol, kuźnia (20) - Kowalstwo (czeladnik)
  • Hamal, świątynia Dibelli (13) - Zaklinanie (mistrz)
  • Ogmund, dom Ogmunda (8) - Retoryka (ekspert)