Samotnia

Vademecum gry TES V: Skyrim

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Przewodnik - Miasta - Samotnia

Ogólne informacjePlan miastaKupcyNajemnicyTrenerzyPosiadłościTawernyKaplice

Ogólne informacje

Stolica Skyrimu, Samotnia, ulokowana jest w położonym na północy regionie Haafingaru. Jest to obecnie największe miasto prowincji, a przy okazji najważniejsze pod względem kulturalnym i politycznym. To właśnie stąd swój urząd piastuje król Skyrimu, zaś w pobliżu znajdują się liczne fortyfikacje cesarskie oraz ambasada Thalmoru. Cyrodiilskie wpływy są widoczne w tym mieście na każdym kroku, jednak i tak największe wrażenie robi Błękitny Pałac, ulokowany na malowniczym, naturalnym łuku skalnym.

Obecnie, po nagłej śmierci króla Torygga, na tronie Samotni zasiada jarl Elisif Sprawiedliwa - nie jest jednak tajemnicą, że taki porządek rzeczy wielu osobom się nie podoba. Mimo niepokojów o przyszłość, w Samotni kwitnie handel. Broń i zbroje można kupić u miejscowego kowala oraz u zamkowego łuczarza. Nieco lżejsze, lecz znacznie bardziej eleganckie odzienie oferują Lśniące Szaty, podczas gdy Aromaty Angeliny pozwolą zaopatrzyć się w mikstury, alchemiczne ingrediencje oraz różne pachnidłą. Jednakże, najszerszy asortyment towarów oferuje z pewnością sklep To i tamto.

Potrzeby ducha można zaspokoić modlitwą w Świątyni Bóstw lub łykiem Cyrodiiliańskiej brandy w gospodzie Pod Mrugającym Ślizgaczem. W poszukiwaniu dodatkowego zajęcia warto zajrzeć do Akademii Bardów lub Zamku Dour, który stanowi główną siedzibę Legionu Cesarskiego w Skyrimie. Imperialna armia cały czas poszukuje rekrutów, stąd wszyscy śmiałkowie żądni chwały, przygód i góry septimów są mile widziani.

Plan miasta

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Przewodnik - Miasta - Samotnia
  1. Główna brama miasta
  2. Pod Mrugającym Ślizgaczem
  3. Lśniace Szaty
  4. Aromaty Angeliny
  5. Lochy zamku Dour
  6. To i tamto
  7. Kowal z Samotni
  8. Zamkowy łuczarz
  9. Zamek Dour
  10. Zamek Dour, Wieża Cesarza
  11. Kwatera Thalomoru
  12. Świąrynia Bóstw
  13. Dom Vittorii Vici
  14. Posiadłość Dumna Wieżyca
  15. Komnata Umarłych
  16. Dom Addvara
  17. Dom Evette San
  18. Dom Jali
  19. Komnata Umarłych w Samotni (katakumby)
  20. Akademia Bardów
  21. Dom Brylinga
  22. Dom Erikura
  23. Błękitny Pałac
  24. Targ
 

Powiązane zadania

Akademia Bardów

  • Wszystkie zadania

Legion cesarski

  • Wszystkie zadania

Daedry

Zadania poboczne

Różne

Tawerny

  • Pod Mrugającym Ślizgaczem (2)

Kaplice

  • Komnata Umarłych
  • Świątynia Bóstw

Posiadłości

  • Posiadłość Dumna Wieżyca (14)

Kupcy

  • Addvar, targ (24) - jedzenie, napitki
  • Angelina Morrard, Aromaty Angeliny (4) - eliksiry, składniki alchemiczne
  • Beirand, kowal z Samotni (7) - broń, pancerze
  • Corpulus Vinius, Pod Mrugającym Ślizgaczem - jedzenie, napitki
  • Endaarie, Lśniące Szaty (3) - ubrania, biżuteria
  • Evette San, targ (24) - jedzenie, napitki
  • Fihada, zamkowy łuczarz (24) - broń dystansowa, pociski, lekkie pancerze
  • Gulum-Ei, Pod Mrugającym Ślizgaczem - kradzione towary
  • Jala, targ (24) - jedzenie, napitki
  • Sayma, To i tamto (6) - wszystko
  • Sybille Stentor, Błękitny Pałac (23) - zaklęcia, magiczne przedmioty
  • Taarie, Lśniące Szaty (3) - ubrania, biżuteria
  • Vivienne Onis, Aromaty Angeliny (4) - eliksiry, składniki alchemiczne

Najemnicy

  • Ahtar, dom Jali (18)
  • Belrand, Pod Mrugającym Ślizgaczem (2)
  • Jordis Siostra-Miecza, posiadłość Dumna Wieżyca (14) - dopiero po zakupieniu tej posiadłości

Trenerzy

  • Giraud Gemane, Akademia Bardów (20) - Retoryka (mistrz)
  • Sybille Stentor, Błękitny Pałac (23) - Zniszczenie (ekspert)

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie