Przemiana

Vademecum gry TES V: Skyrim

Niniejszy artykuł opisuje wszystkie zaklęcia szkoły przemiany, jakie są dostępne w TES V: Skyrim - zarówno w jego podstawowej wersji, jak i dodatkach Dawnguard i Dragonborn. W tekście znajdziesz opisy efektów danych czarów, jak również lokalizację tomów, dzięki którym można się ich nauczyć.

Zaklęcia przemiany należą do najbardziej uniwersalnych. Czary z tej szkoły przydadzą się każdemu - zarówno mistrzowi magii, wytrawnemu łotrzykowi, jak i twardemu wojownikowi. Z pomocą zaklęć przemiany możesz uczynić swój pancerz jeszcze mocniejszym, wykryć pobliskich wrogów, czy nawet oświetlić sobie drogę przez ciemne jaskinie falmerów.

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Dębowe ciało

Dębowe ciało

Zwiększa wartość zbroi rzucającego o 40 pkt przez 60 s.

Poziom: Nowicjusz
Koszt many: 103

Gdzie szukać:

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Płomień świecy

Płomień świecy

Tworzy unoszące się w powietrzu światło działające przez 60 s.

Poziom: Nowicjusz
Koszt many: 21

Gdzie szukać:

  • Fort Śnieżny Jastrząb - na zachód od Morthal.

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Kamienne ciało

Kamienne ciało

Zwiększa wartość zbroi rzucającego o 60 pkt przez 60 s.

Poziom: Uczeń
Koszt many: 194

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Magiczne światło

Magiczne światło

Kula światła trwająca przez 60 s pozostaje w miejscu uderzenia.

Poziom: Uczeń
Koszt many: 84

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Oddychanie pod wodą

Oddychanie pod wodą

Pozwala przez 60 s oddychać pod wodą.

Poziom: Adept
Koszt many: 222

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Popielna skorupa

Popielna skorupa

Jeśli ofiara się nie obroni, zostaje unieruchomiona na 30 s.

Poziom: Adept
Koszt many: 251

Do kupienia:

  • Talvas Fathryon - Tel Mithryn (Dragonborn; możliwość zakupu dopiero po ukończeniu misji Z prochu)
Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Telekineza

Telekineza

Pozwala przyciągnąć przedmiot z pewnej odległości. Dodaj go do swojego ekwipunku lub nim rzuć.

Poziom: Adept
Koszt many: 170/s

Gdzie szukać:

  • Szkarłatny dom - na północ od Pękniny (Dawnguard).

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Transmutacja

Transmutacja

Przemienia jeden kawałek nieobrobionej rudy żelaza w srebro lub rudy srebra w złoto.

Poziom: Adept
Koszt many: 100

Gdzie szukać:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Wykrycie życia

Wykrycie życia

Widać przez ściany pobliskie istoty żywe. Ffekt nie obejmuje nieumarłych, maszyn oraz daedr.

Poziom: Adept
Koszt many: 100/s

Gdzie szukać:

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Żelazne ciało

Żelazne ciało

Zwiększa wartość zbroi rzucającego o 80 pkt przez 60 s.

Poziom: Adept
Koszt many: 266

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Ebonowe ciało

Ebonowe ciało

Zwiększa wartość zbroi rzucającego o 100 pkt przez 60 s.

Poziom: Ekspert
Koszt many: 341

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Paraliż

Paraliż

Wszystkie cele, które nie oprą się działaniu zaklęcia, są na 10 s sparaliżowane.

Poziom: Ekspert
Koszt many: 450

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Runa popiołu

Runa popiołu

Rzucona w pobliżu wybucha, gdy obok są wrogowie, unieruchamiając ich na 30 s.

Poziom: Ekspert
Koszt many: 418

Do kupienia:

  • Talvas Fathryon - Tel Mithryn (Dragonborn; możliwość zakupu dopiero po ukończeniu misji Z prochu)
Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Wykrycie śmierci

Runa popiołu

Pobliscy umarli i nieumarli będą widoczni przez ściany.

Poziom: Ekspert
Koszt many: 148/s

Gdzie szukać:

  • Zapomniana dolina - daleko na zachód od Smoczymostu (Dawnguard).
  • Apokryf - sfera Otchłani, którą odwiedzisz m.in. w czasie misji Czarna ksiega: Blady regent (Dragonborn).

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Grupowy paraliż

Grupowy paraliż

Wszystkie cele na obszarze działania, które nie oprą się działąniu zaklęcia, są na 15 s sparaliżowane.

Poziom: Mistrz
Koszt many: 937

Do kupienia:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Równowaga

Równowaga

Przemienia 25 punktów zdrowia na sekundę w punkty magii. Może zabić rzucającego.

Poziom: Mistrz
Koszt many: 1/s

Gdzie szukać:

Gry PC - Vademecum - TES V: Skyrim - Magia - Zaklęcia - Przemiana - Smocza łuska

Smocza łuska

Rzucający ignoruje 80% wszystkich obrażeń fizycznych przez 30 s.

Poziom: Mistrz
Koszt many: 837

Gdzie szukać:


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:
Ostatnia aktualizacja:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie