Rasy

Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: 25.07.2014 06:59

Wybór rasy to jedna z najważniejszych decyzji, jakie przyjdzie ci podjąć w czasie tworzenia postaci. Każda z 10 ras cechuje się specjalnymi premiami do umiejętności oraz specjalnymi zdolnościami, które sprawiają, że lepiej lub gorzej nadają się do konkretnych profesji. Przykładowo, Altmerowie są znakomitymi czarodziejami, lecz słabymi łotrzykami, z kolei Bosmerowie znani są z umiejętności zwiadowczych, lecz nie najlepiej radzą sobie w roli wojowników. Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz stworzyć znakomitego altmerskiego złodzieja; będzie to po prostu trudniejsze niż w przypadku Bosmera lub Khajiita.

Niniejszy artykuł pokrótce charakteryzuje każdą z ras wraz z posiadanymi przez nie premiami.

Argonianin

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Argonianin

Rasa gadów dostosowanych do życia wśród zdradliwych bagien swej ojczyzny, Czarnych Mokradeł, wykształciła naturalną odporność na choroby i zdolność oddychania pod wodą. Moc Histoskóry umożliwia im bardzo szybką regenerację zdrowia.

Unikatowe umiejętności:

  • Odporność na choroby: 50%
  • Oddychanie w wodzie
  • Większe obrażenia w walce wręcz

Zdolności rasowe:

  • Histoskóra - raz na dzien może regenerować Zdrowie 10x szybciej przez 60 s

Premie do umiejętności:

 

Breton

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Breton

Nawet najskromniejszy z Bretonów z Wysokiej Skały może poszczycić się nie tylko zdolnością szybkiego pojmowania zasad magii, ale też dużą odpornością na ataki magiczne. Bretoni mogą korzystać z mocy Smoczej Skóry, by wchłaniać czary.

Unikatowe umiejętności:

  • Odporność na magię: 25%

Zdolności rasowe:

  • Smocza Skóra - raz na dzień może absorbować 50% wrogich zaklęć przez 60 s

Premie do umiejętności:

 

Cesarski

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Cesarski

Ci rdzenni mieszkańcy Cyrodiil znakomicie sprawdzają się w rolach dyplomatów i kupców. Posiadają zarówno uzdolnienia bojowe, jak i magiczne. Gdziekolwiek leżą złote monety, Cesarscy są w stanie znaleźć ich znacznie więcej. Mogą też uspokajać wrogów za pomocą Głosu Cesarza.

Unikatowe umiejętności:

  • Cesarskie szczęście - Cesarscy zawsze znajdują w skrzyniach więcej złota niż przedstawiciele innych ras

Zdolności rasowe:

  • Głos Cesarza - raz na dzień może uspokajać pobliskie istoty przez 60 s

Premie do umiejętności:

 

Elf wysokiego rodu (Altmer)

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Elf wysokiego rodu (Altmer)

Na swej ojczystej Wyspie Summerset określani są mianem „Altmerów". Najbardziej uzdolnieni w zakresie sztuk tajemnych spośród wszystkich ras. Ich moc Wysokie Urodzenie pozwala na szybką regenerację magii.

Unikatowe umiejętności:

  • Magia: +50

Zdolności rasowe:

  • Wysokie Urodzenie - raz na dzień regeneruje magię 25x szybciej przez 60 s

Premie do umiejętności:

 

Khajiit

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Khajiit

Pochodzą z prowincji Elsweyr, są inteligentni, szybcy i zwinni. Dzięki naturalnemu talentowi do cichego poruszania się mogą być doskonałymi złodziejami. Wszyscy Khajiitowie widzą w ciemności, zaś w walce mogą korzystać ze śmiertelnie groźnych pazurów.

Unikatowe umiejętności:

  • Pazury - do 12 pkt obrażeń w walce bez broni

Zdolności rasowe:

  • Nocny Wzrok - kilka razy na dzień może znacznie lepiej widzieć w ciemności przez 60 s

Premie do umiejętności:

 

Leśny elf (Bosmer)

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Leśny elf (Bosmer)

Członkowie klanów z Zachodniej Puszczy Valen, znani także jako „Bosmerowie". Leśne elfy to dobrzy zwiadowcy i złodzieje, w całym Tamriel nie znajdzie się też lepszych niż oni łuczników. Mają naturalną odporność na trucizny i choroby. Potrafią też kontrolować zwierzęta, by walczyły po ich stronie.

Unikatowe umiejętności:

  • Odporność na trucizny: 50%
  • Odporność na choroby: 50%

Zdolności rasowe:

  • Kontrola nad Zwierzęciem - rza na dzień może przejąć kontrolę nad zwierzęciem na 60 s

Premie do umiejętności:

 

Mroczny elf (Dunmer)

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Mroczny elf (Dunmer)

W swej ojczyźnie, Morrowind, określani są mianem „Dunmerów". Słyną ze skrytości poruszania się i zdolności magicznych. Posiadają wrodzoną odporność na ogień i mogą korzystać z Gniewu Przodka, by otoczyć się płomieniami.

Unikatowe umiejętności:

  • Odporność na ogień: 50%

Zdolności rasowe:

  • Gniew Przodka - raz dziennie może na 60 s wywołać ognistą aurę, które zadaje pobliskim wrogom 8 pkt obrażeń/s

Premie do umiejętności:

 

Nord

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Nord

Mieszkańcy Skyrim to ludzie wysocy, o jasnych włosach. Silni i wytrzymali Nordowie słyną ze swej odporności na zimno oraz uzdolnień bojowych. Zdolność Zewu Bojowego pozwala im przeganiać wrogów z pola boju.

Unikatowe umiejętności:

  • Odporność na mróz: 50%

Zdolności rasowe:

  • Zew Bojowy - raz dziennie może sprawić, że wrogowie będą uciekać przez 30 s

Premie do umiejętności:

 

Ork

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Ork

Mieszkańcy Gór Wrothgara i Smoczego Ogona. Orkowi kowale słyną ze swych wyrobów. Ciężko opancerzone wojska orków należą do najlepszych w Cesarstwie, a po wprowadzeniu się w Szał Berserkerski wzbudzają prawdziwe przerażenie.

Unikatowe umiejętności:

  • brak

Zdolności rasowe:

  • Szał Berserkerski - raz dziennie przez 60 s może wpaść w szał, w którym otrzymuje 50% mniej obrażeń i zadaje 100% obrażeń więcej

Premie do umiejętności:

 

Redgard

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Rasy - Redgard

Redgardzi z Hammerfell są najbardziej utalentowanymi wojownikami Tamriel i wyróżniają się wytrzymałymi organizmami oraz odpornością na trucizny. W boju mogą korzystać z Zastrzyku Adrenaliny.

Unikatowe umiejętności:

  • Odporność na trucizny: 50%

Zdolności rasowe:

  • Zastrzyk Adrenaliny - raz na dzień regeneruje Kondycję 10x szybciej przez 60 s

Premie do umiejętności: